Er Tiscali begyndt at filtere spam fra?
Fra : iddqd

Dato : 25-08-04 08:57

Jeg spørger fordi jeg plejede at modtage ca. 100 spam mails om dagen på
min mail konto hos dem, og pludselig er mængden faldet til under 1/3 del.

Det er sket i løbet af de sidste dage, egentlig en god ting blot lidt
overraskende. Nogen som ved noget?

Mvh

Bruno

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-08-04 09:10

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> wrote in message
> [...]
> min mail konto hos dem, og pludselig er mængden faldet til under 1/3 del.
>
> Det er sket i løbet af de sidste dage, egentlig en god ting blot lidt

Det kan godt være, for jeg for hele tiden fejlmeddelser om at jeg ikke kan
hente post hos tiscali.. tror deres servere er rimeligt voldsomt belastede.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-08-04 09:14

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det kan godt være, for jeg for hele tiden fejlmeddelser om at jeg ikke kan
> hente post hos tiscali.. tror deres servere er rimeligt voldsomt

Hmm tjekkede også lige webmailen... jeg kan se at jeg ikke har fået
computerworld emails i 2 dage nu... Dvs de er hverken kommet i outlook eller
i webmailen.. så det er ikke kun deres pop3 jeg har svært ved at hente noget
fra.

Fra : Thomas Olsson

Dato : 25-08-04 09:51

Fra : iddqd

Dato : 25-08-04 10:03

Bjarke Hansen wrote:

> Det kan godt være, for jeg for hele tiden fejlmeddelser om at jeg ikke kan
> hente post hos tiscali.. tror deres servere er rimeligt voldsomt belastede.

Crap - så er der nok snare tale om at de er bagude og at det er ALT mail
der ikke kommer igennem. Godt det ikke længere er min primære mail adresse.

Tak for info (også til jer andre)

Mvh

Bruno

Fra : JMo.

Dato : 25-08-04 10:01

Fra: http://www.tiscali.dk/help/status.php

"2004-08-25 Start kl. 00:01 Slut kl. 2004-08-25 02:30
Berørt: Kunder med email løsning ved Tiscali

> I forbindelse med vores aktuelle driftsproblemer på mail vil vi i
> nat udskifte dele af vores mailsetup.

Udskiftningen forløb planmæssigt.

Vi er igang med at afvikle den opstået mailkø. "

Så dine spam mails er nok bare forsinket...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-08-04 14:43

> [...]
> min mail konto hos dem, og pludselig er mængden faldet til under 1/3 del.
>
> Det er sket i løbet af de sidste dage, egentlig en god ting blot lidt

Der har været nogle problemer med en mailserver, som skulle være løst nu. Se
<http://www.tiscali.dk/help/status.php> for driftstatus.

Ud over dette, findes der også et tillægsprodukt, som filtrerer spam og vira
fra. Læs mere om det på <http://www.tiscali.dk/services/maildefender/>.

--
Mvh. Jesper
Som arbejder for Tiscali, men udtaler sig for egen regning.

Fra : iddqd

Dato : 25-08-04 21:50

Jesper Nielsen wrote:

> Der har været nogle problemer med en mailserver, som skulle være løst nu. Se
> <http://www.tiscali.dk/help/status.php> for driftstatus.

Det lyder lovende, men er det bare mig eller er det ikke lidt ofte i har
bøvl med jeres mailsystem!

> Ud over dette, findes der også et tillægsprodukt, som filtrerer spam og vira
> fra. Læs mere om det på <http://www.tiscali.dk/services/maildefender/>.

Tak, jeg foretrækker selv at havde kontrollen.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-08-04 21:05

> Det lyder lovende, men er det bare mig eller er det ikke lidt ofte i har
> bøvl med jeres mailsystem!

Jeg er ikke supporter eller tekniker, så jeg må indrømme det er sjældent jeg
følger op på den side. Det sker kun, hvis en kunde med et specifikt problem
ringer ind en dag, hvor jeg tilfældigvis sidder med kundeservice.

--
Mvh. Jesper

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-08-04 23:02

Hej Jesper Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg er ikke supporter eller tekniker, så jeg må indrømme det er
> sjældent jeg følger op på den side.

Jeg er bruger, hvorfor jeg ved det

Der var ganske korrekt noget høvl nogle dage for ca. en måneds tid
siden.

Og omgangen den anden dag var ikke kun den annoncerede dag, der var en
smule hikke dagene forinden - og regulære problemer dagen forinden
(dvs. to døgn med væsentlige problemer).

Tilbage sidst på foråret eller så drillede den også nogle dage (dog kun
i form af det, jeg kalder hikke), men blev så fikset uden de store
armbevægelser (udadtil da).

Jeg husker det ret tydeligt, fordi jeg i foråret i en intern gruppe
havde rost stabiliteten af de mailservere på NytSystem (indført 24. maj
2002) relativt dem på GammeltSystem (viderehækling på det system der
blev indført mere eller mindre da Image Scandinavia startede).

Få dage senere begyndte de naturligvis at drille

--
Hygge fra Århus - Rudi