Fie & Maggie
Fra : Kirsten Lockenwitz

Dato : 25-08-04 07:44

Her lidt sidste nyt i historien "Fie og Maggie":

Mandag eftermiddag kom Fie ind ad kattelemmen med en lidt anderledes lyd så
jeg gik ind fra terassen for at se hvad der foregik:

Fie med mus i gabet !
Fie lagde musen fra sig og sad og lod som ingenting.
Musen lå musestille - jeg troede den var død.
Pludselig fes musen afsted men Fie var der "som en mis".
Daskede lidt til den når den lå stille, og overlod den ellers til Maggie.
Maggie vældig begejstret.
Stakkels mus.
Maggie kunne godt lege grusomt med den
MEN ku IKKE eksekvere nakkebiddet.
Endelig overtog Fie den halvdøde mus som derefter straks var heldød.
Fie udførte så en vildt overdreven springende hoppende knurrende sejrsdans
omkring museliget.
Fie og Maggie skiftedes til at lege med det og smide rundt med det.
Ganga gjorde sin entre og ville også have musen
Katten (nu husker jeg ikke længere hvilken, Maggie tror jeg)) blev sur og
gav Ganga et par på kassen.
Ganga blev sur.
Stort kattehundespektakel.
Ingen mén.
Ganga ud.
Jeg ind.
Snuppede det omsider forladte slidte muselig til skraldespanden.
Freden genoprettet.
Fie cool.
Maggie en levende museerfaring rigere.

Og jeg, - jeg håber det var til ære for Maggies uddannelse altsammen og det
ikke blir en vane med at hente levende mus ind i huset. Det var jo ikke det
der var meningen !!

Naboen har høstet på kornmarken som ligger op til min gårdsplads, så det
MYLDRER med mus.
BEGGE misser går nu på jagt, Fie hele dagen og - kan hun se sit snit - også
om natten. Maggie kun kortere ture, hun skal hele tiden hjem og kæle.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-08-04 10:37

"Kirsten Lockenwitz" <lockenwitz@get2net.dk> writes:

> Her lidt sidste nyt i historien "Fie og Maggie":
>
> Mandag eftermiddag kom Fie ind ad kattelemmen med en lidt anderledes lyd så
> jeg gik ind fra terassen for at se hvad der foregik:

Uha kender det fra hvor jeg boede før, lige denne periode så jeg
nærmest aldrig misserne. Men de tog dog sjældent noget med hjem,
undtagen Melissa som leverede dem på måtten, hvor de blev byttet med
noget misbamseguf

Det er også ret naturligt at katte skal lære det med nakkebiddet, det
kan de ikke fra naturens hånd. Jagtinstinktet er medfødt, men ikke
aflivningsmetoden...

Og tak for en herlig historie en regnvejrsdag som denne

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 25-08-04 10:51

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er også ret naturligt at katte skal lære det med nakkebiddet, det
> kan de ikke fra naturens hånd. Jagtinstinktet er medfødt, men ikke
> aflivningsmetoden...

Hmmm....jeg havde altså engang en kat, der udelukkende var indekat. Vi havde
en 1. sals terasse med hegn omkring, hvor han kunne komme ud og få lidt
luft.En dag kom han pludselig ned i køkkenet til mig. Stolt tronende - med
en fugl i munden!!! Den var stendød og havde to fine huller i nakken. Den
dag i dag er det mig stadig et mysterium, hvordan han havde kringlet den.
Men aflivet den - det havde han!! Min lille, tykke, dovne kat .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.