bluetooth hovedsæt JABRA BT 250
Fra : lars b. nielsen

Dato : 24-08-04 19:39

hej

Er der nogle der kender dette hovedsæt e.v.t i forbindelse med en Sony
Ericsson p900 telefon.

Jeg mener at en afstand på ca 1m er lidt for lidt. øger man afstanden falder
der ord ud under samtalen.........

Hvad gør jeg forkert.

/Med Venlig Hilsen

Lars

Fra : JMo.

Dato : 24-08-04 21:03

lars b. nielsen wrote:

> Er der nogle der kender dette hovedsæt e.v.t i forbindelse med en Sony
> Ericsson p900 telefon.
>

> Jeg mener at en afstand på ca 1m er lidt for lidt. øger man afstanden
> falder der ord ud under samtalen.........

S/E P800 og P900 er kendt for at have notorisk dårlige bluetooth moduler.
De skal næsten have line-of-sight før de virker.

Fra : OZ1BIN

Dato : 25-08-04 09:09

DÅRLIGE BLUETOOTH MODULER TIL S/E 800 900 ???.
Hvor kan jeg finde noget om dette mene da jeg også har dårlig erfaring med
min S/E P800 og BT headsæt.
Hvor har du din udtalelse fra, jeg vil gerne se det sort på hvidt så jeg kan
bruge dette mod min forhandler af S/E.
Håber at høre fra dig.
Du kan e-maile til mig på :
www.knud-erik.balle-bredsten.dk
Med venlig hilsen Knud Erik.

Fra : JMo.

Dato : 25-08-04 10:13

OZ1BIN wrote:

> DÅRLIGE BLUETOOTH MODULER TIL S/E 800 900 ???.

Tjae, hvis vi skal være mere præcise så er det faktisk antenne-delen der
ikke er specielt kraftig. Dvs. der skal helst være meget kort mellem
telefon og bluetoothenhed, eller der skal være line of sight.

> Hvor kan jeg finde noget om dette mene da jeg også har dårlig erfaring
> med min S/E P800 og BT headsæt.

Det er kun brancherygter. Men mon ikke du kan google noget frem?

> Hvor har du din udtalelse fra, jeg vil gerne se det sort på hvidt så
> jeg kan bruge dette mod min forhandler af S/E.

Jeg har hørt fra nogle af headset-producenterne at når de tester P800/P900
i forhold til øvrige kan de tydeligt se forskel på rækkevidden. Prøv at
kontakte din leverandør af headset - det kan være at de vil komme med en
kryptisk udtalelse om at de kan se marginalt dårligere forbindelse.

Jeg tror dog ikke at der er nogle der vil give dig noget på skrift - der er
ingen der vil være interreseret i at rode sig uklar med S/E på det punkt.

Har du evt. prøvet at kontakte SonyEricsson direkte?

Fra : lars b. nielsen

Dato : 27-08-04 16:48

> [...]

Sony ericsson oplyser til mig at de vil/kan ikke gøre noget ved det
medmindre, at det er et bluetooth headset fra sony(ericsson) man bruger. Man
Kan IKKE være sikker på at p900 kan bruge andet end et ericsson bluetooth
headset. En anden ting der er sikkert sony(ericsson) kommer ikke med flere
sofware opdateringer til p900 da der er en ny p908 på vej.

Jabra oplyser at de ikke kan gøre noget da fejlen ikke ligger hos dem.

Hvis der er nogle der ved mere vil jeg gerne høre fra dem !!!!!!!!!

Fra : lars b. nielsen

Dato : 27-08-04 18:33

"lars b. nielsen" <xxoz1iaj@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ericsson p900 telefon.
>

> Jeg mener at en afstand på ca 1m er lidt for lidt. øger man afstanden

se evt.denne
http://www.expansys.com.au/forumthread.asp?code=107853&thread=108