Død sømand
Fra : Bent E.

Dato : 24-08-04 18:58

En sømand er død i perioden 1856-1860.
Han boede med sin kone og børn i Sønderborg,
men er ikke begravet her ifølge KB.

Formentlig er han vel nok begravet på sømandsmaner
på det store hav; men hvor finder jeg hans "dødsattest".
Jeg ved ikke engang hvilket skib han evt. sejlede med.

Mvh Bent E.

--
ved mail, fjern XYZ

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields

Fra : Ole Munk

Dato : 24-08-04 19:13

> [...]
> på det store hav; men hvor finder jeg hans "dødsattest".
> Jeg ved ikke engang hvilket skib han evt. sejlede med.

Afhængigt af hvordan han er kommet af dage, er det ikke sikkert, at du kan
finde ham i en kirkebog. I Albæk sogns kirkebog fra samme periode har jeg
ofte set indførsler som "Et fra søen inddrevet ukendt mandslig" under
begravelser.

Hmmm forresten - har du prævet at tjekke skifteprotokollen for Sønderborg.
Der er da en chance for, at der er skiftet efter ham, hvis han er død i
perioden.

mvh Ole
--
E-mail: ole@ole-munk.dk
Hjemmeside: www.ole-munk.dk

Fra : Bent E.

Dato : 25-08-04 09:53

Ole Munk wrote:

> [...]
> Der er da en chance for, at der er skiftet efter ham, hvis han er død i

Ja, jeg må nok en tur til Aabenraa; forhåbentlig er der så et skifte.

Mvh
Bent E.