Barcelona eller Lissabon
Fra : salli

Dato : 24-08-04 14:38

Hej.
Jeg og kæresten vil gerne 5 dage til en sydeuropæisk "storby" med mulig for
også at komme lidt ud af byen.
Vi er nu nede på 2 valgmuligheder. Barcelona eller Lissabon
Er der nogen der kan komme med en anbefaling af det ene frem for det andet
sted (med vægt på pris, byen, nærliggende områder, maden, kulturen, vejret
etc)
tak
Salli

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 28-08-04 11:21

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 28-08-04 11:24

salli <nospam@spam.dk> skrev:
> [...]
>anbefaling af det ene frem for det andet
>sted (med vægt på pris, byen,
>nærliggende områder, maden, kulturen, vejret
Det må helt klart blive Lissabon. Det er en meget
smuk by, mange steder at spise og more sig. Priserne
er rimelige, og seværdighederne mange. Deres
metrosystem nem at finde ud af, og der er ikke langt
til kystområderne. En uge i Lissabon går meget
hurtig.
Barcelona er også en smuk by, men meget
mere "TURISTET", og mange steder er det dyrt at
spise.
Thomas

Fra : Pro

Dato : 28-08-04 15:57

Barcelona vil være mit valg...1000 ting at se og utrolig smuk og livlig by,
men hvis du vælger ud fra et prismæssigt må det være Lissabon...da priserne
er lidt lavere der....stadigvæk ville jeg vælge Barcelona min ynglingsby i
Europa...har været i både Lissabon og Barcelona. Ud af alle europas større
byer ville jeg osse vælge Barcelona med lidt konkurrence fra Paris.

Fra : PL

Dato : 29-08-04 08:05

Gør evt. noget helt tredje; tag til Porto. I sommerperioden er der ikke så
varmt som de to andre samtidig er der få turister. Mange mener at Porto er
den smukkeste by på den Iberiske halvø, hvilket jeg ikke nærer tvivl om
efter at have besøgt de fleste. Vi var der 6 dage på rundrejse og kunne
sammenligne med Lissabon. Vi var glade for at vi havde valgt at blive
længere i Porto end i Lissabon. Fra Porto er der en masse
en-dagsudflugtsmuligheder, samtidig er der MEGET billigere i Porto end
Lissabon - og Bacelona.

Per

Fra : Pro

Dato : 29-08-04 11:29

Enig mht. Porto ifht. Lissabon...men vil stadig foretrække Barcelona for en
uges ferie...var både i Lissabon og Porto på samme ferie...

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-08-04 14:47

Pro wrote:
> [...]
> er lidt lavere der....stadigvæk ville jeg vælge Barcelona min ynglingsby i
> Europa...har været i både Lissabon og Barcelona.

Klip

Det er jeg ikke enig i. Lissabon er en "lille" by der er til at overskue.

Jeg kender ikke Barcelona. Så selvfølgelig er mit forslag farvet af det.

NB. "Pro"
Overvej en gang at lette arbejdet for "salli". Og spar båndbredde.

De indlæg du har skrevet er fyldt med en masse overflødig tekst. Slet
det inden du sender det.
Og du skriver OVER det du kommenterer. Det er ikke godt...

Se her for at lære lidt nyt: www.usenet.dk.

Kig efter netikette og denne side:

Mvh. Jørgen