SU ADSL ???
Fra : DDT2

Dato : 24-08-04 13:23

hej er der nogen der kan hjælpe mig??

jeg har købt et par kasser med brugte computerdele,
og har fundet et kort af en slags der står

"SU ADSL 64P POTS,FA +SW +ACI"

på det kunne godt tænke mig at vide hvad det er.

På fohånd tak.

DDT2
Kenneddjj@hotmail.com

Fra : Leony

Dato : 24-08-04 14:49

"DDT2" <kenneddjj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg har købt et par kasser med brugte computerdele,
> og har fundet et kort af en slags der står
> "SU ADSL 64P POTS,FA +SW +ACI"
> på det kunne godt tænke mig at vide hvad det er.

Hvis ingen kan svare ud fra det opgivne, så kan det måske hjælpe hvis
der kommer et billede af kortet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kurt & Ingelise

Dato : 24-08-04 15:52

> Hvis ingen kan svare ud fra det opgivne, så kan det måske hjælpe hvis
> der kommer et billede af kortet.

Det kommer der senere...

DDT2
kenneddjj@hotmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 21:24

> "SU ADSL 64P POTS,FA +SW +ACI"

Er det et kort til pci bussen, kan være et gammelt internt adsl modem.

ADSL = asymetrisk digital subscriper line = Bredbånd.

POTS = analog line.

+SW = en switch måske.

mvh Kim.

Fra : Jane

Dato : 24-08-04 22:17

"Kim Michael Larsen" <kimila"snabel-a"mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det et kort til pci bussen, kan være et gammelt internt adsl modem.
>
> ADSL = asymetrisk digital subscriper line = Bredbånd.

> [...]
målene på kortet er ca: 40x25cm så tror ikke det er til PCI.
har du nogen anelse om hvad det er værd? og muligvis et link til noget
infomation om det?

DDT2

Fra : Brian Lund

Dato : 24-08-04 23:57

> målene på kortet er ca: 40x25cm så tror ikke det er til PCI.
> har du nogen anelse om hvad det er værd? og muligvis et link til noget
> infomation om det?

Du kan vel _se_ om det er PCI?
Målene afgør ikke om det er PCI ;)
Kommer der snart et billede? :D

Brian

Fra : Coronado

Dato : 25-08-04 12:50

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in news:412bc7c6$0$182
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Du kan vel _se_ om det er PCI?
> Målene afgør ikke om det er PCI ;)
> Kommer der snart et billede? :D
>

> Brian

Måske et old gammelt ISA kort som kun kan bruges i de
helt gamle 386 og 486´ere (eks de gamle IBM maskiner) ?
Jeg kender ihvertfald ikke noget der laver motherboards med ISA
tilslutninger idag.
Idag er alt jo PCI og AGP.

Per

Fra : Coronado

Dato : 25-08-04 13:01

> [...]
> helt gamle 386 og 486´ere (eks de gamle IBM maskiner) ?
> Jeg kender ihvertfald ikke noget der laver motherboards med ISA

Hittede lige et billede af et gammelt ISA ethernet kort med lidt
hjælp fra Google:
www.mtholyoke.edu/lits/network/ntresnet/isa.jpg

En lidt nyere model med den tilkopling vi kender idag til
ADSL at Eicon Diva har lavet:
www.wurtel.cistron.nl/img/EiconDivaIsa2.01.jpg

Per

Fra : DDT2

Dato : 26-08-04 14:46

"Coronado" <falsk@falsk.fake> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjælp fra Google:
> www.mtholyoke.edu/lits/network/ntresnet/isa.jpg
>
> En lidt nyere model med den tilkopling vi kender idag til

kan allerede fastslå det ikke er til PCI da der slet ikke er sådan noget
noget at det kan gå ned i så den ide er allerede ude og det er jo på
størrelse emd et bundkort er lige i gang med at arbejde på billederne!!!

DDT2

Fra : René Lønstrup

Dato : 25-08-04 17:59

Coronado <falsk@falsk.fake> wrote:
> Måske et old gammelt ISA kort som kun kan bruges i de
> helt gamle 386 og 486´ere (eks de gamle IBM maskiner) ?
> Jeg kender ihvertfald ikke noget der laver motherboards med ISA
> tilslutninger idag.

Min gamle 1000mhz Thunderbird har faktisk en enkelt ISA-port - Eller
rettere, det har bundkortet den sidder på, et Matsonic MS8117C bundkort
Men det er vist også den nyeste computer med ISA-port jeg kender til..

> Idag er alt jo PCI og AGP.

Og snart PCI-Express

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Coronado

Dato : 26-08-04 13:17

"René Lønstrup" <rel@rel7star.dk> wrote in

> [...]
> Eller rettere, det har bundkortet den sidder på, et Matsonic MS8117C
> bundkort Men det er vist også den nyeste computer med ISA-port jeg

Aha, måske noget nyt gøjl fra Arla ?
Arla PCI-Express, nu endu hurtigere levering.
Skulle det så ikke hedde GTI ?
Meeeen nu når men tænker over det, så kan SU ADSL jo
også være specielt billig ADSL til dem der er på SU, de har
jo ikke så mange kroner på lommen de stakkels studerende (siger de)

Fra : Leony

Dato : 25-08-04 13:19

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer der snart et billede? :D

Jeg venter også spændt på at se giraffen.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 25-08-04 22:00

On Wed, 25 Aug 2004 00:57:20 +0200, Brian Lund wrote:

> Du kan vel _se_ om det er PCI?
> Målene afgør ikke om det er PCI ;)
> Kommer der snart et billede? :D

Jo det gør det
for et 40cm langt kort kan ikke engang være i et at kabinet, det ville
stikke meget længere ud end bundkortet.

Det er mere et gammelt vesa kort
som de helt gamle comtroler kort til 286er og 386er
de er namlig så lange ,og kan ikke passe i et almindeligt isa slot

--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-04 14:22

> målene på kortet er ca: 40x25cm så tror ikke det er til PCI.
> har du nogen anelse om hvad det er værd? og muligvis et link til noget
> infomation om det?

Kom nu med et billed, det gør det noget letterer eller er det en gåde og den
der gætter det har vundet en premie.

mvh Kim.

Fra : DDT2

Dato : 26-08-04 15:12

> [...]
> og har fundet et kort af en slags der står
>
> "SU ADSL 64P POTS,FA +SW +ACI"
>
> på det kunne godt tænke mig at vide hvad det er.

SÅ er billederne lagt ind de ligger i dk.binaer under emnet
SU-ADSL-Billeder håber de kan bruge!!!!

DDT2

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 15:30

> SÅ er billederne lagt ind de ligger i dk.binaer under emnet
> SU-ADSL-Billeder håber de kan bruge!!!!

Det kunne godt se ud til at det er et kort man bruger på centralerne, det
ser også ud til at der er 8 adsp porte, dvs. 8 kunder kan kobles på dette
kort.

Det er nok en ældre model der ikke bruges mere på centralerne.

mvh Kim.

Fra : DDT2

Dato : 26-08-04 15:32

> [...]
> kort.
>
> Det er nok en ældre model der ikke bruges mere på centralerne.

hmmm fik afvide af ham jeg købe det af det ikke en gang skulle være 2 mdr
gammelt så det lyder underligt efter min mening men ved jo som sagt ikke
hvad det er!

DDT2

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-08-04 16:23

"DDT2" <kenneddjj@hotmail.com> wrote in message

> hmmm fik afvide af ham jeg købe det af det ikke en gang skulle være 2 mdr
> gammelt så det lyder underligt efter min mening men ved jo som sagt ikke
> hvad det er!

Det kan da godt være, men jeg har også lige kigget. og det ligner noget til
en central... Men det er jo nok en defekt kort, og du kan nok ikke afprøve
det før du har en central til et par hundrede tusinde først.

Fra : DDT2

Dato : 26-08-04 16:57

> [...]
> en central... Men det er jo nok en defekt kort, og du kan nok ikke afprøve
> det før du har en central til et par hundrede tusinde først.

rigtig ingen tvivl men det var i en uåbnet kasse men kan aldrig være 100%
sikker på at det er rigtigt hvad han siger ham jeg købe det af!
men ville nu bare gerne have set noget link eller lign på det!

DDT2

Fra : KS

Dato : 27-08-04 14:34

> "DDT2" <kenneddjj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> SÅ er billederne lagt ind de ligger i dk.binaer under emnet
> SU-ADSL-Billeder håber de kan bruge!!!!
>
> DDT2

Det er et kort til en af de nye Siemens DSLAM, kortet er med 64 porte og
høre normalt sammen med 2 splitterkort.

Men hvor kommer kortet fra, det er jo ikke noget der normalt ligger og
flyder.

Der er stor sandsynlig for, at kortet kan være stjålet fra en
TDC-teknikkerbil.

Mvh.
Kim Svendsen

Fra : DDT2

Dato : 27-08-04 15:24

"KS" <KS@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> flyder.
>
> Der er stor sandsynlig for, at kortet kan være stjålet fra en

okay skummelt hmmm det er sgu da ikke så fedt at vide :( hvis det er
stjålet så må det da være fordi det har noget værdi ellers ville det jo ik
have stjålet det hvis vedkommende selvfølgelig har det hvad ved jeg!!!

DDt2

Fra : Leony

Dato : 27-08-04 16:48

> [...]
> stjålet så må det da være fordi det har noget værdi ellers ville det
> jo ik have stjålet det hvis vedkommende selvfølgelig har det hvad ved

Må man spørge hvad du har givet for det?

Hvis du tilfældigvis kommer forbi en åben TDC teknikerbil og du har
taget de lange fingre på, hvad tager du når det skal gå stærkt (du kan
tage en ting til størst mulig værdi).
Mandens madpakke, en værktøjskasse, 1 stk farligt fint elektronik i
uåbnet æske?

Jeg ville nok tage elektronikken.
Du kan jo altid prøve om du kan sælge kortet til TDC.

Fra : DDT2

Dato : 29-08-04 20:16

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

det er køb af konkurs ramt medejet firma af længere historie!
hmmm skulle klart mene det var en ærlig vare men ja kan jo ikke svare på
andre's vejne!

Fra : N_N

Dato : 30-08-04 12:34

> det er køb af konkurs ramt medejet firma af længere historie!
> hmmm skulle klart mene det var en ærlig vare men ja kan jo ikke svare på
> andre's vejne!

Og du kan ikke bruge kortet til en sk*d, så enten aflevere du det til en TDC
tekniker, eller også smider du det ud.
Jeg tvivler på at TDC vil betale noget for det, da de sandsynligvis selv
allerede har betalt for det.
Kender ikke noget til at andre udbydere herhjemme benytter Siemens version
3.0 DSLAM hvor kortet er beregnet til.