køje hvordan ???
Fra : Tournesol

Dato : 24-08-04 07:54

Hejsa

Vi vil forsøge at lav en køje i vores cv men vi er lidt på bar bund hvordan
så jeg tænkte måske nogle sad her med nogle gode ideer ,matrialer og sådanne
det skal være robust men alligevel let.

Ideen er at lave den iden ene ende af cv hvor vi så laver den ene side
gruppe om til en fast seng der oppe over skal der så være en køje.

Ungerne kan bare ikke ligge sammen den mindste er simpelhen for urolig om
nattten og forstyre store brors søvn.
Vi mener de er for små endnu til at ligge uden for vognen i telt alene.

MVH
Henriette.

Fra : Hubert Pournow

Dato : 24-08-04 12:52

Jeg har en gammel Sprite 1000 fra '74 hvor der er lavet en stor køjeseng
200x180, den er sat fast på væggen, med nogle stivere ned til bunden, min
søn er meget glad for den, en ting man skal huske er vægten den vejer ret
meget hvis, den skal kunne holde
Hilsen hubert

Fra : Tournesol

Dato : 24-08-04 17:51

Hejsa

> [...]
> til bunden, min søn er meget glad for den, en ting man skal huske er
> vægten den vejer ret meget hvis, den skal kunne holde

Bliver lidt norstaldisk jeg er næsten vokset op i en sprite 1000 kan huske
den havde en køje ting mor satte op som jeg lå i lidt hængekøje aktig

Vi har ikke nogle væg at sætte det op af det er med til at besværlig gøre
projektet.
Der er ligesom nogle hylder med en kant på som sengen kan støtte op af men
ikke hænge på .

Jeg er også bange for at det bliver for tungt

den cv vi har er en dethleffs beduin 460.

Mvh
henriette.

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 24-08-04 20:22

> [...]
>
> Ideen er at lave den iden ene ende af cv hvor vi så laver den ene side
> gruppe om til en fast seng der oppe over skal der så være en køje.

I mange ældre vogne var der sat nogle beslag på væggene, hvori man
lagde nogle rør med stof imellem, faktisk en slags hængekøje.
Samme system kan man købe i dag, hvor beslagerne sidder på en rørbøjle
der stikkes ned bag ved siddegruppen, således at de støtter på gulvet

mvh
Steen

Fra : Tournesol

Dato : 25-08-04 06:42

Godmorgen

> [...]
> Samme system kan man købe i dag, hvor beslagerne sidder på en rørbøjle
> der stikkes ned bag ved siddegruppen, således at de støtter på gulvet

Ja det er rigtig den har vi set den kan bare ikke passe til vores vogn det
ville ellers være meget nemmer og sikkert også letter vægt mæssigt.

hhhm ja med mindre man kan flytte det ene par ben.......... vi har vinduer
at tage hensyn til.

MVH
Henriette.