Siemens S55 - tænde
Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 23-08-04 21:02

Jeg var forleden til en koncert, og slukkede min Siemens S55 inden
koncertens start. Til min sotre forbløffelse begyndte den pludselig at
ringe noget tid efter - og den lå i en brystlomme, der var ikke noget
i nærheden der kunne ha' tændt den igen.

Er der andre der har oplevet det? Det er ikke blot uheldigt at ens
telefon kan begynde at ringe på "forkerte" tidspunkter, man kan
risikere at stå med en død telefon fordi den ubemærket har tændt sig
selv og brugt batteriet. Der er den nyeste firmware-version - version
90? - den bruger.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 23-08-04 21:22

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> wrote in message

> [...]
> ringe noget tid efter - og den lå i en brystlomme, der var ikke noget
> i nærheden der kunne ha' tændt den igen.

Jeg har ikke oplevet at den har tændt sig selv, men hvis man bare slukker
den, er alarmerne stadig aktive, dvs. den begynder at hyle på de mest
uheldige tidspunkter( = biografer, hospitaler mm. ).
Hvis man skal være helt sikker på at den er helt slukket, skal man aktivere
"flytilstand" i profiler ( menu - 6 -8 ).

Mvh Jens

Ps. er der andre med Siemens S55 der har oplevet at tasterne på siderne af
telefonen bliver svære at aktivere ?

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 23-08-04 23:21

Jens Rasmussen wrote:
> Ps. er der andre med Siemens S55 der har oplevet at tasterne på
> siderne af telefonen bliver svære at aktivere ?

Hep Jens

Den er jeg med på, det var de dog allerede da jeg købte den brugt hvor den
var omkring 8mdr gammel. Det er død og pine at skrive beskeder fra den, så
det gør jeg nu i stedet via computeren og bluetooth

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-08-04 10:43

"Oros aka. Rasmus Jensen" <lookat@signatureinmessage.ok> wrote in

> Den er jeg med på, det var de dog allerede da jeg købte den brugt hvor
> den var omkring 8mdr gammel. Det er død og pine at skrive beskeder fra
> den, så det gør jeg nu i stedet via computeren og bluetooth

Jeg har også en S55, men har aldrig brugt knapperne på _siden_ af telefonen
til at skrive beskeder med. Hvad kan de bruges til i den sammenhæng?

Jeg har iøvrigt ingen problemer med hverken knapper eller at den tænder af
sig selv - tror jeg da ikke. Jeg har aldrig oplevet at den har tændt af sig
selv, og jeg bruger aldrig flytilstand - men det kan jo være jeg bare går
for lidt i biografen på de tidspunkter hvor jeg har alarmerne sat til :)

/Flemming

PS: Hvordan er det nu man ser softwareversionen i sin s55? Jeg mener det er
20, men er ikke helt sikker. Den er ca. 1 år gammel.

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 24-08-04 15:52

Flemming Joensson wrote:
> Jeg har også en S55, men har aldrig brugt knapperne på _siden_ af
> telefonen til at skrive beskeder med. Hvad kan de bruges til i den
> sammenhæng?

Heh, jeg gik lige glip af ordet "siderne" i farten! :D Mine taster i siderne
fungerer dog fortræffeligt, måske fordi jeg aldrig bruger dem overhovedet.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-08-04 00:00

> Heh, jeg gik lige glip af ordet "siderne" i farten! :D Mine taster i
> siderne fungerer dog fortræffeligt, måske fordi jeg aldrig bruger dem
> overhovedet.

heh :) Det gør jeg heller ikke. Jeg var bare lige ved at tro at man med en
opdatering rent faktisk kunne bruge dem til noget fornuftigt :)

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Frank W.

Dato : 25-08-04 18:08

On Tue, 24 Aug 2004 09:42:47 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<flemming@joensson.invalid> wrote:

>PS: Hvordan er det nu man ser softwareversionen i sin s55? Jeg mener det er
>20, men er ikke helt sikker. Den er ca. 1 år gammel.

Det gør du ved at taster *#06# og trykke på info. Så står der en masse
info og iblandt der finder du SW-version, som i mit tilfælde er 91.

Hilsen
Frank W.

Fra : Brian Schelde

Dato : 24-08-04 06:47

"Jens Rasmussen" <jrnews@jadetteskalfjernes.tiscali.dk> wrote in message
> Ps. er der andre med Siemens S55 der har oplevet at tasterne på siderne af
> telefonen bliver svære at aktivere ?
Ja, men jeg synes generelt alle tasterne er dårlige, det går frygteligt
langsomt at skrive beskeder på den, man skal trykke meget hårdt på tasterne
før der sker noget.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-08-04 19:42

On Tue, 24 Aug 2004 07:46:41 +0200, "Brian Schelde"
<br_sc@hotmail.com> wrote:

> [...]
>langsomt at skrive beskeder på den, man skal trykke meget hårdt på tasterne

Det kan godt være at det er indbilning men efter at jeg opgraderede
firmwaren så syntes jeg den reagerer bedre på tastetryk. Det er dog
specielt når jeg tænder den og indtaster koden at jeg har bemærket
det.

/Knud