kogt torsk...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-08-04 18:15

lillepigen har fået lidt dårlig mave herhjemme, så jeg ville lige forsøge
mig med at lave en omgang kogt torsk og ærter til hende.... men med 4 katte,
kan man altså ikke lave KUN til den ene*G*

så jeg laver en portion, deler det op, så de tre store (der har fine maver)
får en stor tallerken til deling, og giver dizzy hendes egen portion.....
linda går hen og snuser til maden, sætter sig brat ned og kigger MEGET
fortørnet op på mig, hvorefter hun bare går.... dizzy KASTER sig som
sædvanelig over maden*G* det ultimative madøre ;)
og sweety og rasmine har snart i fælleskab delt portionen de tre store
fik....

men Lindas reaktion var godt nok rent guld ;)

--
Knus, Sabina
Jeg har en skøn somalihunkat der savner et nyt hjem.... send mig en mail

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-04 20:07

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> linda går hen og snuser til maden, sætter sig brat ned og kigger MEGET
> fortørnet op på mig, hvorefter hun bare går....

*LOL*

De er skøre, de katte ;)

Andy gav mig et iskoldt blik her den anden dag, da jeg tilbød ham at smage
min SunLolly. Det var nemlig ikke den med appelsinsmag, jeg sad med :D

Tina

Fra : Kate

Dato : 23-08-04 20:52

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> linda går hen og snuser til maden, sætter sig brat ned og kigger
> MEGET fortørnet op på mig, hvorefter hun bare går...

Det kunne Lante også finde på, ja, dvs. nej, han går ikke helt væk.
Hvis jeg serverer noget han ikke kan li' går han hen til det flere
gange for at sikre sig at det er rigtigt at han ikke kan li' det, og
hver gang får jeg et utilfreds blik

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-08-04 00:00

On 2004-08-23 19:14:38 +0200, "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> said:

> men Lindas reaktion var godt nok rent guld ;)

Spøjs kat
Mine vil slå ihjel for kogt torsk..
God bedring til lillepigen *krydse fingre*
--
Knus fra Ann R

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-08-04 07:03

Ann Rudbeck wrote:

> Spøjs kat
> Mine vil slå ihjel for kogt torsk..

ja det er sku mærkeligt... linda plejer nemlig ellers ikke være kræsen....
faktisk havde jeg forventet sweety ville vrænge næse af det*G* men næh
nej... ;)

> God bedring til lillepigen *krydse fingre*

takker... hun er frisk nok, det er kun maven der lidt for "blød" i forhold
til hvad vi foretrækker, for det ender altså overalt når sådan et lille pus
med lang pels bagi ikke helt kan styre det....
er der forresten nogen der har et råd til en killing der faktisk ER
pottetrænet og sagtens kan finde ud af det, men indimellem lige tester
vandende ved at sætte sig på måtten (og i nat på min DYNE!!!)??
altså ud over tålmodighed?

Fra : Charlotte A.

Dato : 24-08-04 20:47

Hej Sabina
"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i

[snip]... hun er frisk nok, det er kun maven der lidt for "blød" i forhold
til hvad vi foretrækker, for det ender altså overalt når sådan et lille pus
med lang pels bagi ikke helt kan styre det....

Altså...Lovin´ har også "blød" mave og har haft det et stykke tid. Det er
ikke TYND mave - bare "blød", som du også betegner det....
Hun er helt frisk, spiser, drikker, tager på og leger, som hun skal og bør.
Ingen problemer der.
Jeg har prøvet lidt forskelligt for at give maven balance igen, men det har
ikke helt hjulpet... Så netop i dag, hvor jeg kan se, du skriver om kogt
torsk og ærter har jeg også fået det tip af en anden. Så det vil jeg prøve i
morgen til nuserpigen.
Moser du det???

[snip igen]
[...]

Hmmm...jeg har ingen gode råd, men kan kun sige: vær glad for, at det bare
er en tissetår. Lovin´ havde to dage, hvor hun syntes vores seng så uredt
ud....så hun lagde en fin lille hilsen til os....med blød mave!!!!!!!!!!!!
Hun har ikke været vant til at vi var væk - og tænk sig - vi havde tilladt
os at tage hjemmefra og efterlade hende (og de andre 3) alene hjemme..... Så
det var nok det, hun ville markere at hun ikke brød sig om...og det gjorde
hun så nok så eftertrykkeligt!

--
KH
Charlotte A

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-08-04 21:58

Charlotte A. wrote:
> [...]
> skriver om kogt torsk og ærter har jeg også fået det tip af en anden.
> Så det vil jeg prøve i morgen til nuserpigen.

ja jeg gør, mere for at give maven mere ro.... jo mere det er most jo
nemmere glider det ned og igennem (især ærterne*G*) og min teori er
ihvertfald at maven skal kæmpe mindre med det så ;) og derved styrker
effekten af skånekosten.....
jeg prøvede at lave endnu en portion til hende i dag, fordi jeg ikke synes
det var helt så fast som jeg gerne ville have det, men tror du madøret over
alle madører gad spise det??*G* næh nej..... hun lugtede samtidig råt kød og
DET ville hun have..... en meget bestemt ung dame ;)

> [...]
> andre 3) alene hjemme..... Så det var nok det, hun ville markere at
> hun ikke brød sig om...og det gjorde hun så nok så eftertrykkeligt!

i sengen er det heldigvis kun en tissetår..... men på måtten efterlades
nogengange også en blød cremet klam hilsen ;)
jeg er begyndt at være SUPER opmærksom og lytter efter de tmindste der lyder
som om hun lægger an til noget... så stiller jeg mig ud og holder øje med
hende og skynder mig at flytte hende ud på potten (kattebakken *G*) det er
dog lidt svært hvis hun gør det om natten på min dyne....

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 25-08-04 06:23

> [...]
> hende og skynder mig at flytte hende ud på potten (kattebakken *G*) det er
> dog lidt svært hvis hun gør det om natten på min dyne....

Dårlig mave kan godt gøre en killing urenlig mens det står på. Ellers er mit
bedste bud at hun ikke lige kan overskue at komme på bakke. Stil nogle flere
bakker. Eventuelt bare små foliebakker med grus i. Det bør hjælpe.

Hilsen Nina

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-08-04 06:46

Nina, Tender Tribes wrote:

> [...]
> er mit bedste bud at hun ikke lige kan overskue at komme på bakke.
> Stil nogle flere bakker. Eventuelt bare små foliebakker med grus i.

har vi prøvet ;)
vi havde faktisk konsekvent en lille ekstrabakke stående i gangen hvor hun
gør det, og har haft det fra hun begyndte at blive pottetrænet, men
alligevel valgte hun at bruge gulvet frem for bakken....
men mon ikke bare det er pga maven hun ahr haft problemet??
hun har ihvertfald ikke været på måtten det sidste døgn, så man kan jo håbe
på at hun har lært lektien.....

jeg hra gjort det at jeg har lagt aviser de steder hvor hun normalt har
"uheld", så kan jeg høre at hun står og graver på avisen, og nå at tage
hende i opløbet ;)

Fra : Charlotte A.

Dato : 25-08-04 17:21

Hej igen Sabina

Jeg skal bare lige høre: Hvilket forhold blander du det? Bare lidt ærter
eller halv/halv (nok ikke...)...men...???
--
KH
Charlotte A

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-08-04 17:30

Charlotte A. wrote:
> Hej igen Sabina
>
> Jeg skal bare lige høre: Hvilket forhold blander du det? Bare lidt
> ærter eller halv/halv (nok ikke...)...men...???

jeg blander sådan lidt på slump..... men så man altså stadig kan se at det
er torsk, og ikke bare grøn mos når det er færdigt*G*

sådan løsligt gættet kom der nok 3 spsk ærter i til små 150 g torsk.....

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-08-04 10:01

Charlotte A. wrote:
> Hej igen Sabina
>
> Jeg skal bare lige høre: Hvilket forhold blander du det? Bare lidt
> ærter eller halv/halv (nok ikke...)...men...???

ville bare lige fortælle at nu er dizzys mave helt perfekt igen ;) så trods
at hun kun fik ca 1½ portion må det have virket efter hensigten...

Fra : Charlotte A.

Dato : 26-08-04 15:54

Hej Sabina
> ville bare lige fortælle at nu er dizzys mave helt perfekt igen ;) så
trods
> at hun kun fik ca 1½ portion må det have virket efter hensigten...
[snip]

Hvor er det bare dejligt....det er jeg glad for at høre. Jeg har aldrig hørt
om det med torsk og ærter før - men vi lærer jo så længe vi lever -
heldigvis...så bliver vi så klooooge

Lovin´ sultestrejkede totalt i går, da jeg satte det foran hende. Jeg havde
vist kommet for mange ærter i. Så tog jeg noget mere torsk op og kogte
det....det hjalp lidt på snuse-interessen, men spise det ville tøsen ikke.
I morges, da jeg lukkede de andre ud i bryggerset for at spise (er jo nødt
til at lade dem spise hver for sig i sådan en situation) og Lovin´ skulle
have sin torsk...ja, så ville hun heller ikke! Det var først, da Mercedes
kom luskende og ville smage...så skal jeg ellers love for, der kom skub i
den unge dame.
Og hun har lige spist en stor portion igen - så nu er jeg bare spændt på at
se, om det hjælper. Det håber jeg.

Tusind tak for hjælpen
--
KH