/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Hvilken film?
Fra : JH


Dato : 23-08-04 10:14

En scene fra filmen:

Mand 1 står under et træ med mand 2 på skuldrene.
Mand 2 har en løkke om halsen og bliver hængt i træet,
da mand 1 ikke kan bære ham længere.
Mand 1 spiller på mundharpe mens han bærer mand 2.

Senere i filmen får man at vide at de to mænd er brødre.

Hvad er det for en film?

Pft JH








 
 
Mikkel Møldrup-Lakje~ (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 23-08-04 10:19

JH wrote:
> En scene fra filmen:
>
> Mand 1 står under et træ med mand 2 på skuldrene.
> Mand 2 har en løkke om halsen og bliver hængt i træet,
> da mand 1 ikke kan bære ham længere.
> Mand 1 spiller på mundharpe mens han bærer mand 2.
>
> Senere i filmen får man at vide at de to mænd er brødre.
>
> Hvad er det for en film?

C'era una volta il West (Once Upon a Time in the West)
http://us.imdb.com/title/tt0064116/

Mikkel


Morten Wartou (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 23-08-04 10:54

JH wrote:
> En scene fra filmen:
>
> Mand 1 står under et træ med mand 2 på skuldrene.
> Mand 2 har en løkke om halsen og bliver hængt i træet,
> da mand 1 ikke kan bære ham længere.
> Mand 1 spiller på mundharpe mens han bærer mand 2.
>
> Senere i filmen får man at vide at de to mænd er brødre.
>
> Hvad er det for en film?

Det er verdens bedste film. C'era Una Volte il West/Once Upon a Time in the
West, af Sergio Leone. Det er ganske vist ikke et træ, men en stenbue, men
pyt da med det. Mand 1 er desuden nok nærmere en dreng. Sekvensen med
hængningen foregår over flere flash-back klip, og er intet mindre end
genialt udført. Gå ud og køb den glimrende DVD (kan fåes for under en hund)
og nyd mesterværket igen og igen (jeg har vel set den omkring 20 gange, og
nyder den stadig) - den fortjener i allerhøjeste grad et stort lærred, men
det er jo desværre sjældent film fra 1968 bliver vist i biografen.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Jonas Gaarde (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 23-08-04 18:19

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
news:4129be89$0$210$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Det er verdens bedste film. C'era Una Volte il West/Once Upon a Time in
the
> West, af Sergio Leone. Det er ganske vist ikke et træ, men en stenbue, men
> pyt da med det. Mand 1 er desuden nok nærmere en dreng. Sekvensen med
> hængningen foregår over flere flash-back klip, og er intet mindre end
> genialt udført. Gå ud og køb den glimrende DVD (kan fåes for under en
hund)
> og nyd mesterværket igen og igen (jeg har vel set den omkring 20 gange, og
> nyder den stadig) - den fortjener i allerhøjeste grad et stort lærred, men
> det er jo desværre sjældent film fra 1968 bliver vist i biografen.



Så er det da godt at den kan ses på det store lærred i *hjemme*-biografen


Men du har ret i at 100 kr. er latterligt for så god en film. Den er indtil
nu mit bedste køb i år, sammen med "Once Upon a Time in America" i to-disk,
købt samme sted, samme dag og til samme pris. Om det er verdens bedste film,
vil jeg lade være usagt, men jeg mener det er en objektiv sandhed at den er
verdens bedste western - ever!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Mikkel Møldrup-Lakje~ (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 23-08-04 18:25

Jonas Gaarde wrote:
>
> Men du har ret i at 100 kr. er latterligt for så god en film. Den er
> indtil nu mit bedste køb i år, sammen med "Once Upon a Time in
> America" i to-disk, købt samme sted,

Hvilket?


Jonas Gaarde (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 23-08-04 19:03

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:412a288d$0$74256$14726298@news.sunsite.dk...
> Jonas Gaarde wrote:
> >
> > Men du har ret i at 100 kr. er latterligt for så god en film. Den er
> > indtil nu mit bedste køb i år, sammen med "Once Upon a Time in
> > America" i to-disk, købt samme sted,
>
> Hvilket?



Stereo Studio (i Viborg, men det er vist ligegyldigt) for en måneds tid
siden. De havde dem stadig begge da jeg var der i Lørdags.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Jesper Lund (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 23-08-04 19:21

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote:

>> Men du har ret i at 100 kr. er latterligt for så god en film. Den
>> er indtil nu mit bedste køb i år, sammen med "Once Upon a Time in
>> America" i to-disk, købt samme sted,
>
> Hvilket?


www.dvdpricecheck.co.uk
kan du finde Once Upon a Time in the West
helt ned til ca. 60 kr for R1...

--
Jesper Lund



Morten Wartou (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 23-08-04 19:43

Jesper Lund wrote:
> Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> wrote:
>
>>> Men du har ret i at 100 kr. er latterligt for så god en film. Den
>>> er indtil nu mit bedste køb i år, sammen med "Once Upon a Time in
>>> America" i to-disk, købt samme sted,
>>
>> Hvilket?
>
> På
> www.dvdpricecheck.co.uk
> kan du finde Once Upon a Time in the West
> helt ned til ca. 60 kr for R1...

Jo, men hvorfor gå glip af al den ekstra opløsning der er i PAL-udgaven?


Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Jesper Lund (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 23-08-04 20:10

Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

> Jo, men hvorfor gå glip af al den ekstra opløsning der er i
> PAL-udgaven?

Her er en sammenligning af R1 og R2
http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare/onceuponatimeinthewest.htm

På mit tv (et Philips 32" 9308) synes jeg ikke at NTSC er generelt
ringere end PAL pga. opløsningen. Jeg vil næsten sige tværtimod, men det
må skyldes at R1 DVDs gennemsnitligt er af bedre teknisk kvalitet. Jeg
køber ikke alle mine film i R1+R2 for at sammenligne

I det konkrete tilfælde er prisforskellen mellem R1 og R2 ikke særlig
stor, og R2 har danske undertekster. Cd Wow har R2 til 8.99 pund, men
det kan reduceres til ca. 85 kr ved at benytte rabatmulighederne på
http://www.kjaerland.dk/DVD/

--
Jesper Lund



Morten Wartou (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 23-08-04 21:54


"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:412a41b1$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:
>
> > Jo, men hvorfor gå glip af al den ekstra opløsning der er i
> > PAL-udgaven?
>
> Her er en sammenligning af R1 og R2
> http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompare/onceuponatimeinthewest.htm
Jo, men de er jo ikke 1:1-captures, og derfor har jeg ret svært ved at
vurdere dem.

> På mit tv (et Philips 32" 9308) synes jeg ikke at NTSC er generelt
> ringere end PAL pga. opløsningen. Jeg vil næsten sige tværtimod, men det
> må skyldes at R1 DVDs gennemsnitligt er af bedre teknisk kvalitet. Jeg
> køber ikke alle mine film i R1+R2 for at sammenligne
Okay - jeg har ikke mange R1-skiver, men jeg tænkte da, at det måtte være
logisk, at NTSC med sine næsten 20% færre linier måtte være noget ringere -
det er jo ikke meget mindre end forskellen mellem anamorf og ikke-anamorf.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou



sniper_Nolight (23-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 23-08-04 20:48

> Jo, men hvorfor gå glip af al den ekstra opløsning der er i PAL-udgaven?

argumentet med at pal er bedre end ntsc pga. den højere opløsning holder
sjældent - yderst sjældent - ofte er reg 1 bedre
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Jonas Gaarde (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 23-08-04 20:54

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:412a4a0d$0$207$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Jo, men hvorfor gå glip af al den ekstra opløsning der er i PAL-udgaven?
>
> argumentet med at pal er bedre end ntsc pga. den højere opløsning holder
> sjældent - yderst sjældent - ofte er reg 1 bedre
> --
> sniper_Nolight
>
> www.sitecenter.dk/sniper_nolight


Jeg er enig. NTSC er tit lige så godt som PAL, uanset opløsningen. Desuden
kører NTSC altid med den rette hastighed, hvilket PAL som bekendt ikke gør.
Den eneste klokkeklare fordel ved reg. 2-film er for mig at der er danske
undertekster på.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



Jesper Lund (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 23-08-04 21:02

Jonas Gaarde <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> Jeg er enig. NTSC er tit lige så godt som PAL, uanset opløsningen.
> Desuden kører NTSC altid med den rette hastighed, hvilket PAL som
> bekendt ikke gør.

Kan du se forskel? Jeg kan ikke. Ulempen ved NTSC er så til gengæld at
to halvbilleder gentages således at 4 frames kan blive til 10
halvbilleder (3:2 pull-down). Det skulle i teorien give nogle ryk i
billedet, men det kan jeg heller ikke se.

--
Jesper Lund



sniper_Nolight (23-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 23-08-04 23:47

> > Jeg er enig. NTSC er tit lige så godt som PAL, uanset opløsningen.
> > Desuden kører NTSC altid med den rette hastighed, hvilket PAL som
> > bekendt ikke gør.
>
> Kan du se forskel? Jeg kan ikke. Ulempen ved NTSC er så til gengæld at
> to halvbilleder gentages således at 4 frames kan blive til 10
> halvbilleder (3:2 pull-down). Det skulle i teorien give nogle ryk i
> billedet, men det kan jeg heller ikke se.

uanset hvad vi mener at kunne se, så tror jeg at ntsc vs pal er
ligegyldigt - det vigtige er den film der ligger på dvd'en eller endnu
bedre, hvor den kommer fra (master) og hvordan den er behandlet.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Jonas Gaarde (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 24-08-04 17:45

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:412a73e2$0$274$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > Jeg er enig. NTSC er tit lige så godt som PAL, uanset opløsningen.
> > > Desuden kører NTSC altid med den rette hastighed, hvilket PAL som
> > > bekendt ikke gør.
> >
> > Kan du se forskel? Jeg kan ikke. Ulempen ved NTSC er så til gengæld at
> > to halvbilleder gentages således at 4 frames kan blive til 10
> > halvbilleder (3:2 pull-down). Det skulle i teorien give nogle ryk i
> > billedet, men det kan jeg heller ikke se.
>
> uanset hvad vi mener at kunne se, så tror jeg at ntsc vs pal er
> ligegyldigt - det vigtige er den film der ligger på dvd'en eller endnu
> bedre, hvor den kommer fra (master) og hvordan den er behandlet.
> --
> sniper_Nolight
>
> www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Der er jeg enig. Selv om de formelle tekniske forskelle ser vigtige ud på
papiret, er det som regel andre ting der gør udslaget. Hvis f.eks.
PAL-DVD'en er taget fra en NTSC-master, så er det klart at det ikke bliver
optimalt. Reg. 2 PAL er min umiddelbart foretrukne, men jeg er bestemt ikke
religiøs. Min samling består nok også af 60-70% Pal og 30-40% NTSC.
Det er også derfor der sidder masser af nørder (inkl. undertegnede) til
langt ud på natten og sammenligner versioner på nettet!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



sniper_Nolight (24-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 24-08-04 18:00

> Der er jeg enig. Selv om de formelle tekniske forskelle ser vigtige ud på
> papiret, er det som regel andre ting der gør udslaget. Hvis f.eks.
> PAL-DVD'en er taget fra en NTSC-master, så er det klart at det ikke bliver
> optimalt. Reg. 2 PAL er min umiddelbart foretrukne, men jeg er bestemt
ikke
> religiøs. Min samling består nok også af 60-70% Pal og 30-40% NTSC.

samme her - blot omvendt - min samling er overvejende reg 1

> Det er også derfor der sidder masser af nørder (inkl. undertegnede) til
> langt ud på natten og sammenligner versioner på nettet!

DET kan jeg ihvertfald nikke genkendende til
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Jonas Gaarde (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 24-08-04 17:38

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:412a4d3f$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jonas Gaarde <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:
>
> > Jeg er enig. NTSC er tit lige så godt som PAL, uanset opløsningen.
> > Desuden kører NTSC altid med den rette hastighed, hvilket PAL som
> > bekendt ikke gør.
>
> Kan du se forskel? Jeg kan ikke. Ulempen ved NTSC er så til gengæld at
> to halvbilleder gentages således at 4 frames kan blive til 10
> halvbilleder (3:2 pull-down). Det skulle i teorien give nogle ryk i
> billedet, men det kan jeg heller ikke se.
>
> --
> Jesper Lund


Godt for dig
Jeg selv kan kun sjældent *se* forskel, oftere kan det høres. Når en film
kører 4% for hurtigt (25 frames pr. sekund i stedet for 24 billeder pr.
sekund) så stiger lydens "pitch" tilsvarende. Man sænker så tit bagefter
tonehøjden tilsvarende, men ikke altid. Med hensyn til om det kan ses, så
synes jeg kun det er synligt i scener, der allerede er speedet lidt op. Hvis
man af action-hensyn f.eks. spiller en biljagt lidt for hurtigt, så holder
man som regel et sted lige inden det bliver synligt, so to speak, og her er
de sidste 4% tit dråben der gør at man lægger mærke til snyderiet.

NTSC's hakkeri er IMHO meget nemt at se, selv om det er sjældent at det
ligefrem gør noget. Kig f.eks på scener med lange, langsomme panoreringer.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



David Rasmussen (24-08-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 24-08-04 17:57

Jesper Lund wrote:
>
> Kan du se forskel? Jeg kan ikke. Ulempen ved NTSC er så til gengæld at
> to halvbilleder gentages således at 4 frames kan blive til 10
> halvbilleder (3:2 pull-down). Det skulle i teorien give nogle ryk i
> billedet, men det kan jeg heller ikke se.
>

Jeg kan sagtens se 3:2 pulldown og lavere opløsning på NTSC, men i nogle
tilfælde er NTSC-udgaven af en film stadig bedre fordi der er brugt et
bedre transfer eller der er sket maltraktering af signalet på den ene
eller anden måde i PAL-udgaven. Men når begge yder bedst foretrækker jeg
PAL.

/David

David Rasmussen (24-08-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 24-08-04 17:57

sniper_Nolight wrote:
>>Jo, men hvorfor gå glip af al den ekstra opløsning der er i PAL-udgaven?
>
> argumentet med at pal er bedre end ntsc pga. den højere opløsning holder
> sjældent - yderst sjældent - ofte er reg 1 bedre

Jeg er uenig.

/David

sniper_Nolight (24-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 24-08-04 19:38

> Jeg er uenig.

ja - når begge systemer yder bedst, men det gør de så heller ikke altid -
derfor er argumentet ubrugeligt da det oftest er kildematerialet der er
afgørende og ikke noget man kan vælge den bedste dvd ud fra - eller hvad
mener du?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



David Rasmussen (24-08-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 24-08-04 23:46

sniper_Nolight wrote:
>>Jeg er uenig.
>
> ja - når begge systemer yder bedst, men det gør de så heller ikke altid -
> derfor er argumentet ubrugeligt da det oftest er kildematerialet der er
> afgørende og ikke noget man kan vælge den bedste dvd ud fra - eller hvad
> mener du?

Jeg ved ikke helt hvad du mener her.

Men vi er da enige om at begge systemer sjældent yder deres bedste. Man
bliver nødt til udgivelse for udgivelse at finde ud af hvilken der er
bedst. Men jeg kan ikke se nogen tendens til at R1 oftere er bedre end
R2, og det er f.eks meget sjældent at en R2 film laves ud fra en NTSC
master.

Jeg plejer at undersøge hvordan det forholder sig med kvaliteten. Og så
købe den bedste. Hvis de er lige gode, så køber jeg R2.

/David

sniper_Nolight (25-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 25-08-04 14:27

> Men vi er da enige om at begge systemer sjældent yder deres bedste. Man
> bliver nødt til udgivelse for udgivelse at finde ud af hvilken der er
> bedst. Men jeg kan ikke se nogen tendens til at R1 oftere er bedre end
> R2, og det er f.eks meget sjældent at en R2 film laves ud fra en NTSC
> master.

jeg tror vi er enige - man må bare ikke fravælge en titel pga. den er ntsc -
den kan udmærket være bedre end en pal udgave (ofte endda) - reg 2 bliver
dog stadigt bedre og bedre.

>
> Jeg plejer at undersøge hvordan det forholder sig med kvaliteten. Og så
> købe den bedste. Hvis de er lige gode, så køber jeg R2.

samme her - er film og kvalitet identiske, tjekker jeg lyd og er den stadig
det samme, så vælger jeg den mest dekorative
>
> /David
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



David Rasmussen (25-08-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 25-08-04 16:04

sniper_Nolight wrote:
>>Men vi er da enige om at begge systemer sjældent yder deres bedste. Man
>>bliver nødt til udgivelse for udgivelse at finde ud af hvilken der er
>>bedst. Men jeg kan ikke se nogen tendens til at R1 oftere er bedre end
>>R2, og det er f.eks meget sjældent at en R2 film laves ud fra en NTSC
>>master.
>
> jeg tror vi er enige - man må bare ikke fravælge en titel pga. den er ntsc -

Så er vi helt enige.

> den kan udmærket være bedre end en pal udgave (ofte endda) -

Ofte og ofte...

>
>>Jeg plejer at undersøge hvordan det forholder sig med kvaliteten. Og så
>>købe den bedste. Hvis de er lige gode, så køber jeg R2.
>
> samme her - er film og kvalitet identiske, tjekker jeg lyd og er den stadig
> det samme, så vælger jeg den mest dekorative
>

Så vælger jeg den billigste :)

/David

sniper_Nolight (25-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 25-08-04 20:06

> Så vælger jeg den billigste :)

he - sjovt du nævner det - jeg er ved at bryde min hjerne med hvilken zombie
(Zombi 2) jeg skal købe - Blue Undergrounds til ca en hund (en snert bedre
billede) eller shriek shows til ca 180 (en skive med extra)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



JH (24-08-2004)
Kommentar
Fra : JH


Dato : 24-08-04 09:37

Jonas Gaarde wrote:
>
> Men du har ret i at 100 kr. er latterligt for så god en film. Den er indtil
> nu mit bedste køb i år, sammen med "Once Upon a Time in America" i to-disk,
> købt samme sted, samme dag og til samme pris. Om det er verdens bedste film,
> vil jeg lade være usagt, men jeg mener det er en objektiv sandhed at den er
> verdens bedste western - ever!

Kan være jeg lige skal have den med også.
TP-Musik har både "Once upon a time in the West" og "... in America"
til 100 kr pr stk.

JH



Lars Hoffmann (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 24-08-04 15:38

Jonas Gaarde wrote:

> men jeg mener det er en objektiv sandhed at den er
> verdens bedste western - ever!

Jeg finder den en anelse langtrukken og foretrækker klart Den gode, Den onde
og den Grusomme.

Morten Wartou (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 24-08-04 15:52

Lars Hoffmann wrote:
> Jonas Gaarde wrote:
>
>> men jeg mener det er en objektiv sandhed at den er
>> verdens bedste western - ever!
>
> Jeg finder den en anelse langtrukken og foretrækker klart Den gode,
> Den onde og den Grusomme.

Blasfemi! :) Nej, det er også en fremragende film - men jeg synes de er vidt
forskellige, og skal nydes på hver sin måde. Dollarstrilogien er et
mesterværk for sig, mens Once Upon...-trilogien (C'era Una Volta il West,
C'era una volta la rivoluzione og C'era una volta in America) er en anden
slags film, og hver af de tre er meget forskellige, hvilket man ikke kan
sige om dollarstrilogien. Jeg synes dog også langtrukkenhed kan være en
styrke, hvis det gøres korrekt, og det synes jeg bestemt det gør i dette
tilfælde.

Uhm, scenen i C'era una volta il West hvor Jill ankommer til stationen, går
ind igennem bygningen og kameraet hæves op over taget, og man ser byen mens
den vidunderlige musik af Ennio Morricone voldtager sindet - den giver mig
gåsehud hver gang. :)


Med venlig hilsen,

Morten Wartou



Jonas Gaarde (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 24-08-04 17:52

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
news:gCIWc.1822$Xc4.811@news.get2net.dk...
>
> Blasfemi! :)


Hørt!


> Uhm, scenen i C'era una volta il West hvor Jill ankommer til stationen,
går
> ind igennem bygningen og kameraet hæves op over taget, og man ser byen
mens
> den vidunderlige musik af Ennio Morricone voldtager sindet - den giver mig
> gåsehud hver gang. :)


Den scene har Leone ellers tyvstjålet fra "Back to the Future Part III"!
Men du har ret. Der er utallige gåsehudsscener i den film. Fårekyllingerne
og "Well, now that you've called me by name..." f.eks. For slet ikke at tale
om scenen hvor det endelig går op for Frank, hvem Harmonica *egentlig* er.
Kæmpestort!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



sniper_Nolight (24-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 24-08-04 18:02

> Den scene har Leone ellers tyvstjålet fra "Back to the Future Part III"!

det må jo så være omvendt da filmene er nogle år fra hinanden - bttf part
III låner rigtigt meget fra de gamle spaghettis
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Jonas Gaarde (24-08-2004)
Kommentar
Fra : Jonas Gaarde


Dato : 24-08-04 18:48

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:412b748c$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Den scene har Leone ellers tyvstjålet fra "Back to the Future Part III"!
>
> det må jo så være omvendt da filmene er nogle år fra hinanden - bttf part
> III låner rigtigt meget fra de gamle spaghettis
> --
> sniper_Nolight
>
> www.sitecenter.dk/sniper_nolight


Altså! Og du plejer ellers at være så kvik
Jeg troede det var alment kendt (som du også selv skriver) at BTTF låner fra
masser af film, og især netop den omtalte scene. Jeg burde måske have sat en
lille winkie på til sidst... nå, her er den så i stedet
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde



sniper_Nolight (24-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 24-08-04 19:42

> Altså! Og du plejer ellers at være så kvik

argh - du fik mig! - tro det eller lad være, at jeg fakker talt havde en
ekstra linie hvor jeg spurgte til sarkasmen i det indlæg, men droppede det
da winkien ikke var til stede og tænkte det var en smutter - synes jo osse
nok jeg har vurderet din viden langt højere - damn -lol

> Jeg troede det var alment kendt (som du også selv skriver) at BTTF låner
fra
> masser af film, og især netop den omtalte scene. Jeg burde måske have sat
en
> lille winkie på til sidst... nå, her er den så i stedet

jeg er skyldig - sorry
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



sniper_Nolight (25-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 25-08-04 20:10

> jeg er skyldig - sorry

har netop set once upon a time in the west igen efter alle disse år og læser
triviaen i coveret hvor det står nævnt med bttf III

dejlig film iøvrigt.

lige en lille ting - hvorfor føler jill hun behøver ligge og kysse frank -
for at bevare livet? - jeg fangede ikke helt hvorfor hun mente det var
nødvendigt.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Mikkel Møldrup-Lakje~ (25-08-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 25-08-04 20:18

sniper_Nolight wrote:
>
> lige en lille ting - hvorfor føler jill hun behøver ligge og kysse
> frank - for at bevare livet? - jeg fangede ikke helt hvorfor hun
> mente det var nødvendigt.

Han kom for at dræbe hende.

Men ja, det er en af filmens lidt svagere scener.

Mikkel


sniper_Nolight (25-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 25-08-04 21:10

> Han kom for at dræbe hende.

ja - jeg tænkte nok det var noget i den stil - for at holde sig i live - et
øjeblik varjeg lidt forvirret - desuden - scenen hvor harmonica får dusøren
på 5k for cheyenne synes jeg heller ikke helt forklares - jeg ved de har et
trick kørende og det er aftalt spil - MEN cheyenne får på egen hånd lov til
at klare sig ud af den knibe - harmonica hjælper ham ikke - og han dør osse
efter at have dræbt mange - et noget risikabelt stunt vil jeg mene

>
> Men ja, det er en af filmens lidt svagere scener.

ja sammen med ovenstående - lad mig lige tilføje - åbningssekvensen med de
tre gunmen på stationen er filmkunst - hele atmosfæren og stilen - det
billede hvor de står med ryggen til i lange jakker (lige inden skudduellen)
og harmonica i det fjerne er så oversejt som et filmscreenshot kan være -
smukt! Rart at se en film med voksne øjne - jeg tror ikke jeg har set den
siden jeg var helt ung teenager - barn even.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Mikkel Møldrup-Lakje~ (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 27-08-04 16:27

sniper_Nolight wrote:
>> Han kom for at dræbe hende.
>
> ja - jeg tænkte nok det var noget i den stil - for at holde sig i
> live - et øjeblik varjeg lidt forvirret - desuden - scenen hvor
> harmonica får dusøren på 5k for cheyenne synes jeg heller ikke helt
> forklares - jeg ved de har et trick kørende og det er aftalt spil -
> MEN cheyenne får på egen hånd lov til at klare sig ud af den knibe -
> harmonica hjælper ham ikke - og han dør osse efter at have dræbt
> mange - et noget risikabelt stunt vil jeg mene

Cheyenne får hjælp af sin bande, som åbenbart er sheriffens folk langt
overlegne... I den forlængede version er der lige et ekstra lille klip,
hvor Harmonica udtænker planen (må man gå ud fra).

> ja sammen med ovenstående - lad mig lige tilføje - åbningssekvensen
> med de tre gunmen på stationen er filmkunst - hele atmosfæren og
> stilen - det billede hvor de står med ryggen til i lange jakker (lige
> inden skudduellen) og harmonica i det fjerne er så oversejt som et
> filmscreenshot kan være - smukt! Rart at se en film med voksne øjne -
> jeg tror ikke jeg har set den siden jeg var helt ung teenager - barn
> even.

Ja, den scene er virkelig stærk - på den gode gammeldags seje
westernagtige måde.

Tip: Jeg elsker den måde Sergio Leone-stilen er blevet overført til
Lucky Luke på.

Se f.eks. albummet "Dusørjægeren".

Mikkel


sniper_Nolight (27-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 27-08-04 16:45

> Se f.eks. albummet "Dusørjægeren".

jep - lee van cleef er cool i det album
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Mikkel Møldrup-Lakje~ (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~


Dato : 23-08-04 18:57

Morten Wartou wrote:
>
>Mand 1 er desuden nok nærmere en dreng.

Faktisk, hvis man ser godt efter, er det sådan at den hængte sparker
lillebroderen (som støtter ham) væk for at gøre en ende på det med det
samme.

Det letter jo lillebroderen for hans skyld.

Mikkel


Feeling 102, acting ~ (23-08-2004)
Kommentar
Fra : Feeling 102, acting ~


Dato : 23-08-04 20:54

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message
news:412a2fff$0$209$14726298@news.sunsite.dk...
> Morten Wartou wrote:
> >
> >Mand 1 er desuden nok nærmere en dreng.
>
> Faktisk, hvis man ser godt efter, er det sådan at den hængte sparker
> lillebroderen (som støtter ham) væk for at gøre en ende på det med det
> samme.
>
> Det letter jo lillebroderen for hans skyld.

Smukt.



sniper_Nolight (23-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 23-08-04 19:10

Gå ud og køb den glimrende DVD (kan fåes for under en hund)
> og nyd mesterværket igen og igen (jeg har vel set den omkring 20 gange, og
> nyder den stadig) - den fortjener i allerhøjeste grad et stort lærred, men
> det er jo desværre sjældent film fra 1968 bliver vist i biografen.

har selv lige fået den for 2 dage siden og har endnu ikke set den - det er
så længe siden at jeg hart set den at jeg ikke helt husker den. Jeg har lige
haft den i dvd'en og selvom dne er fra 1968 ligner billedet noget der er
helt ny - den har de virkeligt renset godt - den må være smukkere end da den
blev udgivet i sin tid. Og til den latterlige pris må den være et must for
alle fans - ovenikøbet en ret pæn udgivelse.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



JH (24-08-2004)
Kommentar
Fra : JH


Dato : 24-08-04 09:20

Morten Wartou wrote:
> Det er verdens bedste film. C'era Una Volte il West/Once Upon a Time in the
> West, af Sergio Leone. Det er ganske vist ikke et træ, men en stenbue, men
> pyt da med det. Mand 1 er desuden nok nærmere en dreng. Sekvensen med
> hængningen foregår over flere flash-back klip, og er intet mindre end
> genialt udført. Gå ud og køb den glimrende DVD (kan fåes for under en hund)
> og nyd mesterværket igen og igen (jeg har vel set den omkring 20 gange, og
> nyder den stadig) - den fortjener i allerhøjeste grad et stort lærred, men
> det er jo desværre sjældent film fra 1968 bliver vist i biografen.
>
>

Tak til både Mikkel og Morten.

Jeg stod faktisk og kiggede på DVD'en i går.
Den bliver købt i dag - det er en fremragende film.
Glæder mig som et lille svin til at se den

Vh JH






sniper_Nolight (24-08-2004)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 24-08-04 13:08

> Glæder mig som et lille svin til at se den

LOL - det kan du roligt gøre!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177553
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste