Grafikkort uden aktiv køling
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 22-08-04 22:42

Hejsa

Hvilket grafikkort med DVI men uden aktiv køling er det bedste? Det
bedste jeg har kunnet finde er et Radeon 9200 SE. (Jeg vil ikke have en
blæser på kortet, men jeg er på den anden side heller ikke villig til
at betale tusinder af kroner for et kort med verdens største køleprofil).

Jeg spiller (næsten) aldrig, så kortet skal stort set kun trække
Linux/Gnome.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-08-04 22:51

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at betale tusinder af kroner for et kort med verdens største køleprofil).
>
> Jeg spiller (næsten) aldrig, så kortet skal stort set kun trække

Så er det vel også fint nok med et 9200´et?

men ellers kan du jo købe fx et 9800 og købe en zalman profil til under
200,- og montere denne.

Fra : Thomas VJ

Dato : 22-08-04 23:04

> [...]
> at betale tusinder af kroner for et kort med verdens største køleprofil).
>
> Jeg spiller (næsten) aldrig, så kortet skal stort set kun trække

Nu er jeg ikke den store linux haj, men er der ikke et eller andet om at ATI
er lidt sløve med at lave optimerede drivere til linux og nvidia derimod er
fremme i skoen med deres linux drivere?

I nvidia boldgaden er det nok FX5200 serien du skal kigge på...

mvh,
Thomas

Fra : iddqd

Dato : 22-08-04 23:56

Thomas VJ wrote:

> Nu er jeg ikke den store linux haj, men er der ikke et eller andet om at ATI
> er lidt sløve med at lave optimerede drivere til linux og nvidia derimod er
> fremme i skoen med deres linux drivere?

Tror nok det kun gælder hvis vi taler 3D, men er dog ikke helt sikker.

Mit eget bud er et Matrox kort, men det allerbedste er nok og spørge i
en Linux gruppe for at blive sikker på det med dirvere.

Mvh

Bruno

Fra : Anders Pedersen

Dato : 23-08-04 14:45

On Sun, 22 Aug 2004 23:41:42 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> [...]
> at betale tusinder af kroner for et kort med verdens største køleprofil).
>
> Jeg spiller (næsten) aldrig, så kortet skal stort set kun trække

Dette er den forkerete gruåppe
grafikkort er til gruppen
dk.edb.hardware.grafikkort

--