Ny PC genstarter
Fra : Holten

Dato : 22-08-04 19:40

Hej i gruppen.

Jeg har for ca. 1 måned siden købt mig en PC; P4 2800 komplet uden
programmer.

Jeg har så installeret XP og MS Outlook 2003 (ikke ekspress) og lagt min gl.
PST. fil ind fra mit gl. MS Outlook 2000 ind i det nye.

Dette kørte fint i vel en uge.
Nu "slukker" min PC en gang imellem sommertider 10 gange på en dag
sommetider 2 dagen uden.

Jeg har dog bemærked at det typisk sker når jeg arbejder i Outlook, og
mærkeligt nok som regl når jeg trykker vidresend til en mail. Så fryser den
i 2 sekunder, for derefter at genstarte.

Det er dog også sket mens jeg surfer i på nettet.

Den reagerer ved at slukke/genstarte nøjagtig som om jeg har trykket på min
reset-knap.

Hardware- eller softwareproblem ???????????????????????????????

Virus nægter jeg at tro, da jeg altid har kørt med meget høj sikkerhed, men
alt er naturligvis muligt.

MVH

Holten

Fra : SonnyBoy

Dato : 22-08-04 20:03

On Sun, 22 Aug 2004 20:40:13 +0200, "Holten" <virker@desværre.ikke>
wrote:

>Hardware- eller softwareproblem ???????????????????????????????

Tja, hvad fortæller logfilerne ?

<mlr>

Fra : Leony

Dato : 22-08-04 20:49

"Holten" <virker@desværre.ikke> skrev i en meddelelse

> Jeg har dog bemærked at det typisk sker når jeg arbejder i Outlook, og
> mærkeligt nok som regl når jeg trykker vidresend til en mail. Så
> fryser den i 2 sekunder, for derefter at genstarte.

Geninstaller Outlook.
Opdater Outlook.

> Den reagerer ved at slukke/genstarte nøjagtig som om jeg har trykket
> på min reset-knap.

Du skriver ikke hvilket styresystem du bruger. Jeg gætter dog på XP.
Dette OS er sat til at genstarte automatisk ved fejl, hvis du ændrer
dette får du en fejlmelding i stedet for en genstart. Fejlmeldingen kan
så bruges til fejlsøgning.
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern
hakket i Genstart automatisk.

Post den eksakte fejlmeddelse i Windowsgruppen, så kan de hjælpe dig
videre.
Hvis det så viser sig at fejlmeddelsen refererer til en hardwarefejl, så
kan du komme tilbage hertil.

> Hardware- eller softwareproblem ???????????????????????????????

Som udgangspunkt er det et softwareproblem.

> Virus nægter jeg at tro, da jeg altid har kørt med meget høj
> sikkerhed, men alt er naturligvis muligt.

Bankerne har også høj sikkerhed.
Alligevel er der jævnligt en der bliver røvet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Casper Bang

Dato : 22-08-04 21:22

> [...]
den
> i 2 sekunder, for derefter at genstarte.
>
> Det er dog også sket mens jeg surfer i på nettet.

Jeg havde for nogle år siden et lignende problem med en ny computer... efter
lang tids søgen fandt jeg frem til at det var driverne til modemet (!) der
gjorde det.
Prøv at opdatere drivere til ALLE enheder i computeren, og se om det ikke
gør en forskel... det er da et forsøg værd.