DL hastighed fra Newsgroups max 1,5Mbit!!
Fra : Jan Pedersen

Dato : 21-08-04 10:24

Hejsa

Jeg bruger Newsbin til at downloade fra newsgroups, men jeg kan kun gøre det
med en max hastighed 1,5Mbit?
jeg har en 10Mbit linie, hvis jeg DL fra samme newsserver med ReGet Deluxe,
har jeg en download hastighed
på 9,5Mbit ca.

Hvorfor denne store forskel ?

Ellers skal jeg bruge et andet prog en Newsbin ?

/jan

Fra : Anders Lund

Dato : 21-08-04 20:51

Jan Pedersen wrote:

> Hvorfor denne store forskel ?

Uden at vide mig sikker, kan det være at ReGet Deluxe åbner flere
forbindelser til servere.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jan Pedersen

Dato : 22-08-04 10:35

Ja, ReGet åbnet op til 20 forbindelser, men Newsbin åbner op til 8 stk's.
men det er lige meget, om jeg siger den skal åbne 1 eller 8, hastigheden er
den samme

Ellers skal jeg prøve et andet news-prog, og hvilket?

/jan

Fra : Leony

Dato : 22-08-04 14:32

"Jan Pedersen" <jan@123acb-hakker.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gøre det med en max hastighed 1,5Mbit?
> jeg har en 10Mbit linie, hvis jeg DL fra samme newsserver med ReGet

Uden at have læst grundigt på lektien, så tror jeg forskellen kunne
skyldes:
ReGet bruger HTTP/FTP.
NewsBin bruger NNTP.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 22-08-04 18:52

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Uden at have læst grundigt på lektien, så tror jeg forskellen kunne
> skyldes:
> ReGet bruger HTTP/FTP.
> NewsBin bruger NNTP.

Måske er der en hastighedsbegrænsning på NNTP-serveren og ikke på
HTTP-serveren.

Fra : Anders Lund

Dato : 22-08-04 19:07

Leony wrote:

> Uden at have læst grundigt på lektien, så tror jeg forskellen kunne
> skyldes:
> ReGet bruger HTTP/FTP.
> NewsBin bruger NNTP.

Hvis man henter fra en news server, skal man vel bruge NNTP?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Leony

Dato : 23-08-04 16:27

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man henter fra en news server, skal man vel bruge NNTP?

Ja, men udbyderen kan understøtte HTTP.
Easynews tilbyder dette: http://www.easynews.com/
Binære grupper på en webserver (overhead minimeres på HTTP i forhold til
NNTP).

Fra : Jan Pedersen

Dato : 24-08-04 12:36

Det er også Easynews som jeg bruger,, DL jeg via http, køre jeg næsten
10Mbit i dl, men køre jeg via nntp, (via newsbin) kommer jeg kun op på
1,6Mbit selv om der er de samme filer som jeg prøver at hente (for at teste)

Klip fra http://www.easynews.com/

Speed
- Easynews is the ISP. We control our own servers and routers - right to the
backbone.
- Connected to 5 major backbones via OC-12 or GigE: AT&T, Sprint, MCI,
Global Crossing and Level 3.
- Choose the fastest backbone for your downloads by using our Route
Selector.
- No rate limits. Most Easynews users are able to max out their connection,
even full 10mbps ethernet.
- Unlimited HTTP and NNTP connections.

Der ved forstår jeg ikke, at jeg ikke kan komme op på 10Mbit ved at køre
nntp (bruger Newsbin)

jan

Fra : Leony

Dato : 25-08-04 13:58

> Der ved forstår jeg ikke, at jeg ikke kan komme op på 10Mbit ved at
> køre nntp (bruger Newsbin)

Du har ikke hak i "bandwidth limiter" i options på network fanebladet -
vel?

Har du prøvet med andre NNTP downloadere?
Hvis ikke, så prøv det (om ikke andet, så for at finde ud af om det er
NewsBin der er defekt).

Det kan selvfølgelig også være at der er flere brugere via NNTP end med
HTTP, så vil der jo ikke være så meget fart til dig (bare en forsigtig
mulighed).