Første gang på skiferie. Erfaringer, tak.
Fra : Ejnar

Dato : 21-08-04 09:28

Hej NG,

Jeg er ved at bestille skirejse for første gang. Den skal bestilles her i
weekenden.

Jeg skal afsted i vinterferien med min 16årige datter, vi er som sagt begge
nybegynder. Jeg har talt med Danski og er ved at lægge mig fast på et hotel
i Livigno med 1/2 pension. Her er danske skiskoler og hjælp til leje af ski
og støvler. Jeg regner med at vi kører selv. -Vi er vant til at køre sydpå
om sommeren, så turen derned i bil skræmmer ikke.

Jeg vil gerne høre alle jer ski-folk om lidt erfaring. Gør jeg det rigtige
mht rigtig sted, indkvartering, transport og alle andre guldkorn.

mvh Ejnar

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 21-08-04 23:25

> Jeg vil gerne høre alle jer ski-folk om lidt erfaring. Gør jeg det rigtige
> mht rigtig sted, indkvartering, transport og alle andre guldkorn.

Som nybegynder ville jeg nok vælge Norge eller Sverige... Trysil i Norge er
et rigtig fint begyndersted, og det er billigere end at tage sydpå.
Skioplevelsen bliver mindst lige så god som hvis I tager sydpå.

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 21-08-04 23:59

On Sun, 22 Aug 2004 00:25:14 +0200, Lars Bjerregaard wrote:

> Som nybegynder ville jeg nok vælge Norge eller Sverige... Trysil i Norge er
> et rigtig fint begyndersted, og det er billigere end at tage sydpå.
> Skioplevelsen bliver mindst lige så god som hvis I tager sydpå.

http://www.bortelid.no er et greit sted å reise til om man har grei tilgang
til fergen Hirtshals - Kristiansand. Bortelid ligger 1 1/2 times kjøretur
fra Kristiansand og har hotell, skiinstruktør og greie bakker. (tror jeg.
Jeg går bare langrenn, så jeg har ikke førstehånds kunnskap, jeg bare hører
andre si det). Og det er ganske mange dansker der

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Obur