Wibergs præstehistorie
Fra : børge askholm

Dato : 20-08-04 20:46

Er der en eller anden i dette forum der har Wibergs præstehistorie ved
hånden? Jeg er i gang med min kones aner, og de er for en stor dels
vedkommende præster udi det jyske; men dels er det vanskeligt at finde
de rigtige slægtskabsforhold, dels er der pokkers langt til et sted hvor
jeg kan finde Wiberg når jeg har brug for ham. Jeg har set efter Lotte
Jensens W på nettet, men de steder jeg har brug for findes ikke dér.

Børge Askholm

Fra : Poul Michelsen

Dato : 21-08-04 12:09

Jeg vil foreslå, at du selv låner Wiberg på biblioteket, så du kan studere
den i detaljer hjemme.
Jeg vil dog gøre opmærksom på, at den har mange fejl og usikkerheder, så du
skal være forsigtig med at bruge oplysningerne.

mvh
Poul Michelsen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 21-08-04 18:22

--

I'm trying to make a weB LOG weekly
http://hughw36.blogspot.com/

www.genealogi.co.uk

"børge askholm" <baskholm@webspeed.dk> wrote in message news:41265501$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> jeg kan finde Wiberg når jeg har brug for ham. Jeg har set efter Lotte
> Jensens W på nettet, men de steder jeg har brug for findes ikke dér.

Virtual Reference Library http://www.rootsweb.com/~dnkcen/library/index.html

Danska Præster: http://w1.498.telia.com/~u49821926/

" S. V. Wibergs 'Personalhistoriske, statistiske og genealogiske Bidrag til en almindelig dansk Præstehistorie', fra 1870"
I have mainly used S. V. Wiberg's "Almindelig præstehistorie", from 1870, but will supplement as I receive new information.
Since the text is written in old Gothic Danish I am assuming I am incorrect in some places. E-mail me and I will correct. I have not
included texts about the office itself, but have focused on consanguinity.
Please only consider this material as "clues" to where you can search for information regarding your ancestry.
I would in particular like to thank the Landsarkivet i Visby(provincial record office) here in Gotland for lending me that book. <<
Lotte Jensen
Uppdaterad senast juni 2004

enjoy

Hugh W