Andet multimedie
Adobe Photoshop
Fra : KC

Dato : 20-08-04 19:42

Hej NG

Forsøger at lave nogle øletiketter til en hjemmeside - det går ikke så godt.

Vil kun klippe etiket ud og gemme det og ikke baggrunden - kan jeg det?

Se billede i binaer

mvh

KC

Fra : Anders Ravn

Dato : 20-08-04 20:33

"KC" <kc_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
godt.

> Vil kun klippe etiket ud og gemme det og ikke baggrunden - kan jeg det?

Så skal du gemme billedet i formatet gif eller png hvis du vil have
gennemsigtig baggrund...

- Anders

---

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-08-04 20:54

KC skrev:

> Vil kun klippe etiket ud og gemme det og ikke baggrunden -
> kan jeg det?

Ja, men ikke som JPEG, for det understøtter ikke transparens.
Du skal i stedet vælge GIF eller PNG, som begge understøtter
transparens. Det er også en god idé at give den en bund / matte
i samme farve, som du bruger til baggrundsfarve på hjemmesiden.

Spørgsmålet har ofte været oppe i gruppen. Prøv her f.eks.:
<http://www.google.com/groups?&as_umsgid=4090b75c$0$28871$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>

Denne er gemt med hvid bund og i GIF:

--
Hilsen
Madsen

Fra : B V Jensen

Dato : 21-08-04 02:47

Hej KC

Lige et spørgsmål, hvad gør dette hagekors på en Carlsberg etiket,
tror ikke det vil blive venligt modtaget, så smid det væk.

Mvh Bentn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-08-04 02:55

B V Jensen skrev:

>Lige et spørgsmål, hvad gør dette hagekors på en Carlsberg etiket,
>tror ikke det vil blive venligt modtaget, så smid det væk.

Øhh - sådan, så Carlsberg etiketter ud og det er _ikke_ hagekors.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.
--
Knud

Fra : B V Jensen

Dato : 21-08-04 07:56

> [...]

>tror ikke det vil blive venligt modtaget, så smid det væk.

>Øhh - sådan, så Carlsberg etiketter ud og det er _ikke_ hagekors.

Hej Knud

Ser du, nu er jeg så gammel at jeg ved hvordan et Hagekors ser ud,
selvom den er sat ind i et solsymbol, Hagekorset er jo også
bare en stiliseret sol som er brugt i mange andre kulturer ikke
noget den gode Hitler fandt på.

Men uanset er det ikke godt at bruge dette symbol i vores del
af verden mere.

På de 2 etikketter er der et med Hagekors og et med Fredsduer.

Sender dem videre til Carlsberg for at finde ud af om jeg tager fejl,
tror nu ikke det.

Mvh Bentn

Fra : KC

Dato : 21-08-04 08:21

"B V Jensen" <painter41@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På de 2 etikketter er der et med Hagekors og et med Fredsduer.
>
> Sender dem videre til Carlsberg for at finde ud af om jeg tager fejl,
> tror nu ikke det.
>
> Mvh Bentn

Der er ikke tale om et hagekors, men et svastika kors som var Carlsbergs
bomærke - længe før der var noget der hed Nazi-Tyskland. Carlsberg stoppede
med at bruge det kort efter nazisternes magtovertagelse i Tyskland.

Du kan læse mere her -
http://history1900s.about.com/cs/swastika/a/swastikahistory.htm

Held og lykke med Carlsberg. Der er masser af etiketter, flasker og breve
med dettee. Hvis du en dag kommer på Carlsberg er symbolet også mejslet ind
i elefanterne ved porten.

Og hvis du er så gammel at du kender et hagekors - så vil du også vide at
det på etiketten ikke har samme vinkel

mvh

KC

Fra : KC

Dato : 23-08-04 14:05

"B V Jensen" <painter41@hotmail.com> skrev i en meddelelse
..

> Sender dem videre til Carlsberg for at finde ud af om jeg tager fejl,
> tror nu ikke det.
>
> Mvh Bentn

Vender du tilbage når du har hørt noget fra Carlsberg?

mvh

KC

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 21-08-04 11:54

B V Jensen skrev:

> På de 2 etikketter er der et med Hagekors og et med
> Fredsduer.
>
> Sender dem videre til Carlsberg for at finde ud af om jeg
> tager fejl, tror nu ikke det.

For god ordens skyld, må jeg hellere nævne, at jeg har lavet
den etiket med fredsduen på, hvis du tænker på den i dk.binaer.
Altså: <news:41265538$0$240$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> så
den vil Carlsberg nok næppe kendes ved.

Det undrede mig godt nok også, at hagekorset var vinklet forkert
og jeg vidste ikke, at deres etiketter faktisk har set sådan ud
engang, men det ved jeg så nu.

<http://www.cappelen-krefting.no/hans/hakekorsgrenland.html>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 13:28

> Hej KC
>
> Lige et spørgsmål, hvad gør dette hagekors på en Carlsberg etiket,
> tror ikke det vil blive venligt modtaget, så smid det væk.

prøv dette link:
http://www.netetiket.dk/lager_pilsener_nyc.htm

--
mvh kajo

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 13:33

> [...]
>
> Lige et spørgsmål, hvad gør dette hagekors på en Carlsberg etiket,
> tror ikke det vil blive venligt modtaget, så smid det væk.

lige en mere:
http://www.netetiket.dk/staerk_porter_carlsberg.htm

--
mvh kajo