Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilket program
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-08-04 08:02

Hej NG.

Jeg søger et program som kan hjælpe mig godt på vej. Det skal være et
program, hvor jeg har mulighed for at indlæse f.eks. et firmalogo, og
dernæst indlæse et billed af en facade. Her er det så meningen at
firmalogoet skal lægges oven på billedet af facaden - og det er jeg nok klar
over mange programmer kan gøre - men.....

....hvis det logo jeg nu modtager har f.eks. en hvid baggrund, så kommer det
jo ikke til at se helt korrekt ud. D.v.s. at programmet skal kunne omdanne
det til en transparent baggrund....håber nogen forstår.

Jeg er langt fra normal bruger af Photo Shop - men kan dette gøre tricket? I
givet fald - ved nogen så hvordan?

Jeg skal kunne gøre nogenlunde det samme med f.eks. tekster der skal "bøjes"
hen over biler osv. Teksten kan man jo sagtens lave - men kan man så tage
den og bøje den hen over f.eks. en kølerhjelm af en bil?

Takker på forhånd.

*/Henrik Pedersen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-08-04 12:54

Henrik Pedersen skrev:

[Fjerne hvid baggrund]
> Jeg er langt fra normal bruger af Photo Shop - men kan dette
> gøre tricket? I givet fald - ved nogen så hvordan?

Det er lidt svært at komme med en vejledning, når man ikke ved,
hvor meget du kan i Photoshop i forvejen, men hvis vi går ud
fra, at du har fået logoet med den hvide baggrund over i det
billede, hvor du gerne vil have det placeret, så kan du f.eks.
dobbeltklikke på laget med logoet i lagpaletten og justere på
blandingstilstanden for laget.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/bland_hvis.jpg>.

> Jeg skal kunne gøre nogenlunde det samme med f.eks. tekster
> der skal "bøjes" hen over biler osv. Teksten kan man jo
> sagtens lave - men kan man så tage den og bøje den hen over
> f.eks. en kølerhjelm af en bil?

Det kan man gøre vha. Displacements Maps f.eks. eller med
Liquify-filteret.
<http://www.pacificsites.com/~dglaser/art/PhotoShopTips/PSTipsSpec2D.html>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Helle Krog

Dato : 20-08-04 12:58

Hej,

Photoshop er helt klart en super løsning. Den vil på mange områder være det
rette redskab for dig, hvad angår det nuværende problem.

Selvfølgelig kommer metoden an på, hvad det endelige resultat skal være. Til
en hurtig visning af facaden med logo på, kan du f.eks. gøre således:

* Åbn billedet af facaden
* Vælg ³Placer² og vælg dit logo
* Skalér logoet, så det passer (kan altid justeres til bagefter)
* Vælg trylleværktøjet (med lav tolerance ­ indstilles i bjælken foroven) og
markér det hvide område, som du vil fjerne (kræver kontrastrig/skarp
overgang mellem logo og den hvide baggrund)
* Klip baggrund ud

Voilà.

Hilsner Helle

KROG
grafik, tekst & dtp
www.krog.biz

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-08-04 15:37

> [...]
> markér det hvide område, som du vil fjerne (kræver kontrastrig/skarp
> overgang mellem logo og den hvide baggrund)

1000 tak for de gode tips - jeg vil lige få dem afprøvet.

*/Henrik Pedersen