Danmarks Adels Aarbog
Fra : Knut KH

Dato : 19-08-04 15:19

Noen som vet om Danmarks Adels Aarbog er tilgjengelig for oppslag på
internett?

mvh Knut
--
Knut Klaveness Heidelberg
http://www.knut.norge.cc/

Fra : børge askholm

Dato : 19-08-04 18:39

Knut KH wrote:
> Noen som vet om Danmarks Adels Aarbog er tilgjengelig for oppslag på
> internett?

Det er den næppe, men den står til fri afbenyttelse på fx vort
Rigsarkiv, så hvis du kaster en bøn ud er der sikkert en der vil
forbarme sig og lave et opslag eller to for dig.

; Børge

Fra : Knut KH

Dato : 20-08-04 05:10

On Thu, 19 Aug 2004 19:39:04 +0200, børge askholm wrote:

> Det er den næppe, men den står til fri afbenyttelse på fx vort
> Rigsarkiv, så hvis du kaster en bøn ud er der sikkert en der vil
> forbarme sig og lave et opslag eller to for dig.
>
> ; Børge

Takk for opplysningen. Jeg er nysgjerrig på hva som står om min kone:
Anette M. von Munthe af Morgenstierne.

mvh Knut
--
Knut Klaveness Heidelberg
http://www.knut.norge.cc/

Fra : Knut KH

Dato : 20-08-04 05:14

On Fri, 20 Aug 2004 06:09:48 +0200, Knut KH wrote:

> Takk for opplysningen. Jeg er nysgjerrig på hva som står om min kone:
> Anette M. von Munthe af Morgenstierne.
>
> mvh Knut

Og ja, man må gjerne sende dette til meg privat knut@titanic.com
Alternativet er jo at jeg kjøper meg en utgave av årboken, men det er
temmelig dyr - og spesielt dyr bare for et oppslag. Grunnen til at jeg spør
er at vi ble kontaktet av årboken da vi for mange år siden giftet oss.
Årboken skulle oppdateres. I mange år har jeg lurt på hva denne
oppdateringen sier, men aldri fått rotet meg til å undersøke. Før nå.

Håper på hjelp her.

mvh Knut
--
Knut Klaveness Heidelberg
http://www.knut.norge.cc/

Fra : Carl Müller

Dato : 20-08-04 06:02

Danmark Adels Aarbog er ganske kurant også i Norge. Den finnes
iallafall i Nasjonalbiblioteket der jeg selv har sett i flere av
bindene. Universitetsbibliotekene og Deichmans bibliotek har vel også
bindene. Søk på BIBSYS.
mvh
Carl

Fra : Knut KH

Dato : 20-08-04 06:19

On Fri, 20 Aug 2004 07:02:16 +0200, Carl Müller wrote:

> [...]
> iallafall i Nasjonalbiblioteket der jeg selv har sett i flere av
> bindene. Universitetsbibliotekene og Deichmans bibliotek har vel også

Hm, jeg har forsøkt, men jeg skal gjøre et nytt forsøk.

mvh Knut

--
Knut Klaveness Heidelberg
http://www.knut.norge.cc/

Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 20-08-04 13:34

Hej Knut

Der står:
"Anette Margrethe, f. 20. dec. 1962, småbørnslærer, g. 9. april 1989 m.
cand. mag. Knut Heidelberg Klaveness. Trondheim"

Med venlig hilsen

Mogens Jensen

Fra : Knut KH

Dato : 20-08-04 14:03

On Fri, 20 Aug 2004 14:34:18 +0200, Mogens L. Jensen wrote:

> [...]
> "Anette Margrethe, f. 20. dec. 1962, småbørnslærer, g. 9. april 1989 m.
> cand. mag. Knut Heidelberg Klaveness. Trondheim"

Tusen, tusen, tusen takk for at du så etter.

mvh Knut
--
Knut Klaveness Heidelberg
http://www.knut.norge.cc/

Fra : Freddy Rasmussen

Dato : 22-08-04 20:44

Måske er der hjælp på hjemmesiden
http://skislekt.no/Slekter.htm

Med venlig hilsen

Freddy Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-04 09:08

Den 20/08-2004 klokken 06:09, skrev
Knut KH <knut@titanic.com>
i <12dug0xtu2h1j.piehw3cz98ni.dlg@40tude.net>:

> Takk for opplysningen. Jeg er nysgjerrig på hva som står om min kone:
> Anette M. von Munthe af Morgenstierne.

Nu er det jo nok oplysninger af nyere dato, du søger, når det drejer sig
om din kone

Men ellers - du kender vel <http://www.skislekt.no/Danmark.htm>?
Her ligger "Danmarks Adelskalender (1878)".

<http://www.skislekt.no/adel/Munthe.htm> indeholder ældre oplysninger om
Munthe af Morgenstierne.

Der er også en link til "Danmarks Adels Aarbog 1886 og 1921".
Denne link er en e-mail adresse. Gætter på, at man kan stille spørgsmål
til adressen.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Knut KH

Dato : 20-08-04 12:14

On Fri, 20 Aug 2004 10:07:34 +0200, Kjeld Nielsenkjeldnsnabeladdfpunktum
wrote:

> Den 20/08-2004 klokken 06:09, skrev
> Knut KH <knut@titanic.com>

> Nu er det jo nok oplysninger af nyere dato, du søger, når det drejer sig
> om din kone

Ja, jeg kjenner slekten hennes temmelig godt. Den er jo dokumentert via
Munthes arbeider, men hverken hun eller jeg har sett hva som står i
adelsårboka.

> Men ellers - du kender vel <http://www.skislekt.no/Danmark.htm>?
> Her ligger "Danmarks Adelskalender (1878)".

Jo, denne har jeg vel vært innom. Har forsøkt en del linker på nettet, men
husker ikke alle. Uansett, jeg skal ta en ny titt. Takk for tipset.

> [...]
>
> Der er også en link til "Danmarks Adels Aarbog 1886 og 1921".
> Denne link er en e-mail adresse. Gætter på, at man kan stille spørgsmål

Flott. Jeg skal undersøke.

God helg og shabbat shalom.

mvh Knut

--