Barebone med ekstern strømforsyning?
Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 19-08-04 14:36

Nogen der har kendskab til barebones med eksterne strømforsyninger.
Jeg kan umiddelbart kun finde Shuttle XPC Zen (ST62K), men der må da
være andre som har fået den samme gode ide?

KS

Fra : Pophaar

Dato : 19-08-04 14:58

Hvori består det gode?

Fra : Anders F

Dato : 19-08-04 16:53

"Pophaar" <luchter@liam.dz> wrote in message
> Hvori består det gode?

At man skal have en ekstra klods liggende og flyde?
At der er en ekstra stikforbindelse?
At man ikke kan slukke helt (også for switcher og dermed standby spænding)
på computeren?

Næe, jeg har heller ikke set lyset endnu!
/A

Fra : Leony

Dato : 19-08-04 17:39

"Anders F" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse

> At man skal have en ekstra klods liggende og flyde?

Det kan man jo ikke komme uden om.

> At der er en ekstra stikforbindelse?

Hvorfor en ekstra?
Det må du lige forklare.

> At man ikke kan slukke helt (også for switcher og dermed standby
> spænding) på computeren?

Det kan man heller ikke på nye bundkort med interne strømforsyninger
(med mindre man sætter det op i BIOS).

Man kan jo altid slukke på kontakten.

> Næe, jeg har heller ikke set lyset endnu!

Nogle er længere tid om det end andre.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Anders F

Dato : 20-08-04 08:54

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message
> "Anders F" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan man jo ikke komme uden om.

> Hvorfor en ekstra?
> Det må du lige forklare.

Der er altid et netkabel. Nu er der også et kabel fra forsyningen til
kabinettet - jeg antager at det er termineret i et stik?

> Det kan man heller ikke på nye bundkort med interne strømforsyninger
> (med mindre man sætter det op i BIOS).

Er det bare min hvor der sidder en powerswitch i forsyningen?

> Man kan jo altid slukke på kontakten.

Naturligvis =)

> Nogle er længere tid om det end andre.

Så hjælp dog os lykkelige uvidende i hulen

Mvh.
Anders

Fra : Leony

Dato : 20-08-04 14:40

> Der er altid et netkabel. Nu er der også et kabel fra forsyningen til
> kabinettet - jeg antager at det er termineret i et stik?

Netkabel = ethernet eller lysnet?

Der vil vel være et stik til strøm uanset om psu er intern eller
ekstern.

Der er vel også ledninger til skærm, mus, tastatur, lyd osv.
Et fra eller til mærkes vel næppe.

> Er det bare min hvor der sidder en powerswitch i forsyningen?

Mener du en kontakt til at tænde/slukke strømforsyningen med?

Fra : Anders F

Dato : 23-08-04 11:12

> "Anders F" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse

> Netkabel = ethernet eller lysnet?

Lys!
> Der vil vel være et stik til strøm uanset om psu er intern eller
> ekstern.

Yep, men med ekstern vil der også være en lavvolts forbindelse...

> Der er vel også ledninger til skærm, mus, tastatur, lyd osv.
> Et fra eller til mærkes vel næppe.

Bortset fra at de fleste DC-stik er noget pangel (=dårlige)! Og det er jo
alt andet lige ret vigtigt med en stabil forsyning

> Mener du en kontakt til at tænde/slukke strømforsyningen med?

Yep!

/A

Fra : Leony

Dato : 23-08-04 16:46

> Yep, men med ekstern vil der også være en lavvolts forbindelse...

http://www.morex.com.tw/60dcpower.htm
220 volt i den eksterne boks, 12 volt mm ud i en ledning som tilsluttes
computeren.

Hvordan bliver det 2 stik?
Jeg er godt klar over at det fysisk er 2 stik, men det er kun det ene
som skal i computeren.

> Yep!

Begge slags findes på det danske marked.
Typisk mangler de billige psu'er denne kontakt og de er jo ret udbredte.

Fra : Anders F

Dato : 23-08-04 17:20

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message

Øj, vi er vel at være laangt ude

> 220 volt i den eksterne boks

Det er den der altid vil være der. Gode stabile forbindelser (lav strøm,
store stik, tykt kabel)

12 volt mm ud i en ledning som tilsluttes
> computeren.

Det er den jeg ikke kan lide!
Men OK - den holder nok længere på en stationær end på en notebook.

(Ifbm. med sidstnævnte var jeg stor fan af dem med intern 90-240V forsyning.
Jeg kender ikke nogen, der ikke stort set altid slæber rundt på en
forsyning - i hvert fald indtil de har købt forsyninger til alle de steder
de kommer (Jeg havde 4 på et tidspunkt ...)

/Anders

Fra : Niels T

Dato : 19-08-04 17:06

"Pophaar" <luchter@liam.dz> wrote in message
> Hvori består det gode?

Et bud ville være mindre kabinet og mindre blæserstøj.

-Niels

Fra : Anders F

Dato : 20-08-04 08:57

"Niels T" <niels_t79FJERN_dette@hotmail.com> wrote in message

> "Pophaar" <luchter@liam.dz> wrote in message
> >
> Et bud ville være mindre kabinet

Den kan jeg til nød købe

> og mindre blæserstøj.

Mjoe det er vel et spørgsmål om design. Hvis ikke det bliver rigtigt dyrt
skal man alligevel ha' flyttet noget luft. Men OK i yderste konsekvens kan
de sidste ~10W vel godt betyde et eller andet....

/Anders

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-08-04 18:00

kelds99@yahoo.dk wrote:

>Nogen der har kendskab til barebones med eksterne strømforsyninger.

Jeg ved ikke med barebones, men VIA's EPIA mini-ITX systemer leveres ofte med ekstern PSU

Kig f.eks her: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=810358

Personligt vil jeg nu foretrække en intern...

<mlr>