En udfordring: Sci-fi film.
Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 18-08-04 23:44

Hej i gruppen.

Jeg er på det seneste kommet i tanker om en sci-film, jeg skønner at
have set engang midt i 1980erne. Filmen er formentlig produceret
tidligt i 1980erne eller måske ligefrem i 1970erne.

Desværre husker jeg ikke så mange detaljer - kun, hvad jeg mener er
slutningen:

- Et folk (menneskerace eller lignende) forlader en døende planet i
en mindre flok rumskibe.

- Een enkelt person bliver dog tilbage - en gammel mand, formentlig
en af de vise ældre, spåmand, troldmand eller lignende.

- Netop som eet af rumskibene flyver henover den gamle mand, vinker
han til dem, og en yngre mand eller kvinde om bord - formentlig en
nær ven/lærling - vinker tilbage. Bedst som det sker, bryder
jordskorpen op, det vælter ud med grønlig(?) lava, og den gamle mand
bliver opslugt/falder i.

- Rumskibene fortsætter væk fra planeten, der umiddelbart efter
eksploderer.

Jeg er på ingen måde sikker med hensyn til detaljerne, da jeg blot
har været en bette knøs på 5-6 år, da jeg så den.

Da det er en film, min far i sin tid har udlejet, er der stor
sandsynlighed for at den har været publiceret i Danmark af Filmlab.

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i Århus - gerne studierelevant, men ingen
betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : Kim2000

Dato : 19-08-04 06:34

> [...]
> nær ven/lærling - vinker tilbage. Bedst som det sker, bryder
> jordskorpen op, det vælter ud med grønlig(?) lava, og den gamle mand

Udfra dette kunne det være Buck Rogers, som jeg husker som fremragende (men
jeg var også kun 5-6 år).

> - Rumskibene fortsætter væk fra planeten, der umiddelbart efter
> eksploderer.

Og ud fra det her lyder ligeså meget som battlestar galactica....

mvh
Kim