Turpas til Disneyworld, Florida
Fra : O.D.

Dato : 17-08-04 22:36

Hejsa

Er der nogle her, som har erfaringer med de forskellige former for turpas
til Disneyworld i Orlando, Florida? Min familie og jeg tager derover til
foråret og har tænkt os at anskaffe os "Park Hopper PLUS"-Passes eller et
"Ultimate Park Hopper"-Passes, men har svært ved at overskue
forskellene...? - Så alle gode råd vil være meget velkomne!

Vh. O.D.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 18-08-04 10:15

"O.D." <FJERNDETTEole@it.dk> wrote in message

> [...]
> "Ultimate Park Hopper"-Passes, men har svært ved at overskue
> forskellene...? - Så alle gode råd vil være meget velkomne!

De to pas-typer, du nævner, er afhængige af opholdets varighed. Den ene
er til 2-3 dages ophold, og den anden til 5 eller 7 dage. Bemærk
priserne, du kommer hurtigt af med 4-8.000 kr for pas til en familie på
4 personer.

Disney i Florida er stort - meget stort (arealmæssigt lidt større end
Amager), og består af 5-6 forlystelsesparker samt Downtown Disney og
Boardwalk mv. Man kan sagtens få en uges tid til at gå derovre, hvis man
vil besøge alle parkerne, ikke mindst fordi der typisk er 30-60 min.
ventetid ved forlystelserne. Her skal I være opmærksom på muligheden for
"Fastpass" - man bruger adgangskortet til at trække en billet ved
forlystelsen, hvorpå der er angivet et tidspunkt. Når man så returnerer
til forlystelsen på dette tidspunkt, går man direkte ind uden at stå i
kø (gid Tivoli snart indførte samme system...!!).

Dog må jeg sige, at min familie og jeg klarede 4 dage i Disneyworld, så
kørte vi vestpå til Clearwater og havde en pragtfuld badeferie. Vi var
ganske enkelt ved at brække os over Mickey Mouse, Anders And, fastfood,
plasticfigurer og alt det opskruede, kunstige Disneyfnadder. Samt de
amerikanere, der kommer i parkerne (store, fede mennesker med et hav af
fede uopdragne skingre børn).

Når I er i Orlando, bør I også besøge Universal Studios filmpark. Den er
sjov!

Mvh. JIB

Fra : Pizzaman

Dato : 18-08-04 12:43

Park Hopper : Giver fri adgang til de 4 Disney-parker Magic Kingdom,
MGM-Studios, Epcot og Animal Kingdom.

Park Hopper Plus : Indeholder foruden ovennævnte et antal "Plus
Options". Hver Plus Option giver adgang til en af Disney´s to
vandparker, til Disney Quest eller til Pleasure Island.

Ultimate Park Hopper : Kan kun købes hvis man bor på et af Disney´s
hoteller. Giver ubegrænset adgang til alle Disneyparker, vandparker,
Disney Quest og Pleasure Island under hele opholdet.

For både Park Hopper & Park Hopper Plus gælder det, at dagene ikke
behøver at blive brugt sammenhængende, og at ubrugte dage eller
"options" aldrig udløber. Man kan altså gemme dem til en anden gang.

Overvej desuden følgende billetter, der KUN kan købes i Europa:

10-day World ticket. Giver ubegrænset adgang til alle Disneyparker,
vandparker mv. i valgfrie 10 dage indenfor en 21-dages periode.

Fun In The Sun Ticket. Giver 30 sammenhængende dages fri adgang til
alle disneyparker, vandparker mv. Giver desuden fri adgang til en
række mindre attraktioner i Florida - bla. Kennedy Space Center.
Endelig indholder billetten en kupon til en gratis morgenmad i
Disneyworld. Der kan vælges mellem 30 forskellige restauranter.

Både 10-day World ticket og Fun In The Sun Pass (FITS) koster
nogenlunde det samme som en 5 dags park hopper PLUS. Især
FITS-billetten er fantastisk "Value for Money"(også selvom man kun vil
bruge 5 dage i Disney) - men den kan altså KUN købes i Europa. De
fleste amerikanere ville give deres højre arm for at få fat på sådan
en billet.

Uanset hvad i beslutter jer for, bør I købe billetterne hjemmefra -
det er billigst.

Alm. park hopper kan kun købes via Disney´s egen hjemmeside
www.disneyworld.com.

Park Hopper Plus købes billigst via www.ticketmania.com - og de sender
gratis til Danmark.

FITS-billetter skal du bestille via www.americanestates.nl

Pizzaman

Fra : O.D.

Dato : 18-08-04 21:53

Tak for de gode svar med megen nyttig information!

Att. "Pizzaman": Det omtalte Fun In The Sun Pass lyder bestemt meget
spændende. Har du selv erfaringer med at bestille FITS Pass via
www.americanestates.nl? (Så vidt jeg kan se, kan man ikke betale med credit
card hos dem, men skal overføre pengene direkte til deres bankkonto).

Mvh. O.D.

Fra : Pizzaman

Dato : 19-08-04 14:36

Hej O.D. !

Ja, jeg har selv bestilt hos Americanestates to gange (senest for blot
2 måneder siden) - og begge gange er billetterne kommet i løbet af en
uge efter betalingen var modtaget. Jeg har også kun hørt gode ting om
dem fra andre.

Det er rigtigt, at betalingen skal gennemføres som en bankoverførsel -
men da det er en hollandsk modtager kan det gøres meget billigt. Jeg
ved ikke hvilken bank du bruger - men du skal bede om at få lavet en
"EU-Betaling". Det kræver blot, at du har alle oplysninger om
modtageren (swiftnr. mv.) - og dem kan du finde på deres hjemmeside,
ligesom de også står i den ordrebekræftelse du modtager pr. e-mail.

En EU-overførsel koster typisk 30-40 kr. Hvis du selv laver den via
Netbank er prisen som regel kun 10-20 kr.

Pizzaman

Fra : O.D.

Dato : 20-08-04 16:49

Hej Pizzaman

OK, det lyder jo godt nok, og jeg vil derfor kontakte dem snarest.

- Endnu en gang tak for hjælpen!

Vh. O.D.