Trinidad tips ?
Fra : tomov

Dato : 17-08-04 21:47

Hej

Vi tænker på at besøge Trinidad&Tobago.
Er der nogen som har erfaringer med at besøge dette land? Gode/dårlige.
Gode steder at besøge.
Billige/Gode indkvarteringer (Har set huspriser/Hotelpriser - de ser noget
amerikanske ud. Læs Høje..)
Misforståelser man skal undgå.
Ting man skal huske.
Bedste rejserute.
Udlejningsbiler?
etc.osv.m.m.

Vi er grønne. Det vildeste var en biltur til Grækenland.
Alle input modtages med glæde.

venligst
Tom

Fra : Ole

Dato : 17-08-04 22:05

"tomov" <tomov@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Udlejningsbiler?
> etc.osv.m.m.
>
> Vi er grønne. Det vildeste var en biltur til Grækenland.

Jeg har ikke selv været i den del af verdenen, men måske kan du finde noget
mere på Lonely Planet. Du kan evt bruge følgende link:
http://www.lonelyplanet.com/destinations/caribbean/trinidad_and_tobago/printable.htm

Ole

Fra : tomov

Dato : 18-08-04 19:48

"Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
noget
> mere på Lonely Planet. Du kan evt bruge følgende link:

Tak - jeg kigger der.
Tom

Fra : Tina Christiansen

Dato : 17-08-04 22:06

Hejsa.....

Ved godt at jeg ikke lige svarer på alle dine spørgsmål, men ville bare sige
at Tobago er SÅ meget bedre end Trinidad. Jeg har sejlet i en måned mellem
øerne og kender derfor ikke så meget til dine spørgsmål. En glædelig ting er
dog at Trini dollaren og Tobago dollaren er lidt værd. Så du får meget for
dine penge. Leder i efter bounty strande så er det pitchen point på tobago i
skal til. Vild lækker.

Rejser i via Heathrow i London så flyver BWIA og via Gatwick kan i flyve med
British Airways eller Virgin Atlantic. Undersøg dog om det ikke er billigst
for jer med en charter da billetterne nemt ligger på 5000 - 7000 pr snude
fra DK og til Tobago eller Trinidad

Ellers vil jeg ønske jer en god rejse.

Med venlig hilsen
Tina

Fra : tomov

Dato : 18-08-04 20:01

"Tina Christiansen" <tinaogjeff@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dine penge. Leder i efter bounty strande så er det pitchen point på tobago

Jeg fandt http://mytobago.info/beaches.htm hvor der er billeder af nogle
strande. Også oplysninger om indkvarteringsmuligheder.
Ser fedt ud....

> [...]
billigst
> for jer med en charter da billetterne nemt ligger på 5000 - 7000 pr snude

Mener du at det er billigere med charter ? Købt i England?

Vi har fået tilbud på billetter fra Kbh via London via Newyork til Trinidad
til kr. 6000 pr stk. (22 timer ialt)
Og fra Kbh via London via Bermuda til Trinidad til 7000 pr stk. (16 timer
ialt)
Vi ville hellere flyve fra Jylland et sted...
Og gerne lidt billigere hehe.

> Ellers vil jeg ønske jer en god rejse.
Tak

Fra : Tina Christiansen

Dato : 19-08-04 11:33

Jeg tror at jeg hellere ville anbefale jer at rejse fra billund via gatwick
til tobago.

Jeg ville måske købe en billet hos Maersk og en hos Virgin Atlantic flyve
tiden er kortere og det kunne prisen måske også være.

I kunne også flyve til frankfurt fra billund og videre derfra ned Condor,
som vist er charter eller lavpris.

Nogle gange kan det faktisk være billigere at købe en charter rejse end selv
at begynde at finde ud af en masse.

Du kan søge efter hvilke fly der flyver på www.amadeus.net. bare skriv BLL =
Billund TAB = Tobago

Vær opmærksom på at det kan være besværligt at købe seperate billetter, med
det mener jeg en returbillet BLL LGW med fx Maersk og en returbillet LGW TAB
med virgin atlantic. Skulle du blive forsinket fra TAB til LGW har du mistet
din billet da Maersk's billetter kun kan ændres op til 3 timer før afrejse
og her koster det et minimumsgebyr op DKK 250.

Vælger du at bruge seperate billetter, så sørg for at have min. 3 timers
ventetid, så der er tid til evt. forsinkelser.

Har du prøvet at kontakte jysk rejsebureau for at se om de har nogle gode
priser?

Jeg var lige inde på www.condor.de for at finde prisen fra Frankfurt til
Tobago og den var for 2 voksene EUR 1200 dvs. ca 8400 KR dertil kommer evt
flybillet fra Billund.

Håber at du kunne bruge noget af det til noget. Ellers kan du jo bare skrive
igen, så skal jeg forsøge at hjælpe - jeg kender en del til branchen, da jeg
arbejder med det til dagligt.

Med venlig hilsen.

Tina

Fra : tomov

Dato : 19-08-04 20:17

> Jeg tror at jeg hellere ville anbefale jer at rejse fra billund via
gatwick
> til tobago.

Overvejede netop det!
Dels da jeg fandt en charter til kr. 4000,- fra Gatwick. Dels da rejsetiden
blev forkortet betydeligt.

> Du kan søge efter hvilke fly der flyver på www.amadeus.net. bare skriv BLL
=
> Billund TAB = Tobago
Fint...
Vi havde jo oprindelig tænkt at vi skulle til POS, idet vores datter
arbejder inde i byen.
Men hun holder nok en lille ferie når vi kommer, så hvorfor ikke gøre det på
Tobagos smukke strande. Vi kan jo bare tage båden over hvis vi vil friste
skæbnen i en lokal storbytaxa.

> Vælger du at bruge seperate billetter, så sørg for at have min. 3 timers
> ventetid, så der er tid til evt. forsinkelser.

OK - er også lidt nervøs over at skulle købe en Ryan Air til London og så
møde op i Tirstrup til et overbooked fly.........

> Har du prøvet at kontakte jysk rejsebureau for at se om de har nogle gode
> priser?

Ja de kunne tilbyde turen til kr. 6000,- med 3 fly i 22 timer. Det lyder
lidt hårdt..

> Jeg var lige inde på www.condor.de for at finde prisen fra Frankfurt til
> Tobago og den var for 2 voksene EUR 1200 dvs. ca 8400 KR dertil kommer evt
> flybillet fra Billund.

OK - svarer nogenlunde til den jeg fandt fra Gatwick.

> [...]
skrive
> igen, så skal jeg forsøge at hjælpe - jeg kender en del til branchen, da

Taaaak.
Det ender vel med at jeg bare køber billetterne hos dig.

Tom

Fra : Tina Christiansen

Dato : 20-08-04 09:50

Hej igen

> [...]

> Tobagos smukke strande. Vi kan jo bare tage båden over hvis vi vil friste

Hvis jeg husker rigtigt så koster flyveren til pos kun 200 DKK pr snude, så
det er jo ikke nogen formue. I kan jo også sejle en af vejene, det tager ca
8 timer og er en dejlig tur.

> OK - er også lidt nervøs over at skulle købe en Ryan Air til London og så
> møde op i Tirstrup til et overbooked fly.........

Det er ikke så meget overbookingen der volder problemer, men oftest
forsinkelser

> Ja de kunne tilbyde turen til kr. 6000,- med 3 fly i 22 timer. Det lyder
> lidt hårdt..

Det er godt nok for meget - det ville jeg heller ikke.

> [...]
> jeg
>
> Taaaak.
> Det ender vel med at jeg bare køber billetterne hos dig.

I sidste ende kan jeg nok ikke gøre det så billigt som du selv kan lave det
på internettet.

MVH Tina

Fra : Tina Christiansen

Dato : 21-08-04 15:25

Hej igen.

jeg ser lige i en mail at kilroy travels har Tobago på tilbud til dkk 4445,-
og det er knagme billige......

Håber i får fundet noget enten til Tobago eller Trinidad

MVH Tina

Fra : tomov

Dato : 21-08-04 21:18

Du er en engel !
Jeg ringer straks mandag.

virtuelt knus
Tom

Fra : Tina Christiansen

Dato : 22-08-04 13:06

Velbekomme....

Jeg håber at i kan få tilbuddet. jeg sender lige emailen privat til dig så
du har noget at referere til.

Knus Tina