Stabilt internet i Kina søges.
Fra : Carlsen

Dato : 17-08-04 20:48

Hej Gruppe

Jeg søger desperat nogen med gode erfaringer fra Kina.

Vi har et kontor derude, og de kobler op på vores terminal-servere (Citrix)
via en VPN klient. De har en ADSL forbindelse på kontoret derude.

Problemet er, at der åbenbart er nogle drop-outs på deres
internet-forbindelse, så de ofte bliver smidt af vores Citrix-servere. Der
er ingen problemer med at komme på igen, men det er et enormt
irritations-moment.

Er der andre her med forbindelser fra Kina, som har en mere stabil
forbindelse?

Det er kineserne der lokalt selv sørger for internet-forbindelsen derude, og
jeg kender intet til de lokale internet-udbydere.
Er der f.eks. nogle internationale udbydere som også opererer i Kina, og som
måske har eget udstyr derude og kan tilbyde en stabil linie?

Er der gode alternativer til løsningen?

Alle gode ideer og erfaringer er såmænd meget velkomne.

/KC

Fra : jesper

Dato : 18-08-04 12:21

Du kan få en ekstra linie lagt ind fra en anden udbyder så burde der være
mulighed for at en af dem er oppe hele tiden.

Dette kræver self. lidt hardware udstyr der kan håndtere dette.

Mvh

Jesper

Fra : anders majland

Dato : 18-08-04 19:13

> Er der andre her med forbindelser fra Kina, som har en mere stabil
> forbindelse?

Det er forbindelsen kontor<>internet der ryger og ikke bare for lange
svartider til DK ?

Det sidste har jeg haft problemet med til Japan.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Carlsen

Dato : 19-08-04 04:21

> Det er forbindelsen kontor<>internet der ryger og
> ikke bare for lange svartider til DK ?
> Det sidste har jeg haft problemet med til Japan.

Når de kører godt, er der ingen problemer med forsinkelser. Faktisk kører
det vist overraskende godt. Så jeg tror det er direkte udfald.
Jeg har ikke selv haft mulighed for at teste det derude, så det er kun anden
hånds beretninger jeg har.

/KC

Fra : Carlsen

Dato : 20-08-04 06:21

Er der nogen der kender nogle gode internationale internet-udbydere med
kontor i DK?

/KC

Fra : Kasper Holtze

Dato : 20-08-04 14:35

Carlsen wrote:
> Er der nogen der kender nogle gode internationale internet-udbydere med
> kontor i DK?

IBM havde noget en gang der hed Global Connect. Jeg ved ikke om det
stadig eksisterer, og om de kan levere andet end dial-up, men prøv evt.
at ringe til IBM.

// Kasper Holtze

Fra : :-\) Jens

Dato : 01-09-04 23:03

"Carlsen" <kurt.h@carlsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Jeg søger desperat nogen med gode erfaringer fra Kina.

Har ingen aktuelle erfaringer lige fra Kina, men fra andre lande.

> Vi har et kontor derude, og de kobler op på vores terminal-servere
(Citrix)
> via en VPN klient. De har en ADSL forbindelse på kontoret derude.

Ok...

> [...]
Der
> er ingen problemer med at komme på igen, men det er et enormt

Det må forventes. Hvis du vil undgå dette, skal du nok benytte samme
udbyder i begge lande, sådan at du holder dig inden for samme udbyders net.
Alligevel vil jeg tro at du får problemet, bare nok ikke i samme
udstrækning. Årsagen er at trafikken passerer mange routere på vejen fra DK
til Kina og retur.

> Er der andre her med forbindelser fra Kina, som har en mere stabil
> forbindelse?

Nu nævner du ikke noget om hvor ustabil forbindelsen er, derfor er det
svært at vurdere om du kan få en mere stabil forbindelse.

> [...]
som
> måske har eget udstyr derude og kan tilbyde en stabil linie?

Det tidligere UUnet, nu http://global.mci.com/dk/ har jeg haft gode
erfaringer med på fjerne destinationer.
Men for at du kan være nogenlunde sikker på kvaliteten, så skal du have den
samme udbyder på begge destinationer
Hvis du bestiller forbindelsen til begge destinationer i den samme
afdeling, altså f.eks. bestiller begge lokationer i DK

?

> Alle gode ideer og erfaringer er såmænd meget velkomne.

Se ovenstående....

> /KC

Jens