For høj CPU-temperatur?
Fra : Gunnar poulsen

Dato : 17-08-04 19:02

En nymonteret Barton 2500+ med en køler:Volturespin XP3200+kobber løb
temmelig hurtig op i en temperatur på 66-68 grader.
Efter at have erstattet medleveret kølepasta med "sølv"-pasta er
driftstemperaturen tilsyneladende faldet til ca. 62 grader.
For at gardere mig imod overophedning har jeg nu sat bundkortet til
'Shutdown' ved 70 grader.
Herefter får jeg det problem, at maskinen efter få minutters drift somme
tider brutalt afbryder, - andre gange det blå billede som siger fejl et
eller andet sted i en instruktion.
Når jeg reducerer cpu-frekvensen (fsb 200 i stedet for 333) kører cpu'en
fejlfri.

Mit spørgsmål er nu om det er min cpu som ved 333 bliver for varm (over 70
grader) eller er cpu'en fejlbehæftet? (jeg kan ikke se temperaturen i det
øjeblik maskinen stopper, men når jeg genstarter omgående viser bios
temperaturen 62 grader.

Skulle en cpu i øvrigt ikke kunne tåle op til 85 grader?

Hilsen
Gunnar

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-08-04 19:15

"Gunnar poulsen" <gunnarpoulsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andet sted i en instruktion.
> Når jeg reducerer cpu-frekvensen (fsb 200 i stedet for 333) kører cpu'en

Av av, har du prøvet "finger på køleren" metoden?
Hvis køleren er varm bliver der overført varme til køleren.
Hvis den er kold/kølig er der ingen/manglende kontakt.
Er der måske for meget kølepasta på?
Der skal påføres et tyndt lag, gøres bedst med et barberblad eller et
plastikkort.

> [...]
> grader) eller er cpu'en fejlbehæftet? (jeg kan ikke se temperaturen i det
> øjeblik maskinen stopper, men når jeg genstarter omgående viser bios

Det kan være cpu'en, men holder mere på køleren.

> Skulle en cpu i øvrigt ikke kunne tåle op til 85 grader?

Ved de 85 grader internt futter den af.
Men bemærk at temperaturen ofte måles eksternt, derfor kan den interne
temperatur godt være noget højere.

Man bør heller ikke forsøge at nærme sig 85 grader.
40-60 grader er bedre at sigte efter.

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 19:23

> [...]
> temperaturen 62 grader.
>
> Skulle en cpu i øvrigt ikke kunne tåle op til 85 grader?

Det er ikke særligt klogt at anvende kølepasta på AMDprocessorer, da
garantien i sådanne tilfælde bortfalder..
http://www.xtremetek.com/info/index.php?id=14&page=1

Måske kan man være heldig at forhandleren ikke har oplyst om dette ved
købet, og så har man vel alligevel 2 års reklamationsret. Man skal i stedet
bruge de "puder" der sidder monteret på køleren når man køber den.
Fejldoserer man med kølepasta kan dette også føre til overhedning.

Forbrugerstyrelsen har iøvrigt udtalt at AMDprocessorer er et stykke
kompliceret elektronik, som ikke egner sig til salg til forbrugere...

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-08-04 20:11

"Allerup" <per[]allerupdata.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Det er ikke særligt klogt at anvende kølepasta på AMDprocessorer, da
> garantien i sådanne tilfælde bortfalder..
> http://www.xtremetek.com/info/index.php?id=14&page=1

Kan godt huske da den side kom frem.
Men har du nogensinde set en dansk fohandler der har skrevet det?
Desuden reklamerer man i Danmark til forhandleren og ikke til AMD.
Og da forhandleren ikke har oplyst noget/oplyst noget andet, er det ikke
brugerens problem.

Jeg ville heller aldrig bruge sådan en pude, de er elendige.

> [...]
stedet
> bruge de "puder" der sidder monteret på køleren når man køber den.

Det er langtfra alle kølere der leveres med pude, heldigvis.
Thermalright leverer f.eks. ikke puder med, heldigvis.

> Fejldoserer man med kølepasta kan dette også føre til overhedning.

Det er korrekt.

> Forbrugerstyrelsen har iøvrigt udtalt at AMDprocessorer er et stykke
> kompliceret elektronik, som ikke egner sig til salg til forbrugere...

Det er også korrekt, men det skyldes mere at det er nemt, hvis man har ti
tommelfingre, at kvase kernen.
Dette sker ofte også hvis man har købt en billig/dårlig køler.
Hvis man bruger en ordentlig køler og holder tungen lige i munden, er det
ikke noget problem imo.

BTW: Pas iøvrigt på med at blande reklamationsret og garanti sammen, du har
brugt begge begreber i dit indlæg.

Forresten har du heller ikke nævnt det du beskriver på din egen side.
Hverken under sektionen med kølere eller den med cpu'er.

Fra : Bach|DK|

Dato : 17-08-04 21:09

Martin Johansson wrote:

> Det er også korrekt, men det skyldes mere at det er nemt, hvis man
> har ti tommelfingre, at kvase kernen.
> Dette sker ofte også hvis man har købt en billig/dårlig køler.

Har monteret/afmonteret en del kølere fra AMD's duron og athlon serier
og har aldrig påført dem så meget som en mindste skramme. Det *er*
fintfølende elektronik og man skal ikke volde det på nogen måde.

Men du har ret, har man 10 tommelfingre kan det godt gå galt.

--
Michael Bach

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 21:16

> [...]
> Dette sker ofte også hvis man har købt en billig/dårlig køler.
> Hvis man bruger en ordentlig køler og holder tungen lige i munden, er det

Kunne være smart at kunderne scannede deres hånd, så man kan se hvem der har
ti tommelfingre, og nægte at sælge til dem

> BTW: Pas iøvrigt på med at blande reklamationsret og garanti sammen, du
har
> brugt begge begreber i dit indlæg.

Ja, det er rigtigt - og håber jeg da i deres rette brug... Så er det jeg
spør: mon egentlig reklamationsretten bortfalder hvis man fraskriver sig
ansvaret på sin hjemmeside - for i den sidste ende har man jo kun
producentens garanti at hænge på som leverandør...

> Forresten har du heller ikke nævnt det du beskriver på din egen side.
> Hverken under sektionen med kølere eller den med cpu'er.

Næ, så man kan jo trygt købe hos mig... Og mosle med kølepasta og hvad man
nu har lyst til... Det er en chance jeg tager, men det er sikkert ikke alle
der vil det... Compumail nævner det på deres side, og det er osse der jeg
har fundet det...

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-08-04 21:32

> Kunne være smart at kunderne scannede deres hånd, så man kan se hvem der
har
> ti tommelfingre, og nægte at sælge til dem

God idé, men gad vide om man må det?

> [...]
> ansvaret på sin hjemmeside - for i den sidste ende har man jo kun
> producentens garanti at hænge på som leverandør...

Man kan ikke fravige reklamtionsretten.
Men selvfølgelig vil kunden ikke altid få ret hvis vedkommende har klumret i
det, alt efter hvordan kunden har klumret i det.

Se evt. dette citat:"

Købelovens regler om 2 års reklamationsret, de første 6 måneder med
omvendt bevisbyrde, for forbruger køb, er... "beskyttelses præceptiv"
= du kan aftale hvad du end vil, men den vil ALTID tage forrang for
det du aftaler medmindre du giver længere end 2 års reklamationsret,
hvoraf minimum de første 6 måneder er med omvendt bevisbyrde...

Du kan garanteret godt bilde nogen folk ind at man kan fravige
aftalen, men den første der har læst KBL og hiver dig i retten vil få
medhold.

Du kan måske PRØVE at prakke det af som civilkøb, men tvivler stærkt
på at en domstol vil give dig medhold da der er tale om at du køber
partier hjem med formål at skabe en fortjeneste, og vil derfor næsten
per automatik blive behandlet som erhvervsdrivende."

Lånt herfra:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=fec2fa7c.0403281425.54fbd6aa%40posting.google.com&rnum=4&prev=/groups%3Fq%3Dfravige%2520%252B%
2520reklamationsret%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26sa%3DN%26tab%3Dwg
Linket knækker sikkert.

> [...]
alle
> der vil det... Compumail nævner det på deres side, og det er osse der jeg

Den shin etsu pasta AMD anbefaler, er for øvrigt ikke til at opdrive.
Den er noget af en sjældenhed, specielt i Danmark/europa.

Compumail burde da slet ikke sælge AMD cpu'er til private, når de mener at
de ikke kan montere dem?
Forresten tales der mere om knuste cpu'er end afbrændte cpu'er i deres citat
fra FKN.

Fra : Gunnar poulsen

Dato : 17-08-04 21:09

Jeg mener ikke at forhandleren (B.J.Trading) har oplyst noget om anvendelse
af kølepasta.
Der var ikke "puder" på køleren.
Der kan næppe være tale om fejldosering, - et tyndt lag "sølv"-pasta,
derefter under pres dreje køleelementet frem og tilbage for at fjerne
overskydende pasta. Og det virkede da også idet driftstemperaturen faldt ca.
5 grader.

Hvor stor forskel kan der være på den temperatur der reelt er inde i kernen
og den temperatur bios registrerer?

Kan jeg tillade mig at disable 'Shutdown ved 70 grader', - AMD siger jo at
den kan tåle 85 grader?

Gunnar

Fra : Bach|DK|

Dato : 17-08-04 21:11

Gunnar poulsen wrote:

> Kan jeg tillade mig at disable 'Shutdown ved 70 grader', - AMD siger
> jo at den kan tåle 85 grader?

Af ren nysgerrighed; hvilket bundkort er CPU'en monteret på?
--
Michael Bach

Fra : Gunnar poulsen

Dato : 17-08-04 21:18

En af de sidste nye fra ECS: KT600-A med Phoenix bios
Gunnar

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-08-04 21:17

Gunnar poulsen wrote:

> derefter under pres dreje køleelementet frem og tilbage for at fjerne
> overskydende pasta. Og det virkede da også idet driftstemperaturen

Ikke dreje - bare presse!

Overskydende pasta forsvinder helt af sig selv når man monterer køleren.

- Ved at dreje risikerer man at ødelægge CPU og køler.

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-08-04 21:35

> [...]
> og den temperatur bios registrerer?
>
> Kan jeg tillade mig at disable 'Shutdown ved 70 grader', - AMD siger jo at

Det kan ikke anbefales at nærme sig 85 grader.
Det er en intern max temperatur, den eksterne som sikkert bliver målt vil
ofte være lavere.
Systemet vil desuden blive ustabilt et stykke tid inden den temperatur.
Dette skrev jeg også i et andet indlæg der vist ikke er nået frem?

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 17-08-04 22:05

> [...]
>
> Forbrugerstyrelsen har iøvrigt udtalt at AMDprocessorer er et stykke
> kompliceret elektronik, som ikke egner sig til salg til forbrugere...

Ikke for at være krakilsk, men da jeg købte nyt MB og CPU (AMD 2800+) fik
jeg da kælepasta med, uden at spørge, så den tror jeg ikke holder.

/Ole

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 06:48

> Ikke for at være krakilsk, men da jeg købte nyt MB og CPU (AMD 2800+) fik
> jeg da kælepasta med, uden at spørge, så den tror jeg ikke holder.

Hvis jeg må være lidt krakilsk: Hvor kan man ellers få kælepasta? Det lyder
rart *LOL*

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-08-04 21:15

Gunnar poulsen wrote:

> En nymonteret Barton 2500+ med en køler:Volturespin XP3200+kobber løb
> temmelig hurtig op i en temperatur på 66-68 grader.

Den er ikke overclocket?

Jeg køler min Barton 2500+ med en Spire WhisperRock IV helt uden
problemer (38°C i skrivende stund).

Har du fornuftigt gennemtræk i dit kabinet?

Jesper G. Poulsen

Fra : Bach|DK|

Dato : 17-08-04 21:22

Jesper G. Poulsen wrote:

> Den er ikke overclocket?
>
> Jeg køler min Barton 2500+ med en Spire WhisperRock IV helt uden
> problemer (38°C i skrivende stund).
>
> Har du fornuftigt gennemtræk i dit kabinet?

Lige en sidebemærkning:

Temperaturen kommer meget an på bundkortet. Man kan ikke sammenligne
temperaturen hvis man ikke har samme bundkort. Har lige skiftet
bundkort, endda indenfor samme producent og CPU temperaturen er steget
ca. 5 grader, he. Selvfølgelig med samme CPU og køler.

--
Michael Bach

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-08-04 22:34

Bach|DK| wrote:

> Lige en sidebemærkning:
> Temperaturen kommer meget an på bundkortet. Man kan ikke sammenligne

Ja, jeg kan se at Gunnar bruger ECS. Mit ECS målte også "højt".

> bundkort, endda indenfor samme producent og CPU temperaturen er steget
> ca. 5 grader, he. Selvfølgelig med samme CPU og køler.

Jeg hentede 20-25°C i den rigtige retning ved et skift fra ECS til
ASRock.

Jesper G. Poulsen

Fra : Gunnar poulsen

Dato : 17-08-04 21:37

> Den er ikke overclocket?
Nej , kører fsb 333

> Jeg køler min Barton 2500+ med en Spire WhisperRock IV helt uden
> problemer (38°C i skrivende stund).
>
> Har du fornuftigt gennemtræk i dit kabinet?

Ja, babinettet er helt åbent.
Når jeg startet maskinen og går direkte til bios viser den 50 grader straks,
efter 1 minut i bios: 58 grader, og efter 4-5 minutter: 61-62 grader og der
bliver den.

Når jeg kører med fsb 200 visr bios ved start 36 grader og efter 1 minut 41
grader og derfra stiger den kun langsomt.

Bliver cpu'en belastet yderligere under drift afgængig af om man f.eks.
kopierer data?

Venlig hilsen
Gunar

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-08-04 22:30

Gunnar poulsen wrote:

> Ja, babinettet er helt åbent.

Nej, det har du ikke. Et åbent kabinet er der intet airflow i. Smæk
sider på og sæt en blæser i bunden og en i toppen. Luft ind nederst og
luft ud øverst.

> Bliver cpu'en belastet yderligere under drift afgængig af om man
> f.eks. kopierer data?

Ja.

Jesper G. Poulsen

Fra : Bach|DK|

Dato : 17-08-04 23:44

Jesper G. Poulsen wrote:

> Nej, det har du ikke. Et åbent kabinet er der intet airflow i. Smæk
> sider på og sæt en blæser i bunden og en i toppen. Luft ind nederst og
> luft ud øverst.

For at være helt præcis:

- Luft ind forrest i bunden
- Luft ud bagerst i toppen

--
Michael Bach

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-04 00:49

Bach|DK| wrote:

> For at være helt præcis:
>
> - Luft ind forrest i bunden
> - Luft ud bagerst i toppen

Eller bare i toppen. Jeg har lavet et stort hul til en 120mm blæser i
kabinettets topplade. Det giver noget sug

Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 18-08-04 07:58

> Når jeg startet maskinen og går direkte til bios viser den 50 grader
> straks, efter 1 minut i bios: 58 grader, og efter 4-5 minutter: 61-62
> grader og der bliver den.

Hvis den bliver ved de 61-62 grader, så tyder det på at den stabiliserer
sig.

Fik du prøvet Martin's "finger på profil" metode?
Jeg går ud fra at køleren er monteret rigtgt (temperaturen ville
antagelig stige til over 80, hvis den ikke gjorde).

Som regel skal kølepasta "køres til" inden det overfører maksimal varme
fra processor til profil.
Denne periode varer som regel 1-2 uger (afhængig af brug).
Når perioden er forbi, så falder temperaturen som regel mere end 10
grader (har jeg oplevet med alle de processorer jeg har haft).

Du, som jeg ser det, gøre 2 ting:
Købe en ny køler.
Give det lidt tid, for at se om det bliver bedre.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Gunnar poulsen

Dato : 17-08-04 21:57

"Jesper G. Poulsen" skrev
> Jeg køler min Barton 2500+ med en Spire WhisperRock IV helt uden
> problemer (38°C i skrivende stund).

Det kan godt nok undre mig at du kan holde 38 grader mod mine 62. - Jeg må
vist se mig om efter en bedre køler.
(Jeg troede at køleren benævnt "XP3200+kobber" skulle være OK til en 2500+
cpu!)

Venligst
Gunnar

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-08-04 22:07

"Gunnar poulsen" <gunnarpoulsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]

> vist se mig om efter en bedre køler.
> (Jeg troede at køleren benævnt "XP3200+kobber" skulle være OK til en 2500+

Jeg har aldrig hørt om den køler.
Og de eneste steder jeg kan se lidt om den, er på nogle polske sider og en
enkelt israelsk.
Har du prøvet at sætte en finger på den?

Fra : Gunnar poulsen

Dato : 17-08-04 22:20

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4122736b$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg har aldrig hørt om den køler.
> Og de eneste steder jeg kan se lidt om den, er på nogle polske sider og en
> enkelt israelsk.
> Har du prøvet at sætte en finger på den?

Køleren er leveret af Computer Online i juli måned . (Deres varenummer
15090001)
Jeg har prøvet at sætte en finger på, - lidt varm, - jeg vil tro omkring
40-45 grader helt nede ved cpu'en - i øvrigt ligner den billedet af Spires
WhisperRock IV

Gunnar

Fra : Brian Lund

Dato : 18-08-04 04:15

> [...]
> 40-45 grader helt nede ved cpu'en - i øvrigt ligner den billedet af Spires

Der er noget her der skriger fejlmontering! - Det kan også være, hvis du er
heldig, at det er bundkortet der viser 10-15 grader for meget...!

Min XP-2200+ er 60 grader idle, og op til 73 grader under fuld belastning
(toast.exe), og min CPU køler bliver så varm at jeg ikke kan holde fingeren
på den! - Så min køler er altså omkring eller over 60 grader når min CPU er
omkring 70!

Igen, har du for _meget_ kølepasta på?
Vender køleren rigtigt?

Hvis du kan, så prøv at montere CPU+køler i en vens bundkort og se om det
viser en anden temperatur, det kan give en idé om det er bundkort, cpu eller
køleren den er gal med...

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-04 06:39

Brian Lund wrote:

> Igen, har du for meget kølepasta på?

Se, det er så en fordel ved WhisperRock IV - den _er_ forsynet med
pasta ved modtagelsen.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-04 06:34

Gunnar poulsen wrote:

> Køleren er leveret af Computer Online i juli måned . (Deres varenummer

Har de et website?

Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 18-08-04 07:51

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dm5pv6oflg5001@dtext.news.tele.dk

> Har de et website?

http://www.computeronline.dk

Link til køleren:
http://www.computeronline.dk/servlet/VisVare?vareID=109084

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-04 06:43

Martin Johansson wrote:

> Jeg har aldrig hørt om den køler.

Den hedder Vegas Vulturespin.

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-08-04 13:30

> Den hedder Vegas Vulturespin.

Det hjalp nu ikke meget, jeg har stadig ikke hørt om den før nu.

Men nu kom der da et par danske sider frem ved googling.
Før var det som sagt polske og en enkelt israelsk.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-08-04 22:32

Gunnar poulsen wrote:

> Det kan godt nok undre mig at du kan holde 38 grader mod mine 62. -

Jeg har lige læst at du har ECS. Mit ECS målte også i den
størrelsesorden.

Må jeg anbefale ASRock K7S8X istedet - det kan kun blive bedre

> Jeg må vist se mig om efter en bedre køler.
> (Jeg troede at køleren benævnt "XP3200+kobber" skulle være OK til en
> 2500+ cpu!)

Hvad har du givet for den?

Jesper G. Poulsen

Fra : Gunnar poulsen

Dato : 17-08-04 22:40

> Jeg har lige læst at du har ECS. Mit ECS målte også i den
> størrelsesorden.

Godt nok, - men der må dog være nogen problemer idet cpu'en står af når den
kører under alm. belastning, - der må vel være tale om for lidt køling,
eller dårlig cpu?

> Må jeg anbefale ASRock K7S8X istedet - det kan kun blive bedre

Har ikke prøvet det, - men har i øvrigt ikke tidligere haft problemer med
ECS.

> Hvad har du givet for den?

89 kr. incl moms

Hilsen
Gunnar

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-08-04 22:57

"Gunnar poulsen" <gunnarpoulsen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> Har ikke prøvet det, - men har i øvrigt ikke tidligere haft problemer med
> ECS.

Jeg vil da straks anbefale Abit NF7-S, men det er også en lidt anden
prisklasse.
Det er dog blevet dejligt billigt nu.

> 89 kr. incl moms

Hmm til sammenligning, har min Thermalright SLK-947U + Thermaltake SmartFan
II kostet sammenlagt 365 kr. i Tyskland.
Men sådan er folks behov jo så forskellige.
Noget tyder dog på at din køler ikke kan magte opgaven, hvis det er det der
er galt?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-04 00:51

Gunnar poulsen wrote:

> 89 kr. incl moms

Okay. WhisperRock IV kan fås til 109,-

Jeg har 2, en der sidder på min Barton og en der "hører sammen med" min
Duron...

Jesper G. Poulsen

Fra : Bo Andersen

Dato : 17-08-04 21:33

> [...]
> Efter at have erstattet medleveret kølepasta med "sølv"-pasta er
> driftstemperaturen tilsyneladende faldet til ca. 62 grader.
-Snip-

Du er *helt sikker på* at køleren sidder rigtigt ?
Det virker meget varmt jft. nedenstående, men
nu kender jeg ikke din køler/blæser.
Hvad er din kabinet temp ?

Har selv en Barton2500+
OC til: 2232Mhz(3200+) @ 372 MhzFSB
Køleren er:
http://www.thermalright.com/a_page/main_product_slk900u.htm
Blæseren er en 80 mm @ 5500 rpm
Kabinet temp er 38 deg. C
(Ja kabinettet har 2 computere, 7 HDD, og 2 stk UPS)
CPU idle temp: 61 deg C.
CPU full load temp: 71 deg C.
Temperaturer "målt" med Asus probe 2.

Hvis jeg sænker kabinet temp til 30 deg. C.
får jeg en CPU temp på 55 (Full load)

Håber det hjælper lidt på diagnosticeringen.
-Bo-

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-08-04 21:40

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-08-04 22:36

Martin Johansson wrote:

> 40-60 grader er bedre at sigte efter.

Eksternt, vel?

- Har i skrivende stund 37°C

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 17-08-04 22:49

> Eksternt, vel?
>
> - Har i skrivende stund 37°C

Jo eksternt.

Indenfor dette interval er der også taget højde for at alle bundkort måler
forskelligt. (og stort set ingen rammer rigtigt)
F.eks. skulle Asus måle for lavt, mens Abit skulle måle for højt.

Fra : Brian Lund

Dato : 18-08-04 04:17

> [...]
> forskelligt. (og stort set ingen rammer rigtigt)
> F.eks. skulle Asus måle for lavt, mens Abit skulle måle for højt.

Hvis mit Asus (A7N8X-X) viser for lidt, kan det ikke være meget... 73 grader
full load, klippe stabilt ;)

Brian

Fra : Martin Johansson

Dato : 18-08-04 13:32

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis mit Asus (A7N8X-X) viser for lidt, kan det ikke være meget... 73
grader
> full load, klippe stabilt ;)

Ungh, det var højt, særligt på et Asus.

Det skulle være et sted mellem 5 og 10 grader asus måler for lidt.
Ved Abit er det mellem 5 og 10 grader for meget.
Dette er den generelle holdning (læs: den man har på mange dk og udenlandske
fora) til de to korts temperaturmålinger.

Fra : Bo Andersen

Dato : 18-08-04 14:12

> grader

Barton kerne 2500+ (oc: 2231 Mhz @ 372 Mhz FSB)
Kører 83 grader med Asus A7V8X målt med Asus Probe2.18
Klippestabil 24/7

> Ungh, det var højt, særligt på et Asus.
>
> Det skulle være et sted mellem 5 og 10 grader asus måler for lidt.
> Ved Abit er det mellem 5 og 10 grader for meget.

Så skulle jeg komme helt op på 88-93 grader jfr. ovenstående,
jeg må jeg have en GOD kerne :D

-Bo-

Fra : Gunnar poulsen

Dato : 18-08-04 10:26

Tak for alle indlæg, - jeg har bestilt en ny køler, og skal i øvrigt på
ferie nogle dage.

Hilsen
Gunnar