Kender I denne gamle sang?
Fra : Marianne Agger

Dato : 17-08-04 15:25

Hej!

Jeg har for nylig hørt en sang, der var populær for ca. tyve år siden.
Dengang synes jeg, den var rigtig god, så jeg kunne egentlig godt tænke mig
at finde ud af, hvem der synger den! Det er vist to mænd - den ene synger
lidt "opera-agtigt". Sangen hedder muligvis "Guardian Angel". De synger: "I
feel a glipse of my heart 'cause I know I lost my guardian....." og sangen
slutter med: "...And life will never be the same". Der er nogle høje trommer
eller lignende i sangen...
Håber nogle kan hjælpe mig! På forhånd tak!

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-08-04 15:32

"Marianne Agger" <4939484m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har for nylig hørt en sang, der var populær for ca. tyve år siden.

Det er rigtigt, den er fra 1984 (Masquerade's version)

> hvem der synger den! Det er vist to mænd - den ene synger
> lidt "opera-agtigt". Sangen hedder muligvis "Guardian Angel".

Den hedder "Guardian Angel" og det er "Masquerade" der har lavet den, men
svjh lavede Nino De Angelo også en fortolkning af den på ca samme tidspunkt

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Marianne Agger

Dato : 17-08-04 15:53

Mange tak for svaret! Jeg er sikker på, du har ret!

Fra : Kim Petersen

Dato : 17-08-04 17:01

> Den hedder "Guardian Angel" og det er "Masquerade" der har lavet den, men
> svjh lavede Nino De Angelo også en fortolkning af den på ca samme
tidspunkt

Det kan jeg kun bekræfte - de har desværre brændt sig fast i hjernebarken...

Fra : Lars Frandsen

Dato : 17-08-04 20:02

"Kim Petersen" <kems@cool.dk> skrev i en meddelelse

> tidspunkt
>
> Det kan jeg kun bekræfte - de har desværre brændt sig fast i
hjernebarken...

Jeg havde lykkeligt glemt den indtil jeg læste dette indlæg
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Martin

Dato : 17-08-04 20:34

Hejsa
Ivan V. Klattrup wrote:
> Den hedder "Guardian Angel" og det er "Masquerade" der har lavet den,
> men svjh lavede Nino De Angelo også en fortolkning af den på ca samme
> tidspunkt

Det gjorde han også. Kunne det ikke eventuelt være fordi han i forvejen
udgjorde den ene halvdel af duoen Masquerade sammen med Drafi Deutscher?! ;)

Mvh
Martin

Fra : Jacob E.

Dato : 21-08-04 16:52

Martin wrote:
> Hejsa
>
> Det gjorde han også. Kunne det ikke eventuelt være fordi han i
> forvejen udgjorde den ene halvdel af duoen Masquerade sammen med
> Drafi Deutscher?! ;)

Nej, det kunne det ikke. Den anden halvdel hed Chris Evans, iflg. coveret
til albummet "The sound of Masquerade".
Men ved du noget hemmeligt?

Mvh Jacob E.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 21-08-04 17:14

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, det kunne det ikke. Den anden halvdel hed Chris Evans, iflg. coveret
> til albummet "The sound of Masquerade".
<snip>

Også iflg. dette:

1983 konnte Drafi Deutscher wieder einen ganz außergewöhnlichen Erfolg für
sich verbuchen. Er sang sämtliche Stimmen des Songs "Guardian Angel' mit der
Formation "MASQUERADE". Dahinter verbirgt sich kein Geringerer als eben
Drafi Deutscher. Und diesen Song schrieb er unter dem Pseudonym" KURT
GEBEGERN" und erreichte damit den zweiten PIatz der Musikmarkt-Hitparade.
Sein Co-Autor war "Chris Evans", mit dem er die Single "Keep The Horne Fires
Burning" einspielte.

Kilde:
http://www.drafi-musik.de/26239.html?*session*id*key*=*session*id*val*

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-08-04 17:55

Jacob E. wrote:
> Nej, det kunne det ikke. Den anden halvdel hed Chris Evans, iflg. coveret
> til albummet "The sound of Masquerade".
> Men ved du noget hemmeligt?

Jeg kunne heller ikke finde nogen dokumentation nogen steder, hverken på
drafi's eller nino's site.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 21-08-04 18:58

Ivan V. Klattrup wrote:

> OT velkommen hjem Jacob

TAAAAAAAAK!!!!!!!!

(Har været en uge i Bulgarien - "NU MA NU MA NU MAR EI!!!!")

Mvh Jacob