/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Jeg mangler hjælp til bestemmelse af størr~
Fra : Henning Lund


Dato : 17-08-04 14:59

En af mine knægte er kommet op at diskutere med en kammerat om en
computer, kammeraten siger at hans maskine er en 2,5ghz, men i opstarten
af maskinen står der 2,0, det samme hvis man går ind i egenskaber for
denne komputer i windows, der står der også 2,0. Kammeraten påstår
hårdnakket at maskinen er en 2,5 og det kan vi ikke rokke ved, han
skulle være blevet oplyst fra forhandleren han købte maskinen hos, at
det var noget der ikke stod rigtigt i bios, så derfor skrev maskinen i
opstarten og i windows at det kun er en 2,0. Kan det passe, eller er han
blevet taget ved næsen af en forhandler?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


 
 
Casper Bang (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Casper Bang


Dato : 17-08-04 15:17

> En af mine knægte er kommet op at diskutere med en kammerat om en
> computer, kammeraten siger at hans maskine er en 2,5ghz, men i opstarten
> af maskinen står der 2,0, det samme hvis man går ind i egenskaber for
> denne komputer i windows, der står der også 2,0. Kammeraten påstår
> hårdnakket at maskinen er en 2,5 og det kan vi ikke rokke ved, han
> skulle være blevet oplyst fra forhandleren han købte maskinen hos, at
> det var noget der ikke stod rigtigt i bios, så derfor skrev maskinen i
> opstarten og i windows at det kun er en 2,0. Kan det passe, eller er han
> blevet taget ved næsen af en forhandler?

Det er sikkert en AMD, som hedder 2500+
ved ikke om det er præcist 2 GHz, men deromkring...



Ukendt (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-04 15:18


"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:41220f59$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> En af mine knægte er kommet op at diskutere med en kammerat om en
> computer, kammeraten siger at hans maskine er en 2,5ghz, men i opstarten
> af maskinen står der 2,0, det samme hvis man går ind i egenskaber for
> denne komputer i windows, der står der også 2,0. Kammeraten påstår
> hårdnakket at maskinen er en 2,5 og det kan vi ikke rokke ved, han
> skulle være blevet oplyst fra forhandleren han købte maskinen hos, at
> det var noget der ikke stod rigtigt i bios, så derfor skrev maskinen i
> opstarten og i windows at det kun er en 2,0. Kan det passe, eller er han
> blevet taget ved næsen af en forhandler?

Det er muligt at det er en AMD 2500+... Så kører den kun omkring de 2 GHz,
men rent præstationsmæssigt svarer det til 2500 MHz i forhold til en
Intel... Det er osse muligt at fsb i pc'en er sat for lavt, f.eks. til 266
MHz, selvom professoren har fsb på 33 MHz, i så fald vil den køre
langsommere end den er beregnet til...

Under alle omstændigheder burde forhandleren da have ordnet det, hvis den
stod for lavt ved afgang fra butikken...


> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021
> http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk
>



Henning Lund (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 17-08-04 15:57

Allerup skrev:

> Det er muligt at det er en AMD 2500+... Så kører den kun omkring de 2
> GHz, men rent præstationsmæssigt svarer det til 2500 MHz i forhold
> til en Intel... Det er osse muligt at fsb i pc'en er sat for lavt,
> f.eks. til 266 MHz, selvom professoren har fsb på 33 MHz, i så fald
> vil den køre langsommere end den er beregnet til...
>
> Under alle omstændigheder burde forhandleren da have ordnet det, hvis
> den stod for lavt ved afgang fra butikken...

Det vil sige at hvis det virkelig er en 2500mhz kan den godt køre
lavere, vise det i opstarten og inde i egenskaber for denne komputer,
hvis fsb er for lav?

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Ukendt (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-04 16:20

> Det vil sige at hvis det virkelig er en 2500mhz kan den godt køre
> lavere, vise det i opstarten og inde i egenskaber for denne komputer,
> hvis fsb er for lav?
>

Ja, det kan den sagtens... Det eneste sted man kan se det er i bios eller
fysisk på bundkort... Det kræver også at man ved hvilken processor det er,
så man ved hvilken fsb den kører med...

Man kan sikkert osse se det med cpu-z, men det kender jeg ikke lige



Henning Lund (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 17-08-04 16:29

Allerup skrev:


> Ja, det kan den sagtens... Det eneste sted man kan se det er i bios
> eller fysisk på bundkort... Det kræver også at man ved hvilken
> processor det er, så man ved hvilken fsb den kører med...
>
> Man kan sikkert osse se det med cpu-z, men det kender jeg ikke lige

Ok, mange tak for svaret.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Leony (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 18-08-04 08:15

"Allerup" <per[]allerupdata.dk> skrev i en meddelelse
news:41222201$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Man kan sikkert osse se det med cpu-z, men det kender jeg ikke lige

Lige et link til CPU-Z:
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Det program skal nok afgøre striden.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Anders Lund (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 17-08-04 17:14

Henning Lund wrote:

> Det vil sige at hvis det virkelig er en 2500mhz kan den godt køre
> lavere, vise det i opstarten og inde i egenskaber for denne komputer,
> hvis fsb er for lav?

Ja.. lige som når man overclocker, sætter man bla. FSB op i hastighed.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Henning Lund (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 17-08-04 19:52

Anders Lund skrev:


> Ja.. lige som når man overclocker, sætter man bla. FSB op i hastighed.

Jeg takker alle for hjælpen, vi må bøje os i støvet og indrømme at vi
tog fejl, jeg troede nemlig ikke at maskinen kunne tage fejl af den
fysiske størrelse på processoren.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk


Anders Lund (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 17-08-04 21:51

Henning Lund wrote:

> Jeg takker alle for hjælpen, vi må bøje os i støvet og indrømme at vi
> tog fejl, jeg troede nemlig ikke at maskinen kunne tage fejl af den
> fysiske størrelse på processoren.

De fleste nyere bundkort burde også se hvilken CPU der sidder i og kører
hastigheden efter dette. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

JK ( at mail dot dk) (17-08-2004)
Kommentar
Fra : JK ( at mail dot dk)


Dato : 17-08-04 15:22

On Tue, 17 Aug 2004 15:59:22 +0200, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>En af mine knægte er kommet op at diskutere med en kammerat om en
>computer, kammeraten siger at hans maskine er en 2,5ghz, men i opstarten
>af maskinen står der 2,0, det samme hvis man går ind i egenskaber for
>denne komputer i windows, der står der også 2,0. Kammeraten påstår
>hårdnakket at maskinen er en 2,5 og det kan vi ikke rokke ved, han
>skulle være blevet oplyst fra forhandleren han købte maskinen hos, at
>det var noget der ikke stod rigtigt i bios, så derfor skrev maskinen i
>opstarten og i windows at det kun er en 2,0. Kan det passe, eller er han
>blevet taget ved næsen af en forhandler?

Windows xp lader sig vist ikke sådan snyde, og skulle skrive cpu id,
uanset om den er over- eller under clocket.

Man højreklikker på Denne Computer, Egenskaber, så står det der.

Ellers er der programmet cpu-z, der kan downloades. Det viser frontbus
og multiplier, som ganges sammen til hastighed for cpu.

http://www.cpuid.com/cpuz.php

hvis cpu-z viser en 'gal' hastigheds opsætning, så er I på sporet
heraf. Bemærk at CPU-z egentlig er for eksperter med lidt mere end
begynder viden om hastigheder de forskellige steder i en computer.



mvh

John

Kasper Aae (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Aae


Dato : 17-08-04 16:44

On Tue, 17 Aug 2004 15:59:22 +0200, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

>En af mine knægte er kommet op at diskutere med en kammerat om en
>computer, kammeraten siger at hans maskine er en 2,5ghz, men i opstarten
>af maskinen står der 2,0, det samme hvis man går ind i egenskaber for
>denne komputer i windows, der står der også 2,0. Kammeraten påstår
>hårdnakket at maskinen er en 2,5 og det kan vi ikke rokke ved, han
>skulle være blevet oplyst fra forhandleren han købte maskinen hos, at
>det var noget der ikke stod rigtigt i bios, så derfor skrev maskinen i
>opstarten og i windows at det kun er en 2,0. Kan det passe, eller er han
>blevet taget ved næsen af en forhandler?

Prøv at installere det geniale program Aida 32, hvor man kan få
alverdens informationer om sin computer, deriblandt hvor hurtigt
processoren kører:

http://fileforum.betanews.com/detail/1033800563/1

--
Kasper Aae

Johnny (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Johnny


Dato : 17-08-04 21:27

Hvis cpuén er en amd 2500 mhz vil dette vel også fremgå af startbilledet,
mens dens reelle hastighed fremgår af
"egenskaber".

Fsva min egen er det en 2600mhz og det står der når jeg tænder for dyret,
men går jeg ind i egenskaber står der 2.06 mhz

Mvh Johnny

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
news:41220f59$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> En af mine knægte er kommet op at diskutere med en kammerat om en
> computer, kammeraten siger at hans maskine er en 2,5ghz, men i opstarten
> af maskinen står der 2,0, det samme hvis man går ind i egenskaber for
> denne komputer i windows, der står der også 2,0. Kammeraten påstår
> hårdnakket at maskinen er en 2,5 og det kan vi ikke rokke ved, han
> skulle være blevet oplyst fra forhandleren han købte maskinen hos, at
> det var noget der ikke stod rigtigt i bios, så derfor skrev maskinen i
> opstarten og i windows at det kun er en 2,0. Kan det passe, eller er han
> blevet taget ved næsen af en forhandler?
>
> --
> Mvh
> Henning Lund
> icq 18805021
> http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk
>



Leony (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 18-08-04 08:13

"Johnny" <dko12310c@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cftpm2$2ufl$1@news.cybercity.dk

> Fsva min egen er det en 2600mhz og det står der når jeg tænder for
> dyret, men går jeg ind i egenskaber står der 2.06 mhz

Står det lige som på dette billede:
http://www6.tomshardware.com/cpu/20021001/images/start.gif
(Main Processor : AMD Athlon (TM) XP 2800+ - på din står der så bare
2600+)

Hvis ja, så er din processor en 2600+, som kører 2,06 MHz.
Jeg tror ikke at AMD har lavet en processor, der kører 2600 MHz - endnu.

Du kan læse mere om AMD's performancerating af deres cpu'er her:
http://linux.cudeso.be/amd-pr.php

Hvis din processor ikke er en AMD, så har du en forkert indstilling i
BIOS.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".


Brian Lund (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 18-08-04 03:59

> En af mine knægte er kommet op at diskutere med en kammerat om en
> computer, kammeraten siger at hans maskine er en 2,5ghz, men i opstarten
> af maskinen står der 2,0, det samme hvis man går ind i egenskaber for
> denne komputer i windows, der står der også 2,0. Kammeraten påstår
> hårdnakket at maskinen er en 2,5 og det kan vi ikke rokke ved, han
> skulle være blevet oplyst fra forhandleren han købte maskinen hos, at
> det var noget der ikke stod rigtigt i bios, så derfor skrev maskinen i
> opstarten og i windows at det kun er en 2,0. Kan det passe, eller er han
> blevet taget ved næsen af en forhandler?

Er det en AMD eller intel? - Ja du har jo svaret et par gange, men ikke
hvilket mærke det var ;)
En AMD Barton 2500+ kører ved 1833 MHz...

Uanset hvad så burde windows vise CPU ID, altså burde der stå "AMD XP-2500+"
eller sådan noget, og altså ikke "2000 MHz"...


Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste