Sianette Kwee er usaglig
Fra : Georg

Dato : 17-08-04 14:22

I forlængelse af tråden om strålingsfaren fra umts mobilnettene, vil jeg
gerne fremføre min egen uforbeholdne mening om Sianette Kwee. Hun udtalte
engang til "Ingeniøren", at når umts telefonerne skal bruges til
internetadgang osv så blir strålingen meget kraftigere, uagtet at
sendeeffekten hører til i den laveste ende af skalaen. Det viser jo blot, at
hun ikke ved ret meget om radiobølger. Der er jo ikke en hund der har gøet
over, at TV2 og DR`s master sender med op til 120.000 Watt, altså en del
mere end mobilmasterne. Og nu vi er igang, hvorfor vil folk ikke forstå, at
jo flere antenner der er, jo lavere effekt vil både mobiltelefonen og
basestationerne skulle sende med. Og sammenligningen med umts og
mikrobølgeovne er i mine øjne helt ude i skoven. For det første, er
mikrobølgeovnes effekt op til 2000 W på et meget begrænset område. En
mobiltelefonmast, der sender med 6-8 W spreder energien over meget store
områder og afstande. Som en nævnte i et tidligere indlæg, så falder effekten
med kvadratet på afstanden fra kilden. Så fat det dog!!!

Georg