Problemer med een bestemt web side???
Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 16-08-04 20:30

Hej gruppe.

Jeg er ved at lave en lille "mini undersøgelse", da vi i vores firma flere
gange om ugen, de sidste par måneder har fået henvendelser fra folk som har
haft problemer med at få adgang til een ganske bestemt web side. I starten
regnede vi med at problemet skyldtes enten at den pågældende side "var nede"
eller evt. var for belastet, og brugte dette som forklaring. Men vi har nu
indkredset problemet til kun at omfatte TDC's kunder -altså kunder hos andre
udbydere kan fint få adgang til siden - og jeg vil i den forbindelese gerne
høre om der er nogen derude som kan nikke genkendende til ovenstående.

Jeg vil ikke, i første omgang, nævne hvilken web det drejer sig om, da jeg i
givet fald vil få en masse svar om at; "den kan jeg sagtens komme ind på",
eller, "Nej, jeg kan heller ikke komme ind", og det ville jeg ikke
umiddelbart kunne bruge til noget. Men hvis der sidder nogen derude, som
ofte frekventerer een bestemt side, og som på det senste har oplevet en høj
frekvens af f.eks "Siden er ikke tilgængelig", vil jeg meget gerne høre om
det, og hvilken side det drejer sig om, da vi kan bruge dette til at spore
os ind på hvilket filter hos TDC, som måske kunne være lidt for effektivt ;)

Med venlig hilsen og
på forhånd tak
Lisbeth

Fra : Gevaldi

Dato : 16-08-04 20:36

Lisbeth Støvring skriblede:

> [...]
> det, og hvilken side det drejer sig om, da vi kan bruge
> dette til at spore os ind på hvilket filter hos TDC, som

Jeg kan ikke se side 9 i Ekstrabladet

Var det til megen hjælp, nej vel, så det
ville jo nok trods dine bekymringer hjælpe
hvis du sendte linket til den pågældende
site.
Der er jo mange sites derude på det store
internet hvor man får fejl af den ene eller
anden grund, så igen: Et link ville hjælpe.

--
/Gevaldi

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 16-08-04 21:12

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er jo mange sites derude på det store
> internet hvor man får fejl af den ene eller
> anden grund, så igen: Et link ville hjælpe.

S.9 i Ekstra Bladet er ikke en webside - så vidt jeg ved;)

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter Larsen

Dato : 16-08-04 20:44

Lisbeth Støvring wrote:

Der findes ikke noget filter..

Jeg vil formode at der godt kunne spøge en gammel DNS opsætning rundt i
tdc cache dns for den pågældende side..

det ville kunne give en effekt af at en side virker for nogen, men ikke
for andre..

Men der er over 500000 .dk domæner, så spyt ud, eller også tager det
lang tid..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 16-08-04 21:17

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for andre..
>
> Men der er over 500000 .dk domæner, så spyt ud, eller også tager det

OK, jeg kan godt se at det er en kryptisk udmelding jeg kom med, og måske er
det ikke helt nok.
Mit håb var bare at nogen/mange ville reagere ved at sige; "Ja, der er lige
bestemt een side som altid driller"

Vi har været i dialog med TDC og det var dem som sagde at det kunne være et
filter hos dem, som måske er for effektivt - selv har jeg ikke særlig meget
forstand på lige den del af internet brugen.

Siden det drejer sig om er www.cdcovers.cc - og tilbagemeldinger vil være
meget velkomne, da vi som sagt prøver at indsamle materiale nok til at
påvise at "problemet" KAN ligge hos udbyderen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Gevaldi

Dato : 16-08-04 21:20

> [...]

> tilbagemeldinger vil være meget velkomne, da vi som sagt
> prøver at indsamle materiale nok til at påvise at

Har ingen problemer med at se den, men
jeg kan fortælle dig at sitet har været nede
i en periode og det har været omtalt i
alt.dk.warez, men det er jo ikke sikker du
følger den ng.

--
/Gevaldi

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 16-08-04 21:42

> [...]
> jeg kan fortælle dig at sitet har været nede
> i en periode og det har været omtalt i
> alt.dk.warez, men det er jo ikke sikker du

Nej, den gruppe følger jeg ikke.
Bruger du TDC som udbyder? For som sagt er det temmelig væsentligt hvilken
udbyder man bruger.

Jeg sidder lige nu og modtager mange informationer forskellige steder fra,
og noget af det jeg hører igen og igen er at, mange har indimellem held til
at komme ind på siden ( dog sjældent ) men kan ikke få de billeder de går
efter, men får bare en "ramme". Så hvis det er muligt vil jeg gerne have at
man prøver at lave en download også.

Mvh. Lisbeth

Fra : Gevaldi

Dato : 17-08-04 07:48

Lisbeth Støvring skriblede:

> Bruger du TDC som udbyder? For som sagt er det temmelig
> væsentligt hvilken udbyder man bruger.

Ja, jeg bruger TDC og er på en 80.xxx.xxx.xxx IP

Kan dl uden problemer.

--
/Gevaldi

Fra : PGU

Dato : 16-08-04 22:31

Jeg kan godt se siden og bruger TDC ADSL !

/Peter

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 16-08-04 22:38

"PGU" <pwrdwnsys@immed.restart.no.iplsrc.b> skrev i en meddelelse
> Jeg kan godt se siden og bruger TDC ADSL !
>
> /Peter

OK, tak for meldingen. Kan du også downloade?

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 17-08-04 12:13

In <41212859$0$212$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> "Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> writes:

>"PGU" <pwrdwnsys@immed.restart.no.iplsrc.b> skrev i en meddelelse

>OK, tak for meldingen. Kan du også downloade?

Jeg kan ikke download, men det skyldes nok noget daarligt javascript-programmering.
Jeg bruger den nyeste Mozilla paa Windows 2000 og faar beskeden:
"Please click on the desired cover part before pressing the download
button !".

/Martin

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 17-08-04 00:02

"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> wrote in message

> [...]
> meget velkomne, da vi som sagt prøver at indsamle materiale nok til at
> påvise at "problemet" KAN ligge hos udbyderen.

fra en TDC forbindelse:

-bash-2.05b$ dig @spanden.dk www.cdcovers.cc any

; <<>> DiG 8.3 <<>> @spanden.dk www.cdcovers.cc any
; (1 server found)
;; res options: init recurs defnam dnsrch
;; res_nsend to server spanden.dk 80.62.89.5: Operation timed out

Mikkel

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-08-04 10:34

Mikkel Gottlieb wrote:

> [...]
> ; (1 server found)
> ;; res options: init recurs defnam dnsrch
> ;; res_nsend to server spanden.dk 80.62.89.5: Operation timed out

hvad prøver du at sige?

"dig @hul.i.jorden cdcovers.cc" giver ikke noget resultat, derfor ??

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 17-08-04 11:12

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> wrote in message

> hvad prøver du at sige?

At serveren (spanden.dk) ikke kender siden

> "dig @hul.i.jorden cdcovers.cc" giver ikke noget resultat, derfor ??

Nej det er klart

Mikkel

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-08-04 12:28

Mikkel Gottlieb wrote:

> "Peter Larsen" <mail@czar.dk> wrote in message

> At serveren (spanden.dk) ikke kender siden

jeg har lidt svært ved at se det er relevant?

De fleste af os ved for det første slet ikke om der er navneservice på
pågældende maskine, eller hvad den vil svare på, og til hvem..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 17-08-04 13:05

> De fleste af os ved for det første slet ikke om der er navneservice på
> pågældende maskine, eller hvad den vil svare på, og til hvem..

Det er der - som opdateres efter TDC's

Mikkel

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-08-04 12:08

Mikkel Gottlieb wrote:

> "Peter Larsen" <mail@czar.dk> wrote in message

> Det er der - som opdateres efter TDC's

TDC har 20+ navneservers..

hvilke af dem?

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-08-04 10:38

Lisbeth Støvring wrote:
> Siden det drejer sig om er www.cdcovers.cc - og tilbagemeldinger vil
> være meget velkomne, da vi som sagt prøver at indsamle materiale nok
> til at påvise at "problemet" KAN ligge hos udbyderen.

Der er ingen DNS mæssig årsag til at siden ikke skulle virke hos TDC.

alt ser rimeligt normalt ud ved opslag mod tdc's cache dns.

Det kan jo også være en række endusers som bare ikke kan finde ud af at
sætte deres maskine op, og at sandsynligheden de er ved tdc er størst
da tdc er den største bredbåndsudbyder..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-08-04 21:07

"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> crashed Echelon writing

> [...]

> drejer sig om, da vi kan bruge dette til at spore os ind på hvilket
> filter hos TDC, som måske kunne være lidt for effektivt ;)

Kan det skyldes at den ISP som I har jeres side hos, endnu ikke har
implementeret 80.x.x.x subnettet som TDC begyndte at anvende for nogen tid
siden (er det 1 eller 2 år siden).

Svjh. var der noget med at flere ISP'er i starten lieg skulle opfatte at
Ripe har friviget subnettet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 16-08-04 21:24

> [...]
> siden (er det 1 eller 2 år siden).
>
> Svjh. var der noget med at flere ISP'er i starten lieg skulle opfatte at

Puha........den var godt nok lige et nummer for volapyk, for mig ;)
Det er jo ikke vores side det drejer sig om? Og det er ikke kun her hos os
det er galt - det drejer sig om rigtig mange brugere?

Mvh. Lisbeth

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 16-08-04 23:07

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> [...]
>siden (er det 1 eller 2 år siden).
>
>Svjh. var der noget med at flere ISP'er i starten lieg skulle opfatte at

Det er ikke det: dels er det ret længe siden, dels har jeg lige
tjekket at jeg godt kan hente www.cdcovers.cc fra en 80.*-adresse.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 17-08-04 10:18

"Jesper Dybdal" <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke det: dels er det ret længe siden, dels har jeg lige
> [...]

Mange tak for hjælpen, både til de som har svaret her i gruppen, samt via de
mails jeg har fået.

Vi har nu, med TDC's hjælp, fundet problemet. Det viser sig at alle de som
ringer op via en TDC DCHP forbindelse kan have problemet med den pågældende
( og sikkert også andre ) side/r.

Så nu sveder teknikerne hos TDC, for at løse problemet ;)

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-08-04 10:40

Jesper Dybdal wrote:

> Det er ikke det: dels er det ret længe siden, dels har jeg lige
> tjekket at jeg godt kan hente www.cdcovers.cc fra en 80.*-adresse.

ditto..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Peter

Dato : 18-08-04 11:36

Hej

Jeg kan ikke komme ind på siden.
Har adsl fra TDC

mvh Peter

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 18-08-04 13:29

"Peter" <peter@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg kan ikke komme ind på siden.
> Har adsl fra TDC
>
> mvh Peter

Hvis du har brug for / ønske om at kunne benytte siden, vil jeg gerne bede
dig kontakte TDC ADSL hotline på tlf. 80808080, da jeg idag har fået oplyst
at de gerne vil have så mange henvendelser fra brugere som ikke kan få
adgang, som muligt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 18-08-04 14:04

On 2004-08-18, Lisbeth Støvring <lbs@SPAMpcv.dk> wrote:

> "Peter" <peter@nomail.com> skrev i en meddelelse

---klip---

> [...]
> at de gerne vil have så mange henvendelser fra brugere som ikke kan få

Ring hellere til 80808017 i stedet for.

/Martin

Fra : Karina Nielsen

Dato : 19-08-04 23:25

> [...]
oplyst
> at de gerne vil have så mange henvendelser fra brugere som ikke kan få

Hej Lisbeth,

jeg har lige tjekket om jeg kan komme ind på siden og downloade. Jeg har
ingen problemer her med Cybercity.

Karina

---

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 20-08-04 12:06

> Hej Lisbeth,
>
> jeg har lige tjekket om jeg kan komme ind på siden og downloade. Jeg har
> ingen problemer her med Cybercity.
>
> Karina

Hej Karina.

Tak for det - men det skulle nu som sagt, også kun være TDC kunder som har
problemet.

Vh. Lisbeth

Fra : KsNa

Dato : 20-08-04 20:31

> Hej Karina.
>
> Tak for det - men det skulle nu som sagt, også kun være TDC kunder som har
> problemet.

Jeg bruger TDC med DHCP og kan komme ind på siden og også downloade.

Mvh.
Kim