Tomcat bruger 100% cpu tid
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 09-05-01 13:48

Jeg benytter Jakarta-Tomcat 3.2.1 til at håndtere nogle serlvets. Jeg
er stødt ind i følgende problem, som er beskrevet i readme'en til
Tomcat:

=== Cut ===
6.11 Misconfiguration Can Cause CPU-Bound Loop

If you misconfigure Tomcat 3.2 in a way that there is no valid context
to handle a request (such as removing the root context and then
attempting a request that should be handled by that context), Tomcat
will enter a CPU-bound loop instead of responding with a 404 error.

Workaround: kill the offending Tomcat process and correct your
server.xml file such that there is a properly configured root context.
=== Cut ===

Det eneste jeg har liggende under "c:\tomcat\webapps" er "\webclient".

Hvis jeg herefter forespørger på http://localhost:8080/webclient,
går det fint, men hvis jeg prøver http://localhost:8080, så går den i
den løkke der er omtalt. Det samme gælder alt andet, feks.
http://localhost:8080/DenneUrlEkstistererIkke.

Vil det sige at hvis der er en bruger der taster blot det mindste
forkert, så vil den gå i denne løkke?

Hvordan retter jeg det?

/Joergen

Fra : Morten Primdahl

Dato : 09-05-01 13:46

Joergen Ramskov wrote:

> [...]
> http://localhost:8080/DenneUrlEkstistererIkke.
>
> Vil det sige at hvis der er en bruger der taster blot det mindste

Gør som der skrevet står, ret det i server.xml ;) Du har fjernet din
ROOT context, dvs. Tomcat ikke har noget dir at mappe / til. Lav
evt. en frisk installation og kopier din webclient webapp derover
og ret i server.xml. Men se i server.xml om der er noget der peget
på ROOT webapp.

[Indsæt standard Søren 'Disky' Reinke "Resin kommentar" her]

Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Tel +45 70 12 24 42
morten@caput.com Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 09-05-01 14:21

On Wed, 09 May 2001 14:46:28 +0200, Morten Primdahl <morten@caput.com>
wrote:

> [...]
>evt. en frisk installation og kopier din webclient webapp derover
>og ret i server.xml. Men se i server.xml om der er noget der peget

Hmmm...er det mandag? Jeg er nemlig ikke 100% med endnu...
I den tomcat jeg har hentet er der i servlet.xml ikke nogen context
til root!? Det eneste der er der er disse 2:

<Context path="/examples"
<Context path="/admin"

>[Indsæt standard Søren 'Disky' Reinke "Resin kommentar" her]

/Jørgen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 09-05-01 14:41

Hold da ferie nu rykker det for jer var ?

Eller kan i bare ikke acceptere at andre har en mening der ikke er magen til jeres ?

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 09-05-01 15:08

On Wed, 9 May 2001 15:40:41 +0200, "Soren 'Disky' Reinke"
<disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote:

>Hold da ferie nu rykker det for jer var ?
>
>Eller kan i bare ikke acceptere at andre har en mening der ikke er magen til jeres ?

Os?

/Jørgen

Fra : Morten Primdahl

Dato : 09-05-01 15:26

Soren 'Disky' Reinke wrote:

> Hold da ferie nu rykker det for jer var ?
>
> Eller kan i bare ikke acceptere at andre har en mening der ikke er magen til jeres ?

Øh.. Jeg minder bare Jørgen om at der er andre produkter,
du er jo kendt for at argumentere for Resin, fordi det er
bedre dokumenteret og generelt er et bedre produkt.

Den eneste grund jeg ser til at holde fast i Tomcat er at
det nu engang er reference implementationen.

Morten

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 09-05-01 15:45

On Wed, 09 May 2001 16:25:30 +0200, Morten Primdahl <morten@caput.com>
wrote:

> [...]
>
>Den eneste grund jeg ser til at holde fast i Tomcat er at
>det nu engang er reference implementationen.

Og måske prisen...

/Jørgen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 10-05-01 07:33

> [...]
>
> Den eneste grund jeg ser til at holde fast i Tomcat er at
> det nu engang er reference implementationen.

Ja det er egentligt utroligt taget i betragtning de åbenlyse mangler der er.

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 10-05-01 08:00

On Thu, 10 May 2001 08:32:47 +0200, "Soren 'Disky' Reinke"

>Ja det er egentligt utroligt taget i betragtning de åbenlyse mangler der er.

Lad os nu holde os til det min tråd handler om, ik!?

/Joergen