/ Forside / Karriere / Penge / Andet penge / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet penge
#NavnPoint
Nordsted1 3802
ans 3266
Bille1948 3022
refi 2235
dova 2160
alka 1580
o.v.n. 1270
katekismus 1260
transor 1235
10  jakjoe 1088
Regnr. Hvilket pengeninstitut.
Fra : Peter Hansson


Dato : 16-08-04 10:52

Hej!

Hvis man har regnr. er der så mulighed for at finde ud af hvilket
pengeninstitut?

Har googlet den halve dag uden resulat.

Håber det er rette gruppe, ellers: Vejled.

PH



 
 
Lars Strange (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars Strange


Dato : 16-08-04 11:40

"Peter Hansson" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
news:Ys%Tc.323$KH5.67@news.get2net.dk...
> Hvis man har regnr. er der så mulighed for at finde ud af hvilket
> pengeninstitut?

Regnr. er ikke bare tilknyttet pengeinstitut, men også filial. Jeg kender
ikke noget til en online oversigt over regnr. + pengeinstitutter, men din
bank kan sikkert hjælpe dig.

Hos Nordea kan du fx se filialernes regnr. ved at navigere rundt her;
http://www.nordea.dk/sitemod/moduler/main_dk/adresse_og_tlf/index.asp?pid=23051&strLanguage=dk
(står samme sted som åbningstider, når man klikker "Info" ud for en filial).

/Lars



Knud Berggreen (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 16-08-04 18:34

On Mon, 16 Aug 2004 12:40:07 +0200, "Lars Strange"
<larsstrangefjernresten@hotmail.com> wrote:

> Jeg kender
>ikke noget til en online oversigt over regnr. + pengeinstitutter, men din
>bank kan sikkert hjælpe dig.

Der findes ikke nogen oversigt på nettet da det er PBS' ejendom og de
bl.a. har en indtægt i forbindelse med salg af oversigterne.
Men nogen gange kan man være heldig at finde det via f.eks. Google ved
at taste "regnr xxxx".

Jeg kender dog en del til opbygningen, så måske kan jeg hjælpe.
Hvilket regnr er der tale om?

/Knud

Ukendt (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-08-04 19:03

> Jeg kender dog en del til opbygningen, så måske kan jeg hjælpe.
> Hvilket regnr er der tale om?

Hej Knud,

lyder spændende, også fordi jeg selv har haft behov for at finde et
registreringsnummers tilhørende pengeinstitut.

Har du ikke lyst til at forklare her i gruppen om opbygningen i stedet for
at bare hjælpe med et specifikt registreringsnummer. Selvfølgelig bare
grundlæggende.

/Michael Sørensen



Knud Berggreen (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 17-08-04 19:26

On Mon, 16 Aug 2004 20:03:09 +0200, "Michael Sørensen" <webmaster_m-s
SNABEL-A stofanet.dk> wrote:

>> Jeg kender dog en del til opbygningen, så måske kan jeg hjælpe.
>> Hvilket regnr er der tale om?
>
>Hej Knud,
>
>lyder spændende, også fordi jeg selv har haft behov for at finde et
>registreringsnummers tilhørende pengeinstitut.
>
>Har du ikke lyst til at forklare her i gruppen om opbygningen i stedet for
>at bare hjælpe med et specifikt registreringsnummer. Selvfølgelig bare
>grundlæggende.

Jeg kan ikke alle helt udenad, men nogle stykker. Der er også nogle
generelle, men der kan selvfølgelig være undtagelser fra disse...

0xxx - tidligere sparekasser. Det kan være SDS som nu er en del af
Nordea og Bikuben som siden overtog Giro og som nu hedder BG Bank der
igen er overtaget af Danske Bank.

1xxx: bl.a. Nationalbanken

2xxx: Tidligere Privatbanken - nu en del af Nordea

3xxx: Danske Bank

4xxx: Tidligere Handelsbanken - nu en del af Danske Bank

5xxx - 7xxx: andre banker, f.eks.:
5190,5201-5230,7000-7002 = Amagerbanken
53xx - Arbejdernes Landsbank
55xx - Tidligere Andelsbanken AmbA - nu en del af Nordea (mener jeg)

8xxx og 9xxx er vistnok blandedet med både banker, sparekasser og
andelskasser - primært jyske - men dem er jeg ikke så sikker på.

/Knud


Ukendt (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-08-04 19:59


"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:3ui4i0la0opg5tstpsu0j579mf8celjmb9@4ax.com...
> On Mon, 16 Aug 2004 20:03:09 +0200, "Michael Sørensen" <webmaster_m-s
> SNABEL-A stofanet.dk> wrote:
>
> >> Jeg kender dog en del til opbygningen, så måske kan jeg hjælpe.
> >> Hvilket regnr er der tale om?
> >
> >Hej Knud,
> >
> >lyder spændende, også fordi jeg selv har haft behov for at finde et
> >registreringsnummers tilhørende pengeinstitut.
> >
> >Har du ikke lyst til at forklare her i gruppen om opbygningen i stedet
for
> >at bare hjælpe med et specifikt registreringsnummer. Selvfølgelig bare
> >grundlæggende.
>
> Jeg kan ikke alle helt udenad, men nogle stykker. Der er også nogle
> generelle, men der kan selvfølgelig være undtagelser fra disse...
>
> 0xxx - tidligere sparekasser. Det kan være SDS som nu er en del af
> Nordea og Bikuben som siden overtog Giro og som nu hedder BG Bank der
> igen er overtaget af Danske Bank.
>
> 1xxx: bl.a. Nationalbanken
>
> 2xxx: Tidligere Privatbanken - nu en del af Nordea
>
> 3xxx: Danske Bank
>
> 4xxx: Tidligere Handelsbanken - nu en del af Danske Bank
>
> 5xxx - 7xxx: andre banker, f.eks.:
> 5190,5201-5230,7000-7002 = Amagerbanken
> 53xx - Arbejdernes Landsbank
> 55xx - Tidligere Andelsbanken AmbA - nu en del af Nordea (mener jeg)
>
> 8xxx og 9xxx er vistnok blandedet med både banker, sparekasser og
> andelskasser - primært jyske - men dem er jeg ikke så sikker på.

Takker for visdommen

/Michael Sørensen



Peter Hansson (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 16-08-04 20:15


"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:1tr1i01qmlma0nq776te12vcbl6pr8d29o@4ax.com...
> On Mon, 16 Aug 2004 12:40:07 +0200, "Lars Strange"
>
> Jeg kender dog en del til opbygningen, så måske kan jeg hjælpe.
> Hvilket regnr er der tale om?
>
Aktuelt drejer det sig om dette nr: 5203.

Jeg ville være glad hvis nogen kunne fortælle mig hvilken interesse der
kunne være i at holde disse mere eller mindre skjult.

Det er vel ikke ulovligt at samle numrene der jo er offentlige hver for sig.

Har søgt på Google uden held.

PH



Jonathan Stein (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 16-08-04 20:42

Peter Hansson wrote:

> Har søgt på Google uden held.

Hvad søgte du efter? Prøv "reg 5203" og begræns søgningen til danske
sider.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Peter Hansson (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 16-08-04 21:14


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:41210cf2$0$73938$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Hansson wrote:
>
> > Har søgt på Google uden held.
>
> Hvad søgte du efter? Prøv "reg 5203" og begræns søgningen til danske
> sider.

Tja. Det var vel også forudsigeligt at man netop skulle udelade "nr." i
søgningen.

PH



Jonathan Stein (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 16-08-04 21:32

Peter Hansson wrote:

>>>Har søgt på Google uden held.
>>
>> Hvad søgte du efter? Prøv "reg 5203" og begræns søgningen til danske
>>sider.
>
> Tja. Det var vel også forudsigeligt at man netop skulle udelade "nr." i
> søgningen.

Jeg får den faktisk også som første hit, når jeg søger på "reg nr
5203" (både på dansk og på alle sider).
"regnr 5203" er derimod ikke nogen success.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Peter Hansson (16-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 16-08-04 21:46


"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
news:412118a2$0$73951$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg får den faktisk også som første hit, når jeg søger på "reg nr
> 5203" (både på dansk og på alle sider).
> "regnr 5203" er derimod ikke nogen success.

Mit problem var nok at jeg tilføjede forkortelsespunktummer.

PH



Knud Berggreen (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 17-08-04 19:17

On Mon, 16 Aug 2004 21:15:05 +0200, "Peter Hansson"
<peter@ahansson.net> wrote:

>Aktuelt drejer det sig om dette nr: 5203.

Amagerbanken, Sundby afdeling. Adressen finder du på
www.amagerbanken.dk

/Knud

Peter Hansson (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 17-08-04 19:37


"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:1si4i0dn1044klc28ghqplm0sjoqnt0e44@4ax.com...
> On Mon, 16 Aug 2004 21:15:05 +0200, "Peter Hansson"
> <peter@ahansson.net> wrote:
>
> >Aktuelt drejer det sig om dette nr: 5203.
>
> Amagerbanken, Sundby afdeling. Adressen finder du på
> www.amagerbanken.dk

Tak for diverse oplysninger. Det jeg egentlig skulle bruge den til var når
jeg f.eks. laver en privat handel over nettet og kun har regnr. så har jeg
ikke umiddelbart mulighed for at se om det er min egen bank eller een i
nærheden. Hvis man gerne vil have en betaling/overførsel hurtigt kan man jo
på den måde indbetale direkte.

I det aktuelle tilfælde var det dog ikke en løsning, idet jeg har Nordea og
bor på Mors. Så er der skisme langt til Amagerbanken.

PH



Allan Schuster Bach (17-08-2004)
Kommentar
Fra : Allan Schuster Bach


Dato : 17-08-04 21:52


> I det aktuelle tilfælde var det dog ikke en løsning, idet jeg har Nordea
og
> bor på Mors. Så er der skisme langt til Amagerbanken.

Du kan da ellers komme ret tæt på

Amagerbanken Århus
Mejlgade 3
8000 Århus C
Telefon: 86 13 22 11
Telefax: 86 19 37 18
Reg nr.: 7001
SWIFT adresse: AMBKDKKK
aarhus@amagerbanken.dk

eller

Bruun's Galleri afdeling
Bruun's Galleri 455,
M.P.Bruuns gade 25
8000 Århus C
Telefon: 86 19 40 66
Telefax: 86 20 26 33
Reg nr.: 7002
SWIFT adresse: AMBKDKKK
bruunsgalleri@amagerbanken.dk


Allan Bach



Peter Hansson (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Hansson


Dato : 18-08-04 07:36

Hej!

Ja. Hvis man mener 147km. er tæt på. Vi snakker Mors og ikke Mols.

PH


"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> skrev i en meddelelse
news:cftnjq$2s6t$1@news.cybercity.dk...
>
> > I det aktuelle tilfælde var det dog ikke en løsning, idet jeg har Nordea
> og
> > bor på Mors. Så er der skisme langt til Amagerbanken.
>
> Du kan da ellers komme ret tæt på
>
> Amagerbanken Århus
> Mejlgade 3
> 8000 Århus C
> Telefon: 86 13 22 11
> Telefax: 86 19 37 18
> Reg nr.: 7001
> SWIFT adresse: AMBKDKKK
> aarhus@amagerbanken.dk
>
> eller
>
> Bruun's Galleri afdeling
> Bruun's Galleri 455,
> M.P.Bruuns gade 25
> 8000 Århus C
> Telefon: 86 19 40 66
> Telefax: 86 20 26 33
> Reg nr.: 7002
> SWIFT adresse: AMBKDKKK
> bruunsgalleri@amagerbanken.dk
>
>
> Allan Bach
>
>



Allan Schuster Bach (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Allan Schuster Bach


Dato : 18-08-04 17:26


"Peter Hansson" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
news:YMCUc.12$R04.4@news.get2net.dk...
> Hej!
>
> Ja. Hvis man mener 147km. er tæt på. Vi snakker Mors og ikke Mols.
>

Det er da tætter på en KBH og Amager

Allan Bach



Knud Berggreen (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 18-08-04 21:13

On Wed, 18 Aug 2004 08:35:36 +0200, "Peter Hansson"
<peter@ahansson.net> wrote:

>Ja. Hvis man mener 147km. er tæt på. Vi snakker Mors og ikke Mols.

Er der ikke en motorvej?

/Knud

Knud Berggreen (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Knud Berggreen


Dato : 18-08-04 21:11

On Tue, 17 Aug 2004 20:37:10 +0200, "Peter Hansson"
<peter@ahansson.net> wrote:

>Tak for diverse oplysninger. Det jeg egentlig skulle bruge den til var når
>jeg f.eks. laver en privat handel over nettet og kun har regnr. så har jeg
>ikke umiddelbart mulighed for at se om det er min egen bank eller een i
>nærheden. Hvis man gerne vil have en betaling/overførsel hurtigt kan man jo
>på den måde indbetale direkte.

Der vil være tale om en enkelt dags forskel.
Overførsel mellem to konti i samme bank går som regel i gennem samme
dag, medmindre der sendes udvidede tekstinformationer hvor de som
regel ført indgår næste dag.

Overførsel mellem konti i to forskellige banker hæves hos afsenderen i
dag og indgår hos modtageren i morgen.

>I det aktuelle tilfælde var det dog ikke en løsning, idet jeg har Nordea og
>bor på Mors. Så er der skisme langt til Amagerbanken.

Der er vel ikke så langt fra Mors til Århus

/Knud

Per (26-08-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 26-08-04 16:31

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:jqd7i05hit1pbcve8jpbvopodrfsv04akd@4ax.com...
> On Tue, 17 Aug 2004 20:37:10 +0200, "Peter Hansson"
> <peter@ahansson.net> wrote:
>
> >Tak for diverse oplysninger. Det jeg egentlig skulle bruge den til var
når
> >jeg f.eks. laver en privat handel over nettet og kun har regnr. så har
jeg
> >ikke umiddelbart mulighed for at se om det er min egen bank eller een i
> >nærheden. Hvis man gerne vil have en betaling/overførsel hurtigt kan man
jo
> >på den måde indbetale direkte.
>
> Der vil være tale om en enkelt dags forskel.
> Overførsel mellem to konti i samme bank går som regel i gennem samme
> dag, medmindre der sendes udvidede tekstinformationer hvor de som
> regel ført indgår næste dag.
>
> Overførsel mellem konti i to forskellige banker hæves hos afsenderen i
> dag og indgår hos modtageren i morgen.
>
> >I det aktuelle tilfælde var det dog ikke en løsning, idet jeg har Nordea
og
> >bor på Mors. Så er der skisme langt til Amagerbanken.
>
> Der er vel ikke så langt fra Mors til Århus
>
> /Knud

Vel en 120-150km



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste