Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Regnr. Hvilket pengeninstitut.
Fra : Peter Hansson

Dato : 16-08-04 10:52

Hej!

Hvis man har regnr. er der så mulighed for at finde ud af hvilket
pengeninstitut?

Har googlet den halve dag uden resulat.

Håber det er rette gruppe, ellers: Vejled.

PH

Fra : Lars Strange

Dato : 16-08-04 11:40

"Peter Hansson" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
> Hvis man har regnr. er der så mulighed for at finde ud af hvilket
> pengeninstitut?

Regnr. er ikke bare tilknyttet pengeinstitut, men også filial. Jeg kender
ikke noget til en online oversigt over regnr. + pengeinstitutter, men din
bank kan sikkert hjælpe dig.

Hos Nordea kan du fx se filialernes regnr. ved at navigere rundt her;
http://www.nordea.dk/sitemod/moduler/main_dk/adresse_og_tlf/index.asp?pid=23051&strLanguage=dk
(står samme sted som åbningstider, når man klikker "Info" ud for en filial).

/Lars

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-08-04 18:34

On Mon, 16 Aug 2004 12:40:07 +0200, "Lars Strange"
<larsstrangefjernresten@hotmail.com> wrote:

> Jeg kender
>ikke noget til en online oversigt over regnr. + pengeinstitutter, men din
>bank kan sikkert hjælpe dig.

Der findes ikke nogen oversigt på nettet da det er PBS' ejendom og de
bl.a. har en indtægt i forbindelse med salg af oversigterne.
Men nogen gange kan man være heldig at finde det via f.eks. Google ved
at taste "regnr xxxx".

Jeg kender dog en del til opbygningen, så måske kan jeg hjælpe.
Hvilket regnr er der tale om?

/Knud

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 19:03

> Jeg kender dog en del til opbygningen, så måske kan jeg hjælpe.
> Hvilket regnr er der tale om?

Hej Knud,

lyder spændende, også fordi jeg selv har haft behov for at finde et
registreringsnummers tilhørende pengeinstitut.

Har du ikke lyst til at forklare her i gruppen om opbygningen i stedet for
at bare hjælpe med et specifikt registreringsnummer. Selvfølgelig bare
grundlæggende.

/Michael Sørensen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 17-08-04 19:26

On Mon, 16 Aug 2004 20:03:09 +0200, "Michael Sørensen" <webmaster_m-s
SNABEL-A stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>Har du ikke lyst til at forklare her i gruppen om opbygningen i stedet for
>at bare hjælpe med et specifikt registreringsnummer. Selvfølgelig bare

Jeg kan ikke alle helt udenad, men nogle stykker. Der er også nogle
generelle, men der kan selvfølgelig være undtagelser fra disse...

0xxx - tidligere sparekasser. Det kan være SDS som nu er en del af
Nordea og Bikuben som siden overtog Giro og som nu hedder BG Bank der
igen er overtaget af Danske Bank.

1xxx: bl.a. Nationalbanken

2xxx: Tidligere Privatbanken - nu en del af Nordea

3xxx: Danske Bank

4xxx: Tidligere Handelsbanken - nu en del af Danske Bank

5xxx - 7xxx: andre banker, f.eks.:
5190,5201-5230,7000-7002 = Amagerbanken
53xx - Arbejdernes Landsbank
55xx - Tidligere Andelsbanken AmbA - nu en del af Nordea (mener jeg)

8xxx og 9xxx er vistnok blandedet med både banker, sparekasser og
andelskasser - primært jyske - men dem er jeg ikke så sikker på.

/Knud

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 19:59

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 8xxx og 9xxx er vistnok blandedet med både banker, sparekasser og
> andelskasser - primært jyske - men dem er jeg ikke så sikker på.

Takker for visdommen

/Michael Sørensen

Fra : Peter Hansson

Dato : 16-08-04 20:15

> On Mon, 16 Aug 2004 12:40:07 +0200, "Lars Strange"
>
> Jeg kender dog en del til opbygningen, så måske kan jeg hjælpe.
> Hvilket regnr er der tale om?

Aktuelt drejer det sig om dette nr: 5203.

Jeg ville være glad hvis nogen kunne fortælle mig hvilken interesse der
kunne være i at holde disse mere eller mindre skjult.

Det er vel ikke ulovligt at samle numrene der jo er offentlige hver for sig.

Har søgt på Google uden held.

PH

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-08-04 20:42

Peter Hansson wrote:

> Har søgt på Google uden held.

Hvad søgte du efter? Prøv "reg 5203" og begræns søgningen til danske
sider.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter Hansson

Dato : 16-08-04 21:14

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad søgte du efter? Prøv "reg 5203" og begræns søgningen til danske
> sider.

Tja. Det var vel også forudsigeligt at man netop skulle udelade "nr." i
søgningen.

PH

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-08-04 21:32

Peter Hansson wrote:

> Tja. Det var vel også forudsigeligt at man netop skulle udelade "nr." i
> søgningen.

Jeg får den faktisk også som første hit, når jeg søger på "reg nr
5203" (både på dansk og på alle sider).
"regnr 5203" er derimod ikke nogen success.

Fra : Peter Hansson

Dato : 16-08-04 21:46

> Jeg får den faktisk også som første hit, når jeg søger på "reg nr
> 5203" (både på dansk og på alle sider).
> "regnr 5203" er derimod ikke nogen success.

Mit problem var nok at jeg tilføjede forkortelsespunktummer.

PH

Fra : Knud Berggreen

Dato : 17-08-04 19:17

On Mon, 16 Aug 2004 21:15:05 +0200, "Peter Hansson"
<peter@ahansson.net> wrote:

>Aktuelt drejer det sig om dette nr: 5203.

Amagerbanken, Sundby afdeling. Adressen finder du på
www.amagerbanken.dk

/Knud

Fra : Peter Hansson

Dato : 17-08-04 19:37

> Amagerbanken, Sundby afdeling. Adressen finder du på
> www.amagerbanken.dk

Tak for diverse oplysninger. Det jeg egentlig skulle bruge den til var når
jeg f.eks. laver en privat handel over nettet og kun har regnr. så har jeg
ikke umiddelbart mulighed for at se om det er min egen bank eller een i
nærheden. Hvis man gerne vil have en betaling/overførsel hurtigt kan man jo
på den måde indbetale direkte.

I det aktuelle tilfælde var det dog ikke en løsning, idet jeg har Nordea og
bor på Mors. Så er der skisme langt til Amagerbanken.

PH

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 17-08-04 21:52

> I det aktuelle tilfælde var det dog ikke en løsning, idet jeg har Nordea
og
> bor på Mors. Så er der skisme langt til Amagerbanken.

Du kan da ellers komme ret tæt på

Amagerbanken Århus
Mejlgade 3
8000 Århus C
Telefon: 86 13 22 11
Telefax: 86 19 37 18
Reg nr.: 7001
SWIFT adresse: AMBKDKKK
aarhus@amagerbanken.dk

eller

Bruun's Galleri afdeling
Bruun's Galleri 455,
M.P.Bruuns gade 25
8000 Århus C
Telefon: 86 19 40 66
Telefax: 86 20 26 33
Reg nr.: 7002
SWIFT adresse: AMBKDKKK
bruunsgalleri@amagerbanken.dk

Allan Bach

Fra : Peter Hansson

Dato : 18-08-04 07:36

Hej!

Ja. Hvis man mener 147km. er tæt på. Vi snakker Mors og ikke Mols.

PH

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 18-08-04 17:26

> Hej!
>
> Ja. Hvis man mener 147km. er tæt på. Vi snakker Mors og ikke Mols.

Det er da tætter på en KBH og Amager

Allan Bach

Fra : Knud Berggreen

Dato : 18-08-04 21:13

On Wed, 18 Aug 2004 08:35:36 +0200, "Peter Hansson"
<peter@ahansson.net> wrote:

>Ja. Hvis man mener 147km. er tæt på. Vi snakker Mors og ikke Mols.

Er der ikke en motorvej?

/Knud

Fra : Knud Berggreen

Dato : 18-08-04 21:11

On Tue, 17 Aug 2004 20:37:10 +0200, "Peter Hansson"
<peter@ahansson.net> wrote:

> [...]
>nærheden. Hvis man gerne vil have en betaling/overførsel hurtigt kan man jo

Der vil være tale om en enkelt dags forskel.
Overførsel mellem to konti i samme bank går som regel i gennem samme
dag, medmindre der sendes udvidede tekstinformationer hvor de som
regel ført indgår næste dag.

Overførsel mellem konti i to forskellige banker hæves hos afsenderen i
dag og indgår hos modtageren i morgen.

>I det aktuelle tilfælde var det dog ikke en løsning, idet jeg har Nordea og
>bor på Mors. Så er der skisme langt til Amagerbanken.

Der er vel ikke så langt fra Mors til Århus

/Knud

Fra : Per

Dato : 26-08-04 16:31

> [...]
> dag og indgår hos modtageren i morgen.

> Der er vel ikke så langt fra Mors til Århus

Vel en 120-150km