Pris for at ringe fra fastnet til mobil ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 16-08-04 09:31

Min gamle mor ringer ofte til mig på min mobil fra sin egen fastnet-telefon.
Men nu klager hun over at "det er 10 gange så dyrt at ringe til dig end til
en fastnettelefon". Kan det være rigtigt? Kan det være dyrere at ringe fra
en fastnettelefon til en mobil end det er at ringe fra en mobiltelefon til
den samme mobil? Det lyder mærkeligt.

Kan en opringning fastnet => mobil være dyrere end den samme opringinging
mobil => mobil?

v.h.
Jakob

PS. Håber det er den rigtige NG.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-08-04 09:43

> Kan en opringning fastnet => mobil være dyrere end den samme opringinging
> mobil => mobil?

Ja da, det koster nemlig sådan ca. 1,60 pr min. - så de moderne mennesker
uden fastnet telefon er ofte et dyrt bekendtskab for deres gamle forældre
som ingen mobil har.....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-04 09:44

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Kan en opringning fastnet => mobil være dyrere end den samme opringinging
> mobil => mobil?

Ja det er normalt* dyrere
Kig på f.eks.
TDC http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_tele_fast_pris_ind
Tele2
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_fastnet_tele2telefonabonnement_priser&t2page=privat_fastnet_tele2telefonabonnement_priser

* nogle taletids-produkter er endnu dyrere pr minut
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Fischer

Dato : 16-08-04 09:45

> Kan det være rigtigt? Kan det være dyrere at
> ringe fra en fastnettelefon til en mobil end det er
> at ringe fra en mobiltelefon til den samme mobil?
> Det lyder mærkeligt.

Din gamle mor har ret.
At ringe fra fastnet til mobil koster hos TDC 1,60 kr. pr. minut i prime
time, og det halve efter 19.30 + søndage.

*Fischer

Fra : MigSelv

Dato : 16-08-04 11:25

Det vil, og har altid været dyrere at ringe til en fastnet telefon fra en
mobiltelefon.

Du kunne jo sige til din gamle mor, at hun kan spare penge ved at købe sig
en mobilos, og ringe fra den istedet for.

/MigSelv

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-04 12:22

"MigSelv" <dsl147695@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Du kunne jo sige til din gamle mor, at hun kan spare penge ved at købe sig
> en mobilos, og ringe fra den istedet for.

Eller Jacob Munk kan selv anskaffe sig fastnet, og derved kan moren spare
endnu flere penge

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : MigSelv

Dato : 16-08-04 12:42

Det vil nok være billigere for hans mor at skaffe en mobiltelefon, end at
J.M . skal anskaffe sig en fastnet..

Bare for at få oprettet en linie koster 950,- (hos TDC) + han skal vel også
have en telefon ved siden af. De koster typisk omkring 150,-
Så er vi allerede oppe på 1100,- så vil jeg nok mene at det vil være
billigere med en mobilos..

/MigSelv

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 14:19

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Min gamle mor ringer ofte til mig på min mobil fra sin egen
fastnet-telefon.

Hvis der er tale om megen snak fra et bestemt fastnet nr, til et bestemt
mobil nr, så kunne telia fritid ekstra måske være noget?
199 .- for abb + fritale til alle fastnet nr (dog ikke 70 + 90 nr) og 2 fast
indlagte mobil nr (alle opkald efter kl 18.00 hverdag + hele weekend)

/Kim
------
Repræsenter kun mig selv og ikke noget teleselvskab, overstående er kun en
oplysning.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-04 14:29

"Kim Sørensen" <Kim_s_dkSNAbelAhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
fast
> indlagte mobil nr (alle opkald efter kl 18.00 hverdag + hele weekend)

Det kræver dog at dem der har mobil-telefonerne som der ringes til også
bruger Telia
http://oe.telia.dk/campaign/xtra/index.jsp?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 16:02

"Ivan V. Klattrup" <nyhedsgruppespam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Det kræver dog at dem der har mobil-telefonerne som der ringes til også
> bruger Telia
> http://oe.telia.dk/campaign/xtra/index.jsp?

Yepp, glemte jeg lige..!

Men synes nu stadig at det er et ok tilbud, hvis man har nogen som kun har
mobil og man ringer meget til.

/Kim

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-04 16:08

> Men synes nu stadig at det er et ok tilbud, hvis man har nogen som kun har
> mobil og man ringer meget til.

Det er jeg enig med dig i, og så ville begge parter måske endda kunne løse
et problem
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 16:05

On Mon, 16 Aug 2004 15:29:19 +0200, "Ivan V. Klattrup"
<nyhedsgruppespam@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>fast
>
>Det kræver dog at dem der har mobil-telefonerne som der ringes til også

Så tag dog hen og besøg, din gamle mor istedet.......

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-04 16:09

"Rolli" <Rolli(a)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Så tag dog hen og besøg, din gamle mor istedet.......

Hvorfor dkulle jeg dog gøre det ?
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 19:57

On Mon, 16 Aug 2004 17:09:23 +0200, "Ivan V. Klattrup"
<nyhedsgruppespam@webspeed.dk> wrote:

>"Rolli" <Rolli(a)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvorfor dkulle jeg dog gøre det ?
Hvorfor så tage telefonen når den ringer?????

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-04 20:38

> Hvorfor så tage telefonen når den ringer?????

Nu virker det som at du slet ikke har læst tråden, det er ikke mig der har
en mor der brokker sig over mobiltakster (jeg har både fast- & mobilnet)

>?????

Der er ingen grund til mere end 1 spørgsmålstegn

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk