Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af min portfolio
Fra : Lasse R. A.

Dato : 15-08-04 23:36

Heysa NG

Nu har jeg kigget med i et stykke tid og postet et par indlæg, så jeg
syntes lige det var på tide at vise lidt billeder frem.

www.risici.dk er min hjemmeside og http://www.risici.dk/gallery/ er
det direkte link til mine fotos.

Det ville være Fedt med lidt ris og ros af mine første mere seriøse
fotos :)

ps. photoprojecktet er ikke helt færdigt så derfor er der ikke nogen
forklaring til det endnu, men mon ikke billederne giver jer en ide om
hvad det går ud på :)?

Mvh Lasse

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-08-04 05:26

"Lasse R. A." <ris@risici.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ps. photoprojecktet er ikke helt færdigt så derfor er der ikke nogen
> forklaring til det endnu, men mon ikke billederne giver jer en ide om

Forfriskende!
Du kan teknikken
Har et godt øje
Og ideer
Men dine dyr og to første arkitektur er lidt kedelige
Projektet er fint
Velkommen

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : Lasse R. A.

Dato : 16-08-04 11:11

> Forfriskende!
> Du kan teknikken
> Har et godt øje
> Og ideer

Mange tak :))

> Men dine dyr og to første arkitektur er lidt kedelige

ja lidt kedelige men farverne er gode og der er en leguan med i
baggrunden så lidt sjove er de da også (syntes jeg)

> Projektet er fint

tak det har også taget lang tid. ca 30 billeder for at printe en jakke
ud i en til en. Den blev faktisk næsten helt en til en, så det var
fedt nok.

> Velkommen

tak tak

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 16-08-04 09:21

ris@risici.dk (Lasse R. A.) wrote in news:7160263e.0408151435.6a488784
@posting.google.com:

> Det ville være Fedt med lidt ris og ros af mine første mere seriøse
> fotos :)

Jeg har ikke kigget på så mange af dem, men kan godt lide Under The Bridge
http://www.risici.dk/gallery/index.php?image=Under%20the%
20bridge.jpg&list=Architecture&page=1

Jeg synes dog det er lidt fladt i lyset og så ville jeg hellere se det i s/h
for så opdager man ikke de lidt kedelige farver. Der er en del jaggies i
billedet som forsvinder hvis man ser det i full size - se på kanterne af
bjælkerne, der er det meget tydeligt! Prøv gerne med lidt sharpening - lidt
selektiv USM på de nærmeste bølger og broen ville gøre en hel del!

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Lasse R. A.

Dato : 16-08-04 16:46

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in message news:<Xns95476A2627413kennethdarlingfromde@32.97.166.131>...
> [...]
> bjælkerne, der er det meget tydeligt! Prøv gerne med lidt sharpening - lidt
> selektiv USM på de nærmeste bølger og broen ville gøre en hel del!

tak for dit meget specifike råd det vil jeg lige kigge nærmere på.

Mvh Lasse

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-04 10:24

Lasse R. A. wrote:

> Det ville være Fedt med lidt ris og ros af mine første mere seriøse
> fotos :)

Tja, du har jo nogenlunde fod på det tekniske, og du kan også godt
se motiverne, så jeg kan vist godt tillade mig at vurdere dit
portfolio som en helhed.

Jeg vil sige, at det er åbenlyst, at du er en meget ung og uerfaren
fotograf, dit billedmageri virker upersonligt og tillært, dine
motiver er åbenlyst inspireret af andre fotografers billeder, du har
slet ikke har nået at få dannet din egen personlige stil, og derfor
virker dit portfolio genre- og stilmæssigt rodet.

Du ville gøre dig selv en kæmpe stor tjeneste, hvis du i en periode
lod være med at se på, hvad fotograferne oppe på "bjerget" laver, og
den tid skal du så bruge til, at forme din egen personlige stil.

- dem der går i andres fodspor kommer aldrig foran...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lasse R. A.

Dato : 16-08-04 16:44

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote in message news:<41207D4D.8030500@niels-ebbesen.net>...

> [...]
> slet ikke har nået at få dannet din egen personlige stil, og derfor
> virker dit portfolio genre- og stilmæssigt rodet.

Jeg vil nu mene at jeg stadig er så ny at jeg ikke kan lave min egen
stil og vil gerne prøve en masse af inden jeg låser mig fast på en
bestemt stil (som jo også kan risikere at blive kedelig i længden).

Jo jeg vil gerne de klassiske motiver igennem, og selvfølge vil det
ikke blive lige velløkket alt sammen. dog syntes jeg ikke at
http://www.risici.dk/gallery/index.php?image=lost%20in%20thoughts.jpg&list=Portrait&page=1
dette billede er kopiret og jeg mindes ikke at havde set det før i
samme stil.

> [...]
> den tid skal du så bruge til, at forme din egen personlige stil.
>
> - dem der går i andres fodspor kommer aldrig foran...

Det vil jeg sikkert også gøre når jeg kommer lidt længere og tak for
rådet.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-08-04 11:34

Lasse R. A. wrote:

> Nu har jeg kigget med i et stykke tid og postet et par indlæg, så jeg
> syntes lige det var på tide at vise lidt billeder frem.

> [...]

Det er ærgerligt at
<http://www.risici.dk/gallery/index.php?image=lost%20in%20thoughts.jpg&list=Portrait&page=1>

ikke kan siges at være taget i denne uge - der er ellers mulighed i
ugens tema :)

Jeg synes der er en del gode billeder og et par kedelige - jeg har den
modsatte holdning til dine arkitekturbilleder, af hvad Ole Larsen havde.

> Det ville være Fedt med lidt ris og ros af mine første mere seriøse
> fotos :)

Jeg synes at "Expression" er lidt tamt/plat.

Det første af portrætterne er ikke et godt "portræt" i min bog, det
viser ikke ret meget af personen, og det er rodet i kompositionen.

Dit første sunset er lidt kedeligt, men toeren kan jeg godt lide, både
med komposition og farvekomposition.

Du komponerer generelt meget centreret, måske kan du få noget ud af at
beskære og komponere lidt ud til siderne og bruge det gyldne snit til at
bringe lidt mere kompositorisk spænding ind i nogle af billederne.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Lasse R. A.

Dato : 16-08-04 16:50

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message news:<cfq2ds$us3$1@news.net.uni-c.dk>...

> [...]
> modsatte holdning til dine arkitekturbilleder, af hvad Ole Larsen havde.

> Jeg synes at "Expression" er lidt tamt/plat.

ja jeg viste ikke lige hvad jeg skulle kalde det.

> Du komponerer generelt meget centreret, måske kan du få noget ud af at
> beskære og komponere lidt ud til siderne og bruge det gyldne snit til at
> bringe lidt mere kompositorisk spænding ind i nogle af billederne.

Der er ikke lige någet jeg har lagt mærke til men det vil jeg da gøre
i frremtiden. Tak for dine råd.

Mvh Lasse