Problemer med usb
Fra : Monty

Dato : 15-08-04 21:25

Jeg har en ekstern usb harddisk men når jeg sætter den til min xp finder den
også og når jeg går ind under "denne computer" står den også som et ekstra
drev men når jeg prøver at komme ind på den siger den at der ingen disk er i
drevet.

Dvs at computeren mener det er et ekstra cd rom drev men det er det jo ikke.
Hvordan får jeg maskinen til at genkende den rigtig?

Monty

Fra : Peter

Dato : 15-08-04 21:34

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke.
> Hvordan får jeg maskinen til at genkende den rigtig?

Jeg formoder, at harddisken både er partitioneret og formateret, samt, at du
har SP1 installeret?

Peter B

Fra : Monty

Dato : 16-08-04 16:17

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke.

> Jeg formoder, at harddisken både er partitioneret og formateret, samt, at

Harddisken skulle være formateret men om den er partioneret ved jeg ikke.
Hvorfor skal jeg have SP1 installeret?

Monty

Fra : Anders Lund

Dato : 16-08-04 16:21

Monty wrote:

> Harddisken skulle være formateret men om den er partioneret ved jeg ikke.

Du kan ikke formatere en harddisk - du kan formatere en partition.
Derfor er der sikkert en partition, på disken, som du har formateret. :)

> Hvorfor skal jeg have SP1 installeret?

Uden at vide det med sikkerhed, skulle jeg mene at SP1 giver bedere
undersøttelse af USB enheder.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-08-04 08:38

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Uden at vide det med sikkerhed, skulle jeg mene at SP1 giver bedere
> undersøttelse af USB enheder.

Vel også for at få USB 2 til at virke.. Men disken burde dog også virke med
1.1

Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-04 09:26

Bjarke Hansen wrote:

> Vel også for at få USB 2 til at virke.. Men disken burde dog også virke med
> 1.1

Det har du ret i - men det går vel også lidt ind under "bedere
understøttelse". :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk