Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kan ikke hente RAW-billede?
Fra : John Nissen

Dato : 15-08-04 16:23

Hej!

Jeg har netop været ude og tage en masse billeder med mit nye Canon EOS
300D.

Jeg bruger det medfølgende "Zoombrowser EX" til at hente billederne over på
min harddisk. Herefter behandler jeg filerne i "Canon Digital Camera File
Viewer Utility", inden de gemmes som JPEG.

Det fungerer sådan set udemærket, men jeg har et problem med et enkelt
billede. Man kan godt se billedet i lille størrelse, men når man vælger
"Preview", skifter den bare tilbage til thumbnail-visning.

Hvad er der galt? Er billedet tabt? Hvis det ikke kan reddes vil jeg gerne
vide om det er noget man tit kommer ud for? Jeg vil jo nødig miste nogen af
billederne.

På forhånd tak!

John

Fra : Tommy Jensen

Dato : 15-08-04 16:35

On Sun, 15 Aug 2004 17:22:38 +0200, "John Nissen"
<john_nissen@my1101tdcadsl.dk> wrote:

>Hvad er der galt? Er billedet tabt? Hvis det ikke kan reddes vil jeg gerne
>vide om det er noget man tit kommer ud for? Jeg vil jo nødig miste nogen af
>billederne.

Det har jeg ikke været ude for. Har du prøvet at anvende en kort læser
og kopiere filerne den vej? Jeg går udfra at du har anvendt kablet.

MVH Tommy

Fra : John Nissen

Dato : 15-08-04 16:53

> Det har jeg ikke været ude for. Har du prøvet at anvende en kort læser
> og kopiere filerne den vej? Jeg går udfra at du har anvendt kablet.

Ja, jeg har anvendt kablet, da jeg endnu ikke har nogen kortlæser. Er der en
chance for at billedet dur hvis den hentes via en kortlæser?

Den kan jo godt vise et lille billede, men kan altså ikke gemme, eller vise
i stor format. Kan det passe at der kun er gemt så lidt? Selve RAW-filen
fylder det samme som de andre billeder, som virker fint!

Jeg har prøvet at slette RAW-filen og overføre den igen, men stadig uden
resultat.

John

Fra : Tommy Jensen

Dato : 15-08-04 17:05

On Sun, 15 Aug 2004 17:52:37 +0200, "John Nissen"
> [...]

>i stor format. Kan det passe at der kun er gemt så lidt? Selve RAW-filen
>fylder det samme som de andre billeder, som virker fint!

Den thumbnail du ser kommer fra .thm filen og ikke .crw filen så crw
filen kan sagtens være beskadiget. Men jeg har som sagt ikke været ude
for det, men jeg anvender heller ikke kablet så om det er en faktor
ved jeg ikke.

MVH Tommy

Fra : Pophaar

Dato : 15-08-04 23:11

"John Nissen" <john_nissen@my1101tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at slette RAW-filen og overføre den igen, men stadig uden
> resultat.

Ja, det er unægtelig lidt svært at overføre en slettet fil...

Fra : John Nissen

Dato : 16-08-04 15:18

"Pophaar" <luchter@liam.dz> skrev i en meddelelse

> "John Nissen" <john_nissen@my1101tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er unægtelig lidt svært at overføre en slettet fil...

Nej, ikke når jeg først sletter kopien på harddisken, og derefter overfører
den fra kameraet igen!

John

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-08-04 17:09

Prøv med EOSViewerUtility (afløseren for Fileviewer), som kan hentes på
nettet på Canons website her
http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=DownloadDetailAct&fcategoryid=325&modelid=9430

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : John Nissen

Dato : 15-08-04 17:58

> Prøv med EOSViewerUtility (afløseren for Fileviewer), som kan hentes på
> [...]

Jeg har netop prøvet omtalte program. Uden resultat. Thumbnail-billedet
kommer jo fra THM-filen, så der må jo være noget galt med CRW-filen.

Er der nogen tricks til hvad jeg kan gøre, eller må jeg bare indse at
billedet er "væk"?

John

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-08-04 20:01

> Jeg har netop prøvet omtalte program. Uden resultat. Thumbnail-billedet
> kommer jo fra THM-filen, så der må jo være noget galt med CRW-filen.

Slet bare THM filen!

> Er der nogen tricks til hvad jeg kan gøre, eller må jeg bare indse at
> billedet er "væk"?

Prøv også C1 fra http://www.phaseone.com/, måske vil den fortælle dig, hvad
der er galt.
Jeg har aldrig været ude for det med min 10D, men har nogle få gange været
ude for det med min gamle Canon G2. Da anvendte jeg Canon RAW conversion
utility.

Mvh, Hans