Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta Dimage Z2 eller Olympus C-765?
Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 15-08-04 15:58

Overvejer at købe Dimage Z2, men har hørt at Olympus C-765 tager bedre
billeder, især indendørs m. blitz og ved brug af kraftigt zoom
generelt. Til gengæld skulle det være lidt langsommere, ligesom
macro-funktionen heller ikke er lige så god.
Prisen er næsten ens.
Nogen der har et bud, gerne baseret på egne erfaringer, på det bedste
kamera af de to?

KS

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 15-08-04 18:07

On Sun, 15 Aug 2004 16:57:42 +0200, kelds99@yahoo.dk wrote:

> Overvejer at købe Dimage Z2, men har hørt at Olympus C-765 tager bedre
> billeder, især indendørs m. blitz og ved brug af kraftigt zoom
> generelt.

Det lader til, at du går efter kamera med meget zoom?

I så fald bør du være opmærksom på, at ved max. zoom, så er det
svært at undgå rystede (uskarpe) billeder, med mindre du smider
kameraet på stativ.

Alternativet til stativet er et kamera med image stabilizer -
f.eks. Canon S1, Dimage Z3 (nyt, jeg ved ikke om det er på gaden
endnu) og Panasonic FZ10.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 15-08-04 19:03

On Sun, 15 Aug 2004 17:06:53 +0000 (UTC), "Stig H. Jacobsen"
<usenet_dk@nonogoth.dk> wrote:

>Det lader til, at du går efter kamera med meget zoom?

Jeps

>I så fald bør du være opmærksom på, at ved max. zoom, så er det
>svært at undgå rystede (uskarpe) billeder, med mindre du smider
>kameraet på stativ.

Det er jeg klar over

>Alternativet til stativet er et kamera med image stabilizer -
>f.eks. Canon S1, Dimage Z3 (nyt, jeg ved ikke om det er på gaden
>endnu) og Panasonic FZ10.

Kender dem, men de er desværre i en noget anden prisklasse end min
pengepung passer til (omkring 2.500 kr.)

KS

Fra : emj

Dato : 15-08-04 18:21

On Sun, 15 Aug 2004 16:57:42 +0200, kelds99@yahoo.dk wrote:

>Overvejer at købe Dimage Z2, men har hørt at Olympus C-765 tager bedre
>billeder,

Jamen er det ikke billedernes kvalitet, der er det vigtigste?
Hilsen emj

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 15-08-04 19:05

On Sun, 15 Aug 2004 19:20:44 +0200, emj <emjnoapam@stofanet.dk> wrote:

>Jamen er det ikke billedernes kvalitet, der er det vigtigste?

Prøv at læse det hele, inden du svarer (spørger)

KS

Fra : aksel

Dato : 15-08-04 19:29

<kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Overvejer at købe Dimage Z2, men har hørt at Olympus C-765 tager bedre
> billeder, især indendørs m. blitz og ved brug af kraftigt zoom
> generelt.

Jeg har en Z2; men kender ikke C-765eren; blitzen på Z2eren er OK; men du
skal klappe den op manuelt, (det synes jeg tilgengæld er en fordel)

Aksel

Fra : falcon

Dato : 16-08-04 18:47

On Sun, 15 Aug 2004 20:28:42 +0200, "aksel"
<aksel.REMOV.koplev@tdcadsl.REMOV.dk> wrote:

><kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Jeg ar selv Z1, og måske er det mig det er galt med, men jeg synes at
den er elendig til indendørs m blitz, MEN, MEN, Men til gengæld kan
man sætte en extern blitz til, det kan man vist ikke på Olympussen, så
det bliver det næste jeg skal ud og investere i.

>Jeg har en Z2; men kender ikke C-765eren; blitzen på Z2eren er OK; men du
>skal klappe den op manuelt, (det synes jeg tilgengæld er en fordel)
>
>Aksel

Ang Z1 og Z2, så se om du ikke kan finde de sidste kr 600, for man kan
aldrig få for mange pixels at arbejde med.

mvh Falcon