Chili-chokoladesovs
Fra : Grethe Alsing Peders~

Dato : 15-08-04 12:52

Hej

Jeg har lovet familien at lave kylling i chili-chokoladesovs idag og jeg har
egentlig også fundet en opskrift i en bog. men jeg synes den er meget
opfattende og besværlig. Er der nogen der har et bud på en nem og lækker
Chili-chokoladesovs?

Mange hilsner

Grethe

Fra : Torben Larsen

Dato : 16-08-04 06:11

Hej Grethe, hér er en fantastisk go' opskrift. Jeg bruger den selv, og mine
gæster er vilde med den. Chili efter smag og behag.
Velbekomme.

Ps. Du fik ikke opskriften i tide, men så må de sq få det samme én gang
til..........

Kylling med chili-chokoladesovs

Magic
Kanel
Stødte nelliker
Kyllingebryster
Hakkede Chipotle-, Serrano- og jalapenochilier
Pureret tomat
Lidt øl
En plade mørk chokolade.
Salt, hvid peber.
Olie
En kop kaffe.

Til sovsen skal du bruge en portion af ChiliJohns magic, tilsat ganske lidt
stødte nelliker og kanel. Varm lidt olie i en gryde og brænd
krydderiblandingen af. Hæld lidt øl i, for eksempel en halv Corona og en kop
kaffe samt pureret tomat. Så dumpes en plade mørk chokolade ned i gryden
sammen med tre slags chili, som du har hakket: serrano, chipotle og
jalapeno. Smag til med salt. Lad chokoladen smelte og sovsen boble, mens du
steger nogle kyllingebryster, krydret med lidt hvid peber. Når de er færdige
og pænt brune, lægger du dem på et fad og hælder chili-chokoladesovsen
henover. Pynt med ristede sesamfrø.

ChiliJohns Magic (krydderiblanding)

Cayenne
Sort peber
Hvid peber
Paprika
Korianderpulver
Spidskommenpulver
Hvidløgspulver
Løgpulver
Oragano (tørret)
Timian (tørret)

Krydderierne blandes sammen - brug dine hænder