Kattetis på gulvtæppe
Fra : Jan

Dato : 15-08-04 11:43

Hejsa

Skrev tidlige om spurgte hvordan man bedst fjerner kattetis og andet fra
gulvtæppe, da vi snart skal have en killing og der måske kan ske uheld.
Sidst var der bare en masse venlige mennesker der fortalte at der sjældent
sker uheld, men manglede et svar på hvord man bedst fjerner det hvis nu der
alligevel skulle ske uheld.

Jan

Fra : Denise

Dato : 15-08-04 13:06

Jan wrote:
> [...]
> der sjældent sker uheld, men manglede et svar på hvord man bedst
> fjerner det hvis nu der alligevel skulle ske uheld.

Hej
De fleste bruger Rodalon, som endelig skal fortyndes som det anbefales, da
det er meget giftigt for katte (ætser spiserør hvis de slikker det i sig -
f.eks. træder i det og det ikke er tørret godt op ). Det tager lugten, er
der pletter bruges der vel normal pletfjerner ?

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-08-04 14:26

On 2004-08-15 12:42:33 +0200, "Jan" <jan@soerensen.mail.dk> said:

> [...]
> sker uheld, men manglede et svar på hvord man bedst fjerner det hvis nu der

Jeg så for nylig at Dyrenes Beskyttelse anbefaler vaskemiddel m.
enzymer, fordi det er beregnet til at fjerne ting som urin, fedt, blod..
--
Knus fra Ann R

Fra : PH

Dato : 17-08-04 10:50

> Jeg så for nylig at Dyrenes Beskyttelse anbefaler vaskemiddel m.
> enzymer, fordi det er beregnet til at fjerne ting som urin, fedt, blod..
> [...]
Hej
Jeg har ingen erfaring med kattetis på gulvtæpper, men masser af erfaringer
med hundetis, og mon ikke det er nogenlunde det samme?
Metoden jeg har brugt er følgende: Sug så meget op, du kan med køkkenrulle
eller andet stærkt sugende materiale. Pres på pletten med materialet, gnid
ikke, da det kun gør pletten større. Når du har suget alt det op, du kan,
kan du evt. komme lidt danskvand på pletten og suge igen. Kulsyren skulle
trække resten af tisset op fra bunden af tæppet. Tilsidst strøs et lag
kartoffelmel på pletten til at tage det sidste. Lad det tørre og støvsug.

Venlig hilsen
Pernille med misserne Pelle og Felix og vapserne Bungi og Bailey

Fra : Tomas Skott

Dato : 17-08-04 18:22

Hejsa Jan

Jeg faldt tilfældigt over nedenstående produkt, men kender det dog ikke
selv. Har dog før bestilt varer via netdyredoktoren med stor tilfredshed.

http://butik.netdyredoktor.dk/ItemDetail.asp?VareID=295&ItemStart=1&Level=3

Med venlig hilsen
Mariann

Jan wrote

Fra : Beby J. A. Madsen

Dato : 12-09-04 17:29

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alligevel skulle ske uheld.
>
> Jan
>
> Det er bedst at bruge Rodalon, da det neutraliserer al form for lugt.
Klorin er meget giftigt, og lugter fælt.
Salmiakspiritus lugter ligesom tis, og animerer bare katten til at besørge
samme sted. Har selv brugt
Rodalon----ca. 1 spsk. til 2 dl. Hilsen Katteelskeren.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-09-04 18:24

Katteelskeren skrev
<Det er bedst at bruge Rodalon, da det neutraliserer al form for lugt.
Klorin er meget giftigt, og lugter fælt.>

Ufortyndet Rodalon er også meget giftigt, så man skal passe på ikke at
spilde, og selvom det er fortyndet er
det vigtigt at være påpasselig.

--
Marianne Hellemose