hvilke mobiltelefon?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-08-04 09:17

Hej med jer

Min gamle mobilos, fryser og spasser helt ud, kaputski!

Så det er på tide med en mere nymodens tingest, med blåtand,
fotomulighed, sync, og hvad der ellers er sjovt at lege med

Hvad vil I anbefale?

Prisen skal der osse skeles til

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 15-08-04 09:55

In article <1gik1g8.ruqkzow3pu68N%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> [...]
>
> Så det er på tide med en mere nymodens tingest, med blåtand,
> fotomulighed, sync, og hvad der ellers er sjovt at lege med

Jeg har lige købt to Nokia 3100, med separat kamera, egentlig meget
smart. Kan *ikke* anbefales. Jeg fandt først for sent ud af, at Nokia
åbenbart aldrig har hørt om Macintosh.

Er der nogen der kender en metode til at få en Nokia 3100 til at snakke
med en Mac (eller en Linux-maskine)?

-Lasse

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 15-08-04 09:58

> [...]

> Så det er på tide med en mere nymodens tingest, med blåtand,
> fotomulighed, sync, og hvad der ellers er sjovt at lege med

Jeg mener, der er gode erfaringer med Sony-Ericsson 610. Den kan det
hele. Ellers kig på apple.dk/isync under enheder. Der er en liste over
telefoner, der kompåtibel med din Mac

> Prisen skal der osse skeles til

Jeg tror det er Bilka, der i næste uge har den til 99,- m.
Orange-abonnement e.l. Du skal så også betale for et minimumsforbrug på
199,- i seks måneder, men det er stadig under de mellem 1600,- 0g 1900,-
som den går til uden abonnement.

--
Christian

Fra : No1

Dato : 15-08-04 12:46

> Jeg mener, der er gode erfaringer med Sony-Ericsson 610. Den kan det
> hele. Ellers kig på apple.dk/isync under enheder. Der er en liste over
> telefoner, der kompåtibel med din Mac

Eneste ulempe med SE T610 er at skærmen er svær at aflæse i sollys.
Ellers god telefon. I T630 er skærmen meget bedre. T68i kan også Sync'e
og bruges til GPRS modem, men har ikke kamera.

Se evt. også på Nokias Series 60 telefoner.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 15-08-04 13:13

In article <411f4cea$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote:

> Eneste ulempe med SE T610 er at skærmen er svær at aflæse i sollys.
> Ellers god telefon. I T630 er skærmen meget bedre. T68i kan også Sync'e
> og bruges til GPRS modem, men har ikke kamera.

T68i er vel noget bedaget efterhånden. Er det ikke kun 256 farver i
displayet?

> Se evt. også på Nokias Series 60 telefoner.

Hvad er prislejet for dem?

--
Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-04 12:59

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Så det er på tide med en mere nymodens tingest, med blåtand,
> fotomulighed, sync, og hvad der ellers er sjovt at lege med

Jeg fik smadret min Nokia 3210 da jeg faldt på cykel [jeg skulle undvige
en bilist]. Jeg købte for 600 kroner en Nokia 3410 /uden/ abonnement, og
fortsætter med Telias abonnement til 25 kroner om måneden og 80 øre per
minut [de første 25 kroner gratis].
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 15-08-04 13:12

In article <1gikc3x.yn1dq1v7m9qbN%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
> en bilist]. Jeg købte for 600 kroner en Nokia 3410 /uden/ abonnement, og
> fortsætter med Telias abonnement til 25 kroner om måneden og 80 øre per

Lone efterlyste blåtand og sync. Det kan 3410 vel ikke? Det er der i det
hele taget i kke mange Nokia'er, der kan.

--
Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-04 13:43

Christian Winther Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Lone efterlyste blåtand og sync. Det kan 3410 vel ikke?

Nej, og jeg tror at man skal temmelig højt op, hvis man skal have en
kombineret mobilfon og Palm - som samtidig synkroniserer med Entourage
Per Erik Rønne

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 15-08-04 13:49

In article <1gikd8a.1lsxj5yqhcyloN%spam@husumtoften.invalid>,

> Nej, og jeg tror at man skal temmelig højt op, hvis man skal have en
> kombineret mobilfon og Palm - som samtidig synkroniserer med Entourage

1300,- for SE T610 er kun dobbelt så meget som for din og så er det
inklusiv 199,- taletid pr. måned det første halve år. 610'eren kan så
også synke med Mail, Apples adressebog og iCal, så man slipper for at
bruge Entourage

Hvis det skal være Nokia bliver det ganske rigtigt dyrt. Nokia tror
åbenbart at teknologi som blåtand skal være forbeholdt topmodellerne.
Det er no kderfor, de taber markedsandele.

--
Christian

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-08-04 14:06

> [...]

> inklusiv 199,- taletid pr. måned det første halve år. 610'eren kan så
> også synke med Mail, Apples adressebog og iCal, så man slipper for at

Det lyder som om det er noget for mig Jeg bruger heller ikke
Entourage.

Jeg havde på fornemmeren, at det var Sony Ericsson jeg skulle gå efter,
og er nu blevet bekræftet, tak for det
Nu må jeg ind på deres side, og håbe at den ikke mangler den sidste og
vigtigste funktion, højtaler når jeg snakker )
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 15-08-04 14:12

In article <1gikez8.l14nua1jp1nu8N%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Jeg havde på fornemmeren, at det var Sony Ericsson jeg skulle gå efter,
> og er nu blevet bekræftet, tak for det

Det kan du vist roligt gøre. Kvaliteten er blevet noget bedre siden den
T200, som jeg har.

> Nu må jeg ind på deres side, og håbe at den ikke mangler den sidste og
> vigtigste funktion, højtaler når jeg snakker )

Det aner jeg ikke. Kan du ikke bare få et høreapparat?

--
Christian

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-08-04 14:32

Christian Winther Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Det kan du vist roligt gøre. Kvaliteten er blevet noget bedre siden den
> T200, som jeg har.

> Det aner jeg ikke. Kan du ikke bare få et høreapparat?

LOOOOOOOOL

Jo, jeg har osse overvejet muligheden, men der er ikke plads til flere
)

Jeg beder jo til min gud om at GN store Nord, indbygger BT i deres
høreapparater, så er det mig der har fordelen!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 15-08-04 14:48

In article <1gikgc3.njrqm311myov3N%mailloneFJERN@netscape.net>,

> LOOOOOOOOL
>
> Jo, jeg har osse overvejet muligheden, men der er ikke plads til flere
> )

Hva' dælen render du ellers rundt med i øret?

Svar endelig ikke, hvis det er noget perverst. (Alternativt i privat
mail med billeddokumentation).

> Jeg beder jo til min gud om at GN store Nord, indbygger BT i deres
> høreapparater, så er det mig der har fordelen!

Det vil jo gøre synkronisering med iCal til en leg.

--
Christian

Fra : Lone Schmidt

Dato : 15-08-04 15:05

Christian Winther Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Hva' dælen render du ellers rundt med i øret?

Sgu´da de to andre høreaparater! Derfor får jeg problemer med det
tredie

> Svar endelig ikke, hvis det er noget perverst. (Alternativt i privat
> mail med billeddokumentation).

> Det vil jo gøre synkronisering med iCal til en leg.

Ja, og hvor I andre skal montere en BT dims bag øret, så har jeg den
permanent! Der ville være mange fordele!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-04 21:30

In article <1gikho8.1viynglvhwqlkN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Ja, og hvor I andre skal montere en BT dims bag øret, så har jeg den
> permanent! Der ville være mange fordele!

Er der nogen, der kan huske den vittighed, hvor Bill Gates og nogle
andre prominente it-personer mødes. De konkurrerer så om, hvem der har
det smarteste kommunikationsapparat. En har mobiltelefon i kraven. En
anden har den i tungen. Det hele accelererer, indtil Bill Gates slår en
ordentlig ehh.. prut og siger :"Hurtigt, et stykke papir! Der kommer en
fax".
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Lone Schmidt

Dato : 16-08-04 04:26

Henrik Münster <henry@muenster.dk> wrote:

> [...]
> anden har den i tungen. Det hele accelererer, indtil Bill Gates slår en
> ordentlig ehh.. prut og siger :"Hurtigt, et stykke papir! Der kommer en

LOOOOOOOL
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 16-08-04 21:44

In article <henry-A2DFAE.22295415082004@news.tele.dk>,
> [...]

> anden har den i tungen. Det hele accelererer, indtil Bill Gates slår en
> ordentlig ehh.. prut og siger :"Hurtigt, et stykke papir! Der kommer en

Det er sgu ikke en vittighed. Det hedder pervasive computing og er meget
serisøs forskning. Det var bla. det vi viste frem i IT-Parken, da Mary
og Frederik kigge forbi. På dansk bliver feltet kaldt cirkusdatalogi.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-04 14:13

> [...]

> inklusiv 199,- taletid pr. måned det første halve år. 610'eren kan så
> også synke med Mail, Apples adressebog og iCal, så man slipper for at

Ja, her foretrækker jeg så Entourage, selv om jeg gerne så at man kunne
definere sin egen kontaktdatabase i FileMaker. Så man kunne nøjes med to
af dem.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-08-04 09:37

> [...]

> Så det er på tide med en mere nymodens tingest, med blåtand,
> fotomulighed, sync, og hvad der ellers er sjovt at lege med

Køb en brugt Sony Ericsson eller Nokia med Bluetooth, så spiller det
bare.

Du kan få en t68i til omkring 500,- og så smider du bare dit SIM kort i
fra din gamle telefon.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 16-08-04 11:02

In article <1gilxf2.cxh5fwpfrjgsN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Køb en brugt Sony Ericsson eller Nokia med Bluetooth, så spiller det
> bare.
>
> Du kan få en t68i til omkring 500,- og så smider du bare dit SIM kort i
> fra din gamle telefon.

Kan det virkelig betale sig i fht. at købe en 610?

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-04 11:19

In article <christian.bech-E4B91C.12015516082004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Winther Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Kan det virkelig betale sig i fht. at købe en 610?

Den koster vist kr. 1.400,- uden abonnement. Det er jo op til dig selv,
om du synes, det er værd at spare de penge. Måske kan du få den
billigere med abonnement, hvis det ikke gør noget.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 16-08-04 11:24

In article <henry-5ADE25.12192216082004@news.tele.dk>,

> Den koster vist kr. 1.400,- uden abonnement. Det er jo op til dig selv,
> om du synes, det er værd at spare de penge. Måske kan du få den
> billigere med abonnement, hvis det ikke gør noget.

Jeg gentager lige mig selv

1300, - i alt i Bilka, tror jeg, det er inkl. 199,- taletid de første
seks måneder.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-04 11:56

In article <christian.bech-B51612.12241416082004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Winther Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg gentager lige mig selv
>
> 1300, - i alt i Bilka, tror jeg, det er inkl. 199,- taletid de første
> seks måneder.

Er det med i de 1.300,- kr? Men ellers er det jo ikke ret meget
billigere end uden abonnement, og der er måske nogen, der helst vil
undgå at binde sig til et selskab, de ikke ønsker at bruge. Telefonen,
du nævner, er sikkert SIM-låst. Det koster penge at få den låst op før
tiden. Desuden har man jo hørt om selskaber, der ikke lod folk sige op,
men blev ved med at sende regninger og rykkere. Og så får man jo en
masse bøvl. Hvis telefonen i Bilka var meget billigere, så var det måske
værd at tage bøvlet for at spare. Men den koster jo næsten det samme som
uden abonnement.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 16-08-04 14:15

In article <henry-A91551.12562216082004@news.tele.dk>,

> [...]
> masse bøvl. Hvis telefonen i Bilka var meget billigere, så var det måske
> værd at tage bøvlet for at spare. Men den koster jo næsten det samme som

Argumentet i dette tilfælde, er, at man for de samme penge som med en
uden abonnement kan tale for 199,- om måneden - det er alligevel en del.
Telefonen i sig selv koster 99,- det er meget billigt for en 610'er.
Abonnementet er hos Orange - dem har jeg ikke haft bøvl med.

Umlock koster kun en hund.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-04 14:47

In article <christian.bech-643798.15150416082004@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> del. Telefonen i sig selv koster 99,- det er meget billigt for en
> 610'er. Abonnementet er hos Orange - dem har jeg ikke haft bøvl med.

Jeg var ikke helt sikker på, hvad du mente med, at der var taletid for
kr. 199,-. Men hvis man kan tale for det hver måned, så er det skam
billigt. Det har du da ret i.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-08-04 15:20

Henrik Münster <henry@muenster.dk> wrote:

> Jeg var ikke helt sikker på, hvad du mente med, at der var taletid for
> kr. 199,-. Men hvis man kan tale for det hver måned, så er det skam
> billigt. Det har du da ret i.

OK jeg har ret svært ved at se de gode deal.

Jeg er kunde hos Telmore, hvor alt klares på nettet. Ingen konvolutter
og så videre. Jeg taler måske for ca. 100,- på en måned.

Nu er jeg pludselig kunde hos Orange og SKAL være det i 6 måneder.
Glemmer jeg at sige abbonnementet op, så hænger jeg på yderligere
måneder.

Personligt synes jeg det er en latterlig måde at købe telefon på.

Tænk hvis vi købte Mac'en på den måde ?!

Hvorfor ikke bare købe telefonen i en ren handel, der hvor den fåes
billigst - uanset om det er fra ny eller brugt ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 16-08-04 21:32

In article <1gimd6m.k37n27udspoN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> OK jeg har ret svært ved at se de gode deal.

I udgangspunktet er vi vel enige om, at 1300,- i alt for en SE 610 er
billigt?

Lad os prøve at regne efter. Du taler for hundrede kroner om måneden.
Dvs. at den reelle pris på telefonen bliver 700,- Det kan du ikke finde
billigere.

> Jeg er kunde hos Telmore, hvor alt klares på nettet. Ingen konvolutter
> og så videre. Jeg taler måske for ca. 100,- på en måned.

Orange kører via PBS. Det er også ukompliceret.

> Nu er jeg pludselig kunde hos Orange og SKAL være det i 6 måneder.
> Glemmer jeg at sige abbonnementet op, så hænger jeg på yderligere
> måneder.

Efter de seks måneder falder mindsteforbruget til 39,- fordi de håber at
holde på folk. I virkeligheden skal man bare ringe til dem og sige at
man ikke vil have mindsteforbrug, så får man det abonnement, der hedder
"Særaftale", som man sjovt nok ikke kan finde på deres site.

> Personligt synes jeg det er en latterlig måde at købe telefon på.

Du er jo heller ikke jyde

> Tænk hvis vi købte Mac'en på den måde ?!

Hvis de blev billigere på den måde, tog jeg gerne besværet med.

> Hvorfor ikke bare købe telefonen i en ren handel, der hvor den fåes
> billigst - uanset om det er fra ny eller brugt ?

Mobiltelefoner er for udsat et stykke elektronik til at jeg har lyst til
at købe det brugt.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-08-04 21:40

On Mon, 16 Aug 2004 22:32:05 +0200, Christian Winther Bech wrote:

> Mobiltelefoner er for udsat et stykke elektronik til at jeg har lyst til
> at købe det brugt.

Batterier til mobiltelefoner er heller ikke ligefrem gratis.
--
MVH
osv...

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 16-08-04 22:05

In article <pan.2004.08.16.20.40.19.375311@mail.invalid>,
"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> wrote:

> Batterier til mobiltelefoner er heller ikke ligefrem gratis.

Det er fordelen ved en gammel Motorola, som jeg havde før. Man putter
bare tre genopladelige AA-batterier i.

Hvorfor bliver dine indlæg i øvrigt vist med Courier i MT-Newswatcher.
Godt nok er du skræmmende, men du har vel ikke intimideret mit program.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-04 22:26

In article <nospam-003315.23045616082004@news.net.uni-c.dk>,
> [...]

> Hvorfor bliver dine indlæg i øvrigt vist med Courier i MT-Newswatcher.
> Godt nok er du skræmmende, men du har vel ikke intimideret mit program.

Fordi de er skrevet i Unicode:

Spørg mig ikke, hvorfor, men sådan er det bare. Jeg kan ikke finde et
sted at ændre det. Du skal til gengæld huske at slå Mime til. Ellers er
der ikke nogen header med det, og så forsvinder æøå i visse newsreadere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 16-08-04 22:41

In article <news-CF93B6.23253316082004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Fordi de er skrevet i Unicode:

Ahh, det er vist ikke RFC-fähigt endnu.

> Spørg mig ikke, hvorfor, men sådan er det bare. Jeg kan ikke finde et
> sted at ændre det. Du skal til gengæld huske at slå Mime til. Ellers er
> der ikke nogen header med det, og så forsvinder æøå i visse newsreadere.

Så er vi tilbage ved min manglende stedsans. Det kan jeg ikke
umiddelbart finde.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-08-04 23:00

On Mon, 16 Aug 2004 23:41:07 +0200, Christian Bech wrote:

> Ahh, det er vist ikke RFC-fähigt endnu.

Det er der vist delte meninger om. Personligt er jeg ligeglad, det var
bare Pans default.

--
MVH
osv...

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-08-04 23:35

In article <nospam-620490.23410716082004@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Så er vi tilbage ved min manglende stedsans. Det kan jeg ikke
> umiddelbart finde.

Indstillinger/Message options/Send with MIME.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Bech

Dato : 18-08-04 09:05

In article <news-D30733.00344918082004@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <news@muenster.dk> wrote:

> Indstillinger/Message options/Send with MIME.

Tak. Jeg må være blevet mentalt blind.

--

Christian

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-08-04 22:57

On Mon, 16 Aug 2004 23:04:56 +0200, Christian Winther Bech wrote:

> Det er fordelen ved en gammel Motorola, som jeg havde før. Man putter
> bare tre genopladelige AA-batterier i.

Det er lidt vært at få plads til i nutidens telefoner.

> Hvorfor bliver dine indlæg i øvrigt vist med Courier i MT-Newswatcher.
> Godt nok er du skræmmende, men du har vel ikke intimideret mit program.

Bedre?
--
MVH
osv...

Fra : Christian Bech

Dato : 16-08-04 23:00

In article <pan.2004.08.16.21.57.24.863403@mail.invalid>,

> Bedre?

Mht. skrifttype ja, men så gid der vist noget andet galt. Jeg må nok
hellere finde den MIME-dims.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-08-04 23:18

On Mon, 16 Aug 2004 23:59:49 +0200, Christian Bech wrote:

> Mht. skrifttype ja, men så gid der vist noget andet galt. Jeg må nok
> hellere finde den MIME-dims.

Du sender ikke noget charset med, så det er nok en udemærket ide.
--
MVH
osv...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-04 02:01

Christian Winther Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Hvorfor bliver dine indl??g i ??vrigt vist med Courier i MT-Newswatcher.
> Godt nok er du skr??mmende, men du har vel ikke intimideret mit program.

UTF8.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-04 01:57

> Orange k?rer via PBS. Det er ogs? ukompliceret.

man kan osse tanke op med dankort og hævekort fra de større banker,
samt købe taletid i disse bankers dankkort automater.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-08-04 12:07

Christian Winther Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg gentager lige mig selv
>
> 1300, - i alt i Bilka, tror jeg, det er inkl. 199,- taletid de første
> seks måneder.

Og hvad så hvis du ikke bruger de 199,- om måneden ?

Hvis man nu har Telmore ?

Mobiltelefoner købes ALTID UDEN abbonnement med mindre det er den første
mobiltelefon man køber.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 16-08-04 13:19

In article <1gim4dc.1384kc61fex43sN%jesper@gylling.net>,

> Og hvad så hvis du ikke bruger de 199,- om måneden ?

Så har man i dette tilfælde fået en telefon, der alligevel er billigere
end prisen på en uden abonnement.

> Hvis man nu har Telmore ?

Det koster normalt kun 100,- at få den simunlocket og ellers er der jo
nummerportering - man kan jo altid flytte den tilbage til Telmore igen.

> Mobiltelefoner købes ALTID UDEN abbonnement med mindre det er den første
> mobiltelefon man køber.

Ikke hvis jeg kan få et bedre tilbud ved at købe med abonnement.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-04 14:11

In article <1gim4dc.1384kc61fex43sN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Mobiltelefoner købes ALTID UDEN abbonnement med mindre det er den
> første mobiltelefon man køber.

Det er jeg ikke sikker på. Jeg har aldrig købt uden. Men det skyldes
stor prisforskel og at jeg ikke var specielt knyttet til det gamle
selskab og nummer. Det vil nok ændre sig fremover. Men det er ikke mit
indtryk, at Fona, Merlin og lignende butikker, hvor de fleste vel køber
deres mobiltelefon, overhovedet sælger uden abonnement. Spørger man til
det, så lyder det som om, de ikke er interesserede i at sælge en telefon
uden abonnement. Man får at vide, at den skal bestilles hjem med lang
leveringstid, og at den er enormt dyr.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-08-04 14:11

> [...]

> det, så lyder det som om, de ikke er interesserede i at sælge en telefon
> uden abonnement. Man får at vide, at den skal bestilles hjem med lang

Derfor køber man den brugt. Sim unlocked.

Prøv at kigge i dba.dk - der er masser at vælge imellem.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Lone Schmidt

Dato : 16-08-04 16:09

> Køb en brugt Sony Ericsson eller Nokia med Bluetooth, så spiller det
> bare.
>
> Du kan få en t68i til omkring 500,- og så smider du bare dit SIM kort i
> fra din gamle telefon.

Jeg har ellers fået den opfattelse at Nokia ikke spiller godt med Mac,
men er stødt ind i et mere seriøst problem, og det er den smarte
højtalerfunktion, der er i min kaput Nokia, ikke er at finde hos Sony
Ericsson.

Hvordan spiller Siemens og Motorola med Mac?
Selvom Siemens vist halter lidt bagud med BT :-/
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 16-08-04 16:23

> [...]
> men er stødt ind i et mere seriøst problem, og det er den smarte
> højtalerfunktion, der er i min kaput Nokia, ikke er at finde hos Sony

Har Nokia slet ikke en model med højttaler og Bluetooth ?

> Hvordan spiller Siemens og Motorola med Mac?
> Selvom Siemens vist halter lidt bagud med BT :-/

Det er jo svært med en mobil telefon.

Jeg stiller følgende krav i vilkårlig rækkefølge:

1. Telefonen skal være pæn.

2. Der må på ingen måde være klap, man bliver vanvittig over at man skal
bruge 2 hænder til at svare et opkald.

3. Der må ikke være en antanne, som stikker ud - den vikler sig ind i
foret i ens lomme.

4. Der skal være Bluetooth.

5. Den skal være lille.

6. Den skal kunne synce med OS X 100% problemfrit.

Alt dette opfyldes med fx. t68i, T610 & T630 og sikker flere endnu.

Jeg er komplet ligeglad med:

1. Mærket

2. MMS, Videogejl, mp3, radio, svejseapparat, faldskærm - jeg skal kunne
ringe.

3. Om den er lidt langsom.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Lone Schmidt

Dato : 16-08-04 19:17

> Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Har Nokia slet ikke en model med højttaler og Bluetooth ?

Jo , men troede ikke at Nokia og Mac gik godt i spænd.
Er blevet varm på en Nokia 6230, Pearl
(Integreret håndfri højttaler)

Enig, men jeg skal have hørelsen med

Hvordan spiller Nokia 6230 med Mac?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 16-08-04 20:05

In article <1gimnvj.18lmcsuqadda8N%mailloneFJERN@netscape.net>,

http://www.apple.com/isync/devices.html

Fra : Lone Schmidt

Dato : 16-08-04 22:15

Christian Winther Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> http://www.apple.com/isync/devices.html

Tak for linket, men jeg er lidt rystet over hvor få modeller i de
forskellige mærker, der er kompatible :-/

Derudover har jeg en liste over hvilke af Nokias modeller der har "
Integreret håndfri højttaler" og de to lister passer desværre ikke
sammen

Men på et tidspunkt skal det nok falde i hak
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Christian Bech

Dato : 16-08-04 22:22

In article <1gimvoo.149g4wxfpg0qbN%mailloneFJERN@netscape.net>,
> [...]

> sammen
>
> Men på et tidspunkt skal det nok falde i hak

Forhåbentlig, men hvis du venter på Nokia, så er det ikke sikkert, du
får telefon foreløbig. De halter langt bagud de andre.

Har Siemens og Motorola håndfri højttaler?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-04 02:00

> [...]

> Derudover har jeg en liste over hvilke af Nokias modeller der har "
> Integreret håndfri højttaler" og de to lister passer desværre ikke

jeg er ikke sikker på hvad du mener med håndfri højtaler, men jeg tror
min oldnordiske SE 520 har sådan en - samt at den kan synce med OSX.

Desværre er den ikke helæt så lile og elegant som de telefoner annp
2004 og menuerne er langsomme.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-08-04 10:10

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> min oldnordiske SE 520 har sådan en - samt at den kan synce med OSX.
>
> Desværre er den ikke helæt så lile og elegant som de telefoner annp

Det håndfrie består bare i at der er højtaler, og at man kan vælge at få
samtale lyden ud gennem denne. Det funker fint for mig.

Nokia er tilsyneladende stærke i den funktion, de har også teleslynger,
som i starten var smarte, men det endte med at jeg synes at det var ret
besværligt. (Mekanik og maling er ikke så godt sammen

Sony Ericsson har en konferencedims til at stille på et bord (som en
dock), og så er højtalerfunktionen der, men det vil være umuligt at
bruge den, til alm. daglig brug.

Det ville være noget nemmere hvis jeg bare droppede BT ønsket :-/
Jeg ledte igår med "Apples kompabilitetsliste", jeg kunne ikke finde
noget der spillede sammen (BT og håndfri).

Jeg mangler at kontakte Sony Ericsson og spasse helt ud, hvis de ikke
har en løsning til høreapparatsbrugere
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-08-04 15:58

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Det håndfrie består bare i at der er højtaler, og at man kan vælge at få
> samtale lyden ud gennem denne. Det funker fint for mig.

Det kan den "gamle" Sony Ericsson R520m som jeg har - den har som sagt
osse GRPS, bluetooth og syncML.

SyncML er den standart som Apple anvender til iSync.

> [...]

> Sony Ericsson har en konferencedims til at stille på et bord (som en
> dock), og så er højtalerfunktionen der, men det vil være umuligt at

jeps, min R520m kan det uden "dimsen" om højtaleren er tilstyrækkelig
kraftig til at du kan bruge den ved jeg ikke. Det er denne model.

> Det ville være noget nemmere hvis jeg bare droppede BT ønsket :-/
> Jeg ledte igår med "Apples kompabilitetsliste", jeg kunne ikke finde
> noget der spillede sammen (BT og håndfri).

<http://www.esato.com/phones/index.php/phone=4> kan som sagt begge
dele, det er muligt at andre SE telefoner osse kan uden de reklamerer
med funktionen.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-08-04 18:38

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

Godt nyt!
Sony Ericsson har 3 modeller med højtalere, de er bare lidt pebret, men
kan vist osse det hele k700i, P800, P900

Og de er alle 3 kompatible med Mac
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Christian Bech

Dato : 17-08-04 19:14

In article <1gioh39.if00bj4ngfcwN%mailloneFJERN@netscape.net>,
mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) wrote:

> Sony Ericsson har 3 modeller med højtalere, de er bare lidt pebret,

Lidt?

> men
> kan vist osse det hele k700i, P800, P900

K700 ser fed ud. De andre ligner nogle skrumler, der vejer lige så meget
som min iBook.

--

Christian

Fra : Lone Schmidt

Dato : 18-08-04 09:09

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Lidt?

> K700 ser fed ud. De andre ligner nogle skrumler, der vejer lige så meget
> som min iBook.

Ja, det er osse den jeg har kastet mit øje på, selvom den kun er et par
100 kr. billigere end P800 som vist kan meget mere, men jeg ved at jeg
ikke får brug for det, så hellere en mere "simpel" sag.......som osse
ligner en telefon!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-08-04 22:27

> [...]

> 100 kr. billigere end P800 som vist kan meget mere, men jeg ved at jeg
> ikke får brug for det, så hellere en mere "simpel" sag.......som osse

Den k700i jeg købte, lækker sag, der er højtalerfunktionen ubrugelig for
mig ((

Jeg er i Fona blevet nægtet at høre de forskellige hovedtelefoner, og
nu i tele foretningen måtte jeg heller ikke høre telefonens højtalere!

Hvad gør man når man ikke har tid til at besøge alle byens
teleforretninger, for at se om man MÅSKE er heldig at få fornøjelsen af
at afprøve den ting man køber????

Lettere fustreret madamme!.......Og pissesur!

Nå, oven over alting skinner solen, det må vi ikke glemme
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-08-04 18:23

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hvad gør man når man ikke har tid til at besøge alle byens
> teleforretninger, for at se om man MÅSKE er heldig at få fornøjelsen af
> at afprøve den ting man køber????

i så tilfælde får butikken sq da ikke mig som kunde!!!! Mindste krav er
da at kunne prøve varen (eller har jeg misforstået dit indlæg?)
venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

-- and don't forget to boogie

Fra : Lone Schmidt

Dato : 24-08-04 12:24

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> i så tilfælde får butikken sq da ikke mig som kunde!!!! Mindste krav er
> da at kunne prøve varen (eller har jeg misforstået dit indlæg?)
> venlig hilsen
>
> Martin

Nej vi er rørende enige,, jeg er selv dybt rystet over at det ikke er
fast kotume at der er demo modeller.
Specielt når jeg har afsat tid til køb i een forretning, og ikke at jeg
skal køre 3-4 steder, p-plads, osv, før jeg kan finde en forretning med
demomodeller.

Telefonen (højtaleren) er heldigvis iorden nu, så jeg fik mig en god
forskrækkelse, og dermed en god erfaring!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-08-04 21:36

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Du kan få en t68i til omkring 500,- og så smider du bare dit SIM kort i
> fra din gamle telefon.

Orange havde et godt tilbud med netop denne model.

Efter at have puslet lidt med XP og fundet det deprimerende, er der så
ikke nogen der kan fortælle mig at det bare spiller med OS X?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 17-08-04 22:02

In article <yu28ycd5wp7.fsf@luhmann.netc.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Efter at have puslet lidt med XP og fundet det deprimerende, er der så
> ikke nogen der kan fortælle mig at det bare spiller med OS X?

jeg har ikke hørt andet.

--

Christian

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 17-08-04 22:35

> [...]

> Efter at have puslet lidt med XP og fundet det deprimerende, er der så
> ikke nogen der kan fortælle mig at det bare spiller med OS X?

Hvis det er fx. t68i du spørger til, så er svaret JA.

Ingen problemer overhovedet.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-08-04 18:28

> [...]

> Så det er på tide med en mere nymodens tingest, med blåtand,
> fotomulighed, sync, og hvad der ellers er sjovt at lege med

Jeg har samme overvejelser: Gik derfor ind i en Sonofon butik med min
iBook. Bad ekspedienten vise mig tlf med Blåtand. Hun kom med flere -
alle tændte.

Uden problem (jeg har aldrig prøvet det før) fik jeg kontakt til to Sony
Ericsson: T610 + T630

flere steder har jeg set, at netop disse spiller fint med mac.

Senere fandt jeg på mobilpriser.dk en pris uden abb. på 610'eren: 1115,-
+ 45 i forsendelse. Og ja, jeg har regnet på det, og det er billigere
end at købe en med abb. til trods for at de er set til 1,- kr.

venlig hilsen

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-04 20:16

In article <1gimlv9.1iu5wxv1j468tyN%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> [...]
> 1115,- + 45 i forsendelse. Og ja, jeg har regnet på det, og det er
> billigere end at købe en med abb. til trods for at de er set til 1,-

Det er lige før, jeg begynder at blive fristet til at købe sådan en og
så kassere min Palm. Det var jo dejligt nemt kun at skulle have én enhed
i lommen. Duer den som full-time kalender og adressebog?

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-08-04 20:19

> [...]

> så kassere min Palm. Det var jo dejligt nemt kun at skulle have én enhed
> i lommen. Duer den som full-time kalender og adressebog?

skulle kunne synkronisere både kalender + adresser (iSync) - men har
ikke købt endnu, da vi kom til at bruge 151K på ny bil: Får den i
morgen, og kors i r..... hvor jeg glæder mig: Første gang i mit 52-årige
liv med ny bil - og så en lækker en (synes vi): godt nok på gule plader,
men så får man da mere for pengene

- og så ser iBogen så fin ud i den ))

venlig hilsen

Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-08-04 20:25

> [...]

> så kassere min Palm. Det var jo dejligt nemt kun at skulle have én enhed
> i lommen. Duer den som full-time kalender og adressebog?

Jeg har en T68i som jeg bruge som palm erstatning samt telefon. Jeg
synes det fungerer fint. (Der er bare lige det at min kolleger ofte tror
at jeg sidder og sms'er når jeg taster en aftale ind under et møde. Ofte
føler jeg at en forklaring skal falde for at undgå "onde blikke.")

Min søn har lige fået en 610'er og det virker som om Bluetooth spiller
bedre på den, så hvis jeg skulle vælge ny tlf. blev det nok en 630'er
(pga. den bedre skærm) på "bud" til kr. 399,- i Bilka denne uge med
Orange GO 199.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 17-08-04 09:33

Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> at jeg sidder og sms'er når jeg taster en aftale ind under et møde. Ofte
> føler jeg at en forklaring skal falde for at undgå "onde blikke.")

Ja, det har jeg også oplevet. Man står og laver en aftale og tager sin
mobil frem og begynder at taste febrilsk. Nogle bliver fornærmede og et
par gange har jeg oplevet at folk spørger om man stadig er interesseret
i at lave en aftale.

--Martin

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 17-08-04 09:31

Henrik Münster wrote:

> Det er lige før, jeg begynder at blive fristet til at købe sådan en og
> så kassere min Palm. Det var jo dejligt nemt kun at skulle have én enhed
> i lommen. Duer den som full-time kalender og adressebog?

Jeg har ikke en T610/T630, men den gode gamle t39m. Og ja, den erstatter
fuldstændig en elektronisk kalender-ting. Det spiller perfekt sammen.
Faktisk var jeg, da jeg købte min bærbare Mac, så spændt på om t39m'eren
og Mac'en kunne spille sammen, så det var det første jeg prøvede af. Jeg
havde ikke rørt en Mac i et par år, men det tog alligevel kun undeer fem
minutter at sætte det op og få det til at virke.

--Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-08-04 20:19

> [...]

> + 45 i forsendelse. Og ja, jeg har regnet på det, og det er billigere
> end at købe en med abb. til trods for at de er set til 1,- kr.

Det kan være et svært regnestykke det der...

Pt. har Bilka tilbud på 610'eren til kr. 20,- med tvungen Orange Go 199
abo. Det vil sige at man skal minimum ha' et forbrug på kr. 199,- (Det
er i hvert fald det man betaler for.) Til gengæld er abonnementet i
princippet gratis idet de 199,- kan "tales op" før man skal betale for
samtaler/sms. Da minutprisen er kr. 0,99 for de første 3 min. og
derefter kr 0,75 pr. minut og kr. 0,20 pr. sms kan man jo tale/sms'e en
del før man skal betale yderligt. På den måde vil nogle kunne få sig en
billigere mobil end den du nævner... som jo også er et godt tilbud.

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-08-04 08:25

In dk.edb.mac, Lone Schmidt wrote:

> Hvad vil I anbefale?

Jeg har en Siemens S55 med blå tænder. Den er jeg meget glad for. Syncer
ufortrødent med Address Book og iCal. Den undestøttes dog ikke af
Salling Clicker, og har således ikke de fancy fjernstyringsmuligheder.

» I am your friendly sig-monster «

Fra : Lone Schmidt

Dato : 18-08-04 09:09

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Jeg har en Siemens S55 med blå tænder. Den er jeg meget glad for. Syncer
> ufortrødent med Address Book og iCal. Den undestøttes dog ikke af
> Salling Clicker, og har således ikke de fancy fjernstyringsmuligheder.

Hej Jonas

Okay! jeg fik opfattelsen af at Simens næsten ikke har nogle modeller
med BT, men ved du om der er højtaler funktion til samtalelyden i din
model?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-08-04 13:58

In dk.edb.mac, Lone Schmidt wrote:

> Okay! jeg fik opfattelsen af at Simens næsten ikke har nogle modeller
> med BT,

Jeg tror faktisk også kun der er tre Siemensmodeller der har BT.

> men ved du om der er højtaler funktion til samtalelyden i din
> model?

Det er der. Den er dog ikke fuld duplex. Dvs. når jeg taler, så slår
højtaleren fra, og jeg kan ikke høre det hvis folk siger noget mens jeg
taler til dem.

Det kan dog til tider være en fordel (:

Men altså, ja, den har såkaldt en 'handsfree' funktion, hvor lyden
kommer ud af en højtaler, og man i teorien kunne lægge telefonen på
bordet ved siden, og stadig tale i telefon.

- In /dev/null no one can hear you scream -

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-04 20:07

In article <cb0cv1-5dk.ln1@zaphod.verture.net>,
voss@null.dk (Jonas Voss) wrote:

> Det er der. Den er dog ikke fuld duplex. Dvs. når jeg taler, så slår
> højtaleren fra, og jeg kan ikke høre det hvis folk siger noget mens
> jeg taler til dem.

Den funktion behøver Lone nok ikke. Den har kvinder som regel indbygget.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-08-04 20:31

On Wed, 18 Aug 2004 21:06:53 +0200, Henrik Münster wrote:

> Den funktion behøver Lone nok ikke. Den har kvinder som regel indbygget.

Mener du virkelig at kvinder aldrig hører noget?
--
MVH
osv...

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-04 20:55

In article <pan.2004.08.18.19.31.18.698805@mail.invalid>,

> Mener du virkelig at kvinder aldrig hører noget?

Nej, kun når de selv taler. Ligesom Jonas Voss beskrev.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-08-04 21:31

On Wed, 18 Aug 2004 21:55:13 +0200, Henrik Münster wrote:

> Nej, kun når de selv taler. Ligesom Jonas Voss beskrev.

Jeg nægter at tro du ikke fangede den.
--
MVH
osv...

Fra : Lone Schmidt

Dato : 19-08-04 21:09

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Jeg nægter at tro du ikke fangede den.

Jeg fangede den!

Og hvad værre er , der er noget om snakken

Nå, jeg har købt en SE "k700i", men er gået i stå, efter et ufravigeligt
krav om at få pinkode 2 (((

Men tak for hjælpen, I skal nok få chanchen igen, når jeg kommer til
Bluetooth!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 19-08-04 23:58

On Thu, 19 Aug 2004 22:09:25 +0200, Lone Schmidt wrote:

> Jeg fangede den!

Herligt. Jeg blev helt bange for at det kun var min syge hjerne der kunne
forstå hvad jeg skrev.

> Og hvad værre er , der er noget om snakken

Naturligvis

> Nå, jeg har købt en SE "k700i", men er gået i stå, efter et
> ufravigeligt krav om at få pinkode 2 (((

Den bør stå i dine papirer til telefonen.

> Men tak for hjælpen, I skal nok få chanchen igen, når jeg kommer til
> Bluetooth!

Jeg kan ikke lide bluetooth, så det er nok bedst jeg holder min kæft om
det emne.

--
MVH
osv...

Fra : Morten Lind

Dato : 18-08-04 12:50

> [...]

> ufortrødent med Address Book og iCal. Den undestøttes dog ikke af
> Salling Clicker, og har således ikke de fancy fjernstyringsmuligheder.

Skal du ikke være ked af Jonas - Salling Clicker er komplet overflødigt
legetøj - sjovt én gang, derefter kedeligt og besværligt

Jeg var virkelig imponeret(er det stadig), men at skulle finde
forstørrelsesglas frem og tænde loftlys for bare at kunne se taster og
display på en SE610 for at benytte den som fjernbetjening til et
slideshow i iPhoto så langt fra skærmen, at man heller ikke kan se
billederne - det er til grin.

Men savlende lir - ja
Drengerøvsblær - ja
M.

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 24-08-04 21:47

On 2004-08-15 10:16:59 +0200, mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) said:

> [...]
>
> Så det er på tide med en mere nymodens tingest, med blåtand,
> fotomulighed, sync, og hvad der ellers er sjovt at lege med

Et godt råd er at købe en SonyEricsson T630. Den opfylder alle dine
krav og så kan den købes til fornuftige penge i dag.
--
Nyeboe

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 24-08-04 21:53

On 2004-08-15 10:16:59 +0200, mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) said:

> [...]
>
> Så det er på tide med en mere nymodens tingest, med blåtand,
> fotomulighed, sync, og hvad der ellers er sjovt at lege med

Efter min bedste overbevistning må du ikke købe en Nokia telefon, de er
ikke stabile nok. Vi får alt for mange til rep. hvorimod T610 har kørt
uden problemer og jeg vil mene at T630 er endnu bedre end T610.
--
Nyeboe