Antal online ? Newbee spørgsmål
Fra : Kim Larsen

Dato : 09-05-01 21:21

Hej alle sammen

Hvis man gerne vil lave et punkt på sin hjemmeside, hvor man kan se
hvormange der er online - er det så ikke noget som skal laves i php ?

Hvordan gør man ? Er der eventuelt en pakkeløsning !

Kim

Fra : Troels Arvin

Dato : 09-05-01 21:15

On Wed, 09 May 2001 22:20:52 +0200, "Kim Larsen" <webpoint@gmx.net>
wrote:

> Hvis man gerne vil lave et punkt på sin hjemmeside, hvor man kan se
> hvormange der er online - er det så ikke noget som skal laves i php ?

Emnet har været oppe før. Man kan ikke (idet HTTP er en stateless
protokol). Du kan - hvis du gider - forsøge at tilnærme det ved at holde
rede på, hvor mange forskellige browsere, der tilgik serveren for fx. de
sidste to minutter.

Antallet af foreskellige browsere kan fx. gøres op vha. IP-numre eller
PHP-sessioner.

Fra : F

Dato : 12-05-01 11:27

Hej Troels

Så vidt jeg kan se på følgende eksempel, kan det sagtens lade sig gøre:
http://www.scaninvestor.com/PHPsource/Sample/UsersOnline/UsersOnline.phtml

Du kan hente sourcekode her:
http://www.scaninvestor.com/PHPsource/?m=PHP

Mvh Frank Nørvig

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 12-05-01 11:36

On Sat, 12 May 2001 12:27:02 +0200, "F" <not@for.you> wrote:

>Så vidt jeg kan se på følgende eksempel, kan det sagtens lade sig gøre:
>http://www.scaninvestor.com/PHPsource/Sample/UsersOnline/UsersOnline.phtml

som troels skriver:
" Du kan - hvis du gider - forsøge at tilnærme det ved at holde rede
på, hvor mange forskellige browsere, der tilgik serveren for fx. de
sidste to minutter."

en væsentlig vending i troels indlæg var:
Man kan ikke (idet HTTP er en stateless protokol).

>Du kan hente sourcekode her:
>http://www.scaninvestor.com/PHPsource/?m=PHP

jeg tror såmænd godt at troels ved hvordan han skulle lave det hvis
anslåede tilnærmede tal m. stor fejlmargin havde nogen interesse

ps. læs gerne: http://www.usenet.dk/netikette/quote.html inden dit
næste indlæg her i gruppen

--
med venlig hilsen