Er min PSU for lille?
Fra : Dan

Dato : 14-08-04 12:21

Hejsa!

Jeg har en lille mistanke om at min Aopen 300W. PSU måske er for lille!?
Min computer har det med at nå jeg genstartet er den ikke meget for at boote
op!
Så skal jeg slukke helt for computeren! Så plejer den at vil igen!

Jeg har et ECS K7S5A bundkort med:

AMD 1700XP (sat op til 1800XP)
512MB/ram

1 stk. 30 GB harddisk
1 stk. 60 GB harddisk
1 stk. 80 GB harddisk
1 stk. 120 GB harddisk
1 stk. Nec dvd brænder
1 stk. Pioneer dvd rom
1 stk. Plextor cd brænder
1 stk. ZIP 100
1 stk. 9,4GB SCSI harddisk

PCI Tv-kort
PCI lydtkort (Extra udover bundkortet)
PCI Netværks kort (Extra udover bundkortet)
Tekram SCSI kontroler
IDE66 controler kort

1 stk. 7 ports USB hub med:
Scanner (egen strøm forsyn.)
Printer (egen strøm forsyn.)
kort læser
Bluetooth
Webcam
Extern Lydkort (egen strøm forsyn.)

Vil det hjælpe mig at sætte en 420/450W. PSU i??

Måske en af de 2:
http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=18&products_id=676
http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=18&products_id=149

Mvh
Dan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-08-04 13:08

Dan wrote:

> Jeg har en lille mistanke om at min Aopen 300W. PSU måske er for
> lille!? Min computer har det med at nå jeg genstartet er den ikke

Måske. Prøv at regne samme på dit strømforbrug og sammenlign det med
PSU's strømformåen.

> Vil det hjælpe mig at sætte en 420/450W. PSU i??

Det vides ikke med sikkerhed. Du skal igang med regnestokken eller du
kan købe dig fattig i noget der ikke dur alligevel. Jeg vil anbefale
det første.

På at søge tilbage i denne gruppe, der er endda et komplet
regneeksempel på hvordan man gør. Og der er ingen nemme udveje. Jeg
gider ikke regne det ud for dig; søg på PSU og mit navn på Google og du
vil finde en masse nyttigt info - deriblandt regneeksemplet.

Har du yderligere spørgsmål skal jeg gerne hjælpe...

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 14-08-04 13:08

Hej

Det kan godt lyde som om psu'en har problemer.
Er problemet opstået pludseligt. Eller er det kommet efter installation af
nyt hardware.

mvh
TK

Fra : Casper Bang

Dato : 14-08-04 13:24

> [...]
boote
> op!
> Så skal jeg slukke helt for computeren! Så plejer den at vil igen!

For mig lyder det som om harddiskene er problemet - de tager en masse strøm
lige når de booter op.
Men prøv at pille 3 af dem ud, og se om det ikke hjælper - det tror jeg det
gør.
Så kan du så overveje om du vil købe en ny PSU, eller bare én stor harddisk
til at have det hele i.

Fra : ab©

Dato : 15-08-04 08:55

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev bl.a.
i en meddelelse news:411e046d$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Så kan du så overveje om du vil købe en ny PSU, eller ...

Ja, eller en ekstra PSU til f.eks. at skubbe harddiskene.

ab

Fra : Casper Bang

Dato : 15-08-04 10:45

> Ja, eller en ekstra PSU til f.eks. at skubbe harddiskene.

Hmm.. ja, det er også en mulighed - men nok lidt sværere at få til at være i
kabinettet, og noget sværere at få samlet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-08-04 11:01

Casper Bang wrote:

> Hmm.. ja, det er også en mulighed - men nok lidt sværere at få til at
> være i kabinettet, og noget sværere at få samlet.

Det er ikke svært at koble en ekstra PSU på, man skal bare huske at
kortslutte 2 ben i ATX-stikket, samt at koble stelledningerne fra de to
PSU'er sammen, så man ikke potentialudligner gennem bundkortet - det er
det ikke specielt glad for.

Jesper G. Poulsen