optisk mus på fyrtræ
Fra : Jan Jensen

Dato : 14-08-04 09:38

jeg har opleve at min optiske mus på 2 forskellige fyrtræs overflader , på
det område hvor lyset rammer giver et mystisk sort lag som nemt kan fjernes
med en finger negl.

er der andre der har lign erfaringer, eller ideer om hvad det kan være?

hej jan

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-08-04 10:28

Jan Jensen wrote:

> jeg har opleve at min optiske mus på 2 forskellige fyrtræs overflader
> , på det område hvor lyset rammer giver et mystisk sort lag som nemt
> kan fjernes med en finger negl.

Det er håndfedt.

mvh
Henning

Fra : Jan Jensen

Dato : 14-08-04 10:51

> Det er håndfedt.

godt forslag men nej, for min hånd røre aldrig det område hvor det sortelag
kommer, det er der hvor det optiske lys rammer...........

Fra : Hauge

Dato : 14-08-04 11:35

Hejsa

"Jan Jensen" <spbFJERN@nork.auc.dk> wrote in message
> ... det er der hvor det optiske lys rammer...........

Kender du andre former for lys?

Mvh Hauge

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-08-04 12:40

"Jan Jensen" <spbFJERN@nork.auc.dk> wrote in

> godt forslag men nej, for min hånd røre aldrig det område hvor det
> sortelag kommer, det er der hvor det optiske lys rammer...........

Tjah, alle de mus jeg har haft har alle fået det sorte (fedt blandet med
støv) på sig neden under - altså enten på de puder der glider hen over
bordet eller på kuglen hvis der er en sådan. At det hos dig sidder på
bordfladen er måske fordi det er en lidt mere ru plade?

Jeg ville også gætte på at det er en blanding af "håndfedt" og støv.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Anders Lund

Dato : 14-08-04 15:23

Jan Jensen wrote:

> er der andre der har lign erfaringer, eller ideer om hvad det kan være?

Jeg er ikke ekspert på området, men jeg vil tro at fugten i luften, støv
og hvad der nu måtte være i rummet, kan sætte sig der.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jan Jensen

Dato : 16-08-04 08:56

jeg prøver lige igen, der kan ikke være tale om håndfedt da min hånd ikke på
nogen måde kommer i berøring at det område hvor laget dannes.
og det lag jeg snakker om er et tykt sort lag, min ide er at lyset måske
trækker noget udaf træet....

Fra : Anders F

Dato : 17-08-04 12:16

> [...]

> nogen måde kommer i berøring at det område hvor laget dannes.
> og det lag jeg snakker om er et tykt sort lag, min ide er at lyset måske

Det vil jeg godt garantere det ikke gør!
Du kan forvisse dig om det ved at parkere din mus et andet sted (uden at
røre den)...

Det _er_ skidt fra omgivelserne...

Mvh.
Anders

Fra : Jan Jensen

Dato : 17-08-04 19:58

> Det vil jeg godt garantere det ikke gør!
> Du kan forvisse dig om det ved at parkere din mus et andet sted (uden at
> røre den)...

det har jeg faktisk prøvet og det sker stadig og jeg snakker om meget der
kommer

Fra : Anders F

Dato : 18-08-04 08:37

> det har jeg faktisk prøvet og det sker stadig og jeg snakker om meget der
> kommer

Hm!

/Anders (lamslået og vantro!)