Gammel sang
Fra : 0nkel

Dato : 09-08-04 18:41

Hvad hedder og hvem har lavet sangen hvor dele af sangteksten lyder
således:

Du er ikke som de andre, du er noget for dig selv, på landevejen må du
vandre til den dag du må sig farvel

Bonus point for årstal, forfatter og oprindelse :)

På forhånd tak.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-08-04 19:12

Således skrev 0nkel den 9 Aug 2004 10:41:06 -0700:

>Bonus point for årstal, forfatter og oprindelse :)

Oprindelige en gammel skotsk sag med titlen:
"I'm a Rover and Seldom Sober", som the Dubliners har hittet med.

De Gyldne Løver spiller den herhjemme, så jeg vil skyde på at de har
fortolket den engang i slutten af 60'erne. hvor de begyndte at spille
sammen.

Jeg har dog ikke lige kunne finde ud af om hvorvidt den er med på
deres debut, "De Gyldne Løver" fra 1971.

Knud
--
You are standing on my toes.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-08-04 19:21

Således skrev Knud Winckelmann den Mon, 09 Aug 2004 20:11:52 +0200:

>Jeg har dog ikke lige kunne finde ud af om hvorvidt den er med på
>deres debut, "De Gyldne Løver" fra 1971.

http://www.bibliotek.dk kan dog oplyse at jo, den er med på deres
første plade.

Knud
--
Np: MC Einar - Oles Nye Autobil

Fra : 0nkel

Dato : 10-08-04 17:45

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote in message news:<cf8mbg.1ac.1@joshua.winck.dk>...

> http://www.bibliotek.dk kan dog oplyse at jo, den er med på deres
> første plade.
>
> Knud

Flot arbejde, tak for det.

Fra : Poul Erik

Dato : 10-08-04 18:52

On 10 Aug 2004 09:45:16 -0700, 0nkel@ofir.dk (0nkel) wrote:

>Flot arbejde, tak for det.
Findes også då deres opsamlings CD
De Gyldne Løver - Vi Er Ikke Som De Andre fra 1998.

Har set den i Kvikly Ekstra i randers for nylig, så de har den nok
også andre steder.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--