Prodigy - Allways outnumbered, never outgu~
Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 04-08-04 08:35

Jeg vil ikke ind i en større diskution om der er ok at downloade noget der
først udkommer om en månedstid, for jeg har gjort det.

Jeg vil der imod høre om der var andre det har hørt det længe ventede album?

Efter første gennemlytning, var jeg lidt skuffet, men efter et par gange at
have lyttet det igennem, må jeg side at det vinder. De vender tilbage til
rødderne fra Jilted generation og The Experience....
Der er ikke umidelbart de helt store MTV hits i mellem, men min helt egen
favorit er Pheonix, som har en genkendelig vokal, og som nok skal få lidt
airplay, hvis de kommer som single.

Alt i alt må man sige at det er svært at høre der ligger syv års arbejde
bag.

Fra : -V-

Dato : 04-08-04 10:15

Jakob Strandgaard Andersen wrote:
> Jeg vil ikke ind i en større diskution om der er ok at downloade
> noget der først udkommer om en månedstid, for jeg har gjort det.

Jeg har det, og nej - jeg har ikke downloadet det.

> Jeg vil der imod høre om der var andre det har hørt det længe ventede
> album?

Jep, en 3-4 gange.

> [...]
> gange at have lyttet det igennem, må jeg side at det vinder. De
> vender tilbage til rødderne fra Jilted generation og The

Jep, og det er det fine ved det. Fat Of The Land gik ligesom lidt hen over
hovedet på mig, og fik aldrig helt samme spilletid hos mig, som MFTJG. Ikke
at det er en dårlig plade, bevares.
Og du har ret: OUNO ligger stilmæssigt ret tæt på The Exp og MFTJG, men har
slet, slet ikke samme standard.
Der er slet ikke den samme brutale vildskab og overraskende temposkift, som
gør MFTJG til et lille mesterværk.

> Der er ikke umidelbart de helt store MTV hits i mellem, men min helt
> egen favorit er Pheonix, som har en genkendelig vokal, og som nok
> skal få lidt airplay, hvis de kommer som single.

Ja, og 'Spitfire' kommer nok også til at få lidt airplay.
Et lidt anderledes nummer er 'Girls', som virker lidt som en 80'er pastiche.
Ganske ok, men så heller ikke mere.

> Alt i alt må man sige at det er svært at høre der ligger syv års
> arbejde bag.

Nej, og især når man tænker på en så progressiv og innovativ musiker som
Liam Howlett står bag.
Gad vide, hvad han har brugt al den tid til.
Onde tunger ville kalde albummet for monotomt og hvis man ville være flink,
kunne man kalde det homogent.

-V-

Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-08-04 19:11

> [...]

> airplay, hvis de kommer som single.
>
> Alt i alt må man sige at det er svært at høre der ligger syv års arbejde

Gud, jeg troede for længst de var forsumpet helt væk... men det er da
glædeligt hvis de vender sig mod deres tidlige albums igen, de var trods
alt de bedste. Den skal jeg helt sikker have, når den kommer ud. Et par
numre fra The Experience er iøvrigt stadig fasst inventar på min MP3
afspiller.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]