ny sang med kim larsen - midt om natten
Fra : Brian k

Dato : 26-07-04 16:11

Hej

Der kører en ny sang i radioen for tiden med lyden fra kim larsen midt om
natten i baggrunden, nogen der ved hvad den hedder?

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-07-04 16:14

Brian k wrote:
> Hej
>
> Der kører en ny sang i radioen for tiden med lyden fra kim larsen midt om
> natten i baggrunden, nogen der ved hvad den hedder?

"Lad os tjene nogle nemme penge".

/David

Fra : Olesen

Dato : 26-07-04 16:16

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> Der kører en ny sang i radioen for tiden med lyden fra kim larsen midt om

City of dreams med "loft".

Første gang i mange år, P3
tør spille noget tilnærmelsesvis af Kim Larsen...

Fra : Brian k

Dato : 26-07-04 17:09

Olesen wrote:
> City of dreams med "loft".
>
> Første gang i mange år, P3
> tør spille noget tilnærmelsesvis af Kim Larsen...

Hej

tak for hjælpen

Fra : Karsten Strandgaard

Dato : 27-07-04 04:51

"Olesen" wrote...

> City of dreams med "loft".
> Første gang i mange år, P3
> tør spille noget tilnærmelsesvis af Kim Larsen...

Nej. De spiller fx for tiden jævnligt bastard-remixet af Larsens
"Sømand Ombord" (eller hvad den hedder). Og Gasolin'-sangene blev da
spillet flittigt da det der box-sæt udkom for et par år siden osv.

Men hvis du savner at høre "Forklædt Som Voksen" el.lign., så må du
ganske rigtigt over på P4, hvor den slags hører hjemme. (Tror jeg nok
- jeg hører meget sjældent P4.)

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Olesen

Dato : 27-07-04 08:29

"Karsten Strandgaard" <strandgaard@rocketmail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvis du savner at høre "Forklædt Som Voksen" el.lign., så må du
> ganske rigtigt over på P4, hvor den slags hører hjemme. (Tror jeg nok
> - jeg hører meget sjældent P4.)

Een af P3's værter sagde engang, at "sådan noget spiller vi ikke".
Så alene af dên grund, er P3's musikudvalg meget begrænset.

De kører rundt i ca. 40 numre, som tilgengæld
spilles igen og igen.
Gå evt. ind på deres playliste, og se
hvor mange ukendte navne der er.

Fra : Karsten Strandgaard

Dato : 27-07-04 23:57

"Olesen" wrote...

> [P3] kører rundt i ca. 40 numre, som tilgengæld
> spilles igen og igen.

Det er simpelthen noget sludder. Lad os tage et eksempel: Hvis man
hørte P3 fra kl. 8 til 18 hver dag fra mandag til fredag i sidste
uge*, så hørte man 329 forskellige sange. Heraf blev 75,4% af sangene
kun spillet én gang på de fem dage, og 98,2% af sangene blev spillet
højst én gang om dagen. Men fordomme er selvfølgelig mere bekvemme end
facts.

*: Minus de par timer dr.dk ikke har playlister for.

Fra : Olesen

Dato : 28-07-04 08:44

> [...]
> kun spillet én gang på de fem dage, og 98,2% af sangene blev spillet
> højst én gang om dagen. Men fordomme er selvfølgelig mere bekvemme end

Facts siger du tager fejl.
En tilfældig uge for 3 mdr. siden, lavede
jeg en let statistik som sagde, at hele 5 numre
gik igen HVER evig eneste dag, hele ugen.
Oven i dêt var der så alle de sange, som
blev gentaget knabt så mange gange, men
alligevel for ofte gik i luften, og minimerede
pladsen for alm. lødig pop, som de fleste
kan tåle at høre på. Istedet var det
den monotone P3-sound af mere
eller mindre ukendte bands som
bliver prioriteret højest. En hurtig
rundspørge på arbejdet afslørede,
de ellers P3 trofaste lyttere ikke
engang anede, hvad bandet der
pt. blev spillet hed...Dêt siger lidt
om niveauet.

Hvis du lytter længe nok på P3,
så oplever du samme ensformitet
som reklameblokkene i TV. Du
blir' hjernevasket af P3-sounden,
på samme måde som reklamerne
for pauselån fra DanskeBank,
DONG m.fl.

En ensformitet og samling af
bands, som, hvis ikke de var blevet
voldsspillet af P3, næppe ville være
blevet særlig kendte. Takket være P3's
massive reklamefremstød.

Norah Jones blev idag forresten spillet 2 gange
inden for 50 minutter...

Fra : Olesen

Dato : 28-07-04 08:49

> Norah Jones blev idag forresten spillet 2 gange
> inden for 50 minutter...

Haha..og "hush" blev sørme også lige spillet
2 gange inden for 50 minutter...*LOL*....

-dêt billede tegnes for ofte på P3, og
det er pissetræls, når der findes så
ufattelig megen god musik.

Fra : Henrik

Dato : 28-07-04 10:45

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> Norah Jones blev idag forresten spillet 2 gange
> inden for 50 minutter...

Ja. hende der Norah Jones har jeg forsøgt at lytte til, men jeg bliver
deprimeret hver gang. Hendes sound/stemme er bare for kedelig og helt uden
liv eller sjæl.

Fra : Olesen

Dato : 28-07-04 15:01

"Henrik" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja. hende der Norah Jones har jeg forsøgt at lytte til, men jeg bliver
> deprimeret hver gang. Hendes sound/stemme er bare for kedelig og helt uden
> liv eller sjæl.

Een mening bland forhåbentlig mange.

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-07-04 21:44

> Ja. hende der Norah Jones har jeg forsøgt at lytte til, men jeg bliver
> deprimeret hver gang. Hendes sound/stemme er bare for kedelig og helt uden
> liv eller sjæl.

Så skulle du prøve at tage et lyt på de numre hun for nylig har lavet sammen
med Wax Poetic. Deres mere kontante beat og lyde passer perfekt til hendes
stemme. Det er lige før (men selvfølgelig kun lige før) at hun får karaktér
ala Tracey Thorn (EBTG).

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Karsten Strandgaard

Dato : 28-07-04 16:26

"Olesen" wrote...
> "Karsten Strandgaard" skrev...

> Facts siger du tager fejl.

Nej. Tæl selv efter.
Adressen er http://www.dr.dk/p3/3playlist/

> En tilfældig uge for 3 mdr. siden, lavede
> jeg en let statistik som sagde, at hele 5 numre
> gik igen HVER evig eneste dag, hele ugen.

Ja! Det er jo heller ikke i modstrid med mine tal. I sidste uge var
der faktisk lidt flere end 5 numre, der blev spillet hver dag.

> [...]
> blev gentaget knabt så mange gange, men
> alligevel for ofte gik i luften, og minimerede
> pladsen for alm. lødig pop, som de fleste

"for ofte" - "lødig" - "ukendte"... dvs. din subjektive mening. Det
har ikke noget med facts at gøre.

Fra : Olesen

Dato : 28-07-04 16:41

> "for ofte" - "lødig" - "ukendte"... dvs. din subjektive mening. Det
> har ikke noget med facts at gøre.

Det siger alt om, hvilken genre P3 holder sig inden for.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 28-07-04 18:06

Olesen wrote:

> Det siger alt om, hvilken genre P3 holder sig inden for.

Gør det. Hvilken er det da?

Ole Thomsen

Fra : Olesen

Dato : 28-07-04 19:46

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Gør det. Hvilken er det da?

Det er oftest den 'halvlarmende' type, dên
type musik, som sjældent sætter sig som
en ren ørehænger, -virker nærmere lettere
irriterende og forstyrrende.

Eet eksempel kunne være "wannabe darthwader"
med Nephew. Den beskriver meget godt hvad
det er for støj jeg mener, P3 sender for meget af.

Ikke sært der på stationen ofte
henvises til boogie-tv...teenagernes musikprogram,
og dem, som lader sig diktere af hvad der nu er på top 10,
og hvad der er 'in' at købe.