Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Oplysning: 8 i 1 USB2.0 kortlæser til 99,-
Fra : Bo Andersen

Dato : 13-08-04 21:42

Dette er ingen reklame, men jeg synes det lyder billigt.

Hvis nogle digitale fotografer synes det går for langsomt
med at tømme kameraet for billeder, så har
Kvickly-Extra en Kennex CR800 USB2.0 kortlæser/skriver
til 99,- (kræver ingen medlemskort)
Kortlæseren kommer frem som et ekstra drev-bogstev i WinXP
så det kan ikke være nemmere at kopiere/flytte billederne.

Virker med:
Compact Flash I & II
Microdrive
SD & MMC
Memory stick og Memory stik PRO
Smart Media

God weekend.
-Bo Andersen-

Fra : Børge Larsen

Dato : 14-08-04 00:18

"Bo Andersen" <boing@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kortlæseren kommer frem som et ekstra drev-bogstev i WinXP
> så det kan ikke være nemmere at kopiere/flytte billederne.

Hama,s som også kan læse XD kort fås hos forskellige fotohandlere til Kr.
100,00

Fra : Jack L.

Dato : 14-08-04 01:26

Børge Larsen wrote:
> "Bo Andersen" <boing@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Hama,s som også kan læse XD kort fås hos forskellige fotohandlere til
> Kr. 100,00

Jeg er også interesseret i at vide hvor man kan få en kortlæser som aflæser
XD-kort. :)

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 14-08-04 06:28

fks. www.danskdatasalg.dk

--

/Kenneth Koustrup

Unlock af Nokia tlf.

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-08-04 00:26

[snip]

> Hama,s som også kan læse XD kort fås hos forskellige fotohandlere til
> Kr. 100,00

lækkert! du skulle vel tilfældigvis ikke vide om der er et sted i
Aalborg hvor man kan få denne?

MVH
Kim

Fra : Pophaar

Dato : 14-08-04 08:19

Det var sjovt. I min version af det aktuelle Kvickly-katalog koster den
79,95...

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-08-04 11:30

"Pophaar" <luchter@liam.dz> wrote in

> Det var sjovt. I min version af det aktuelle Kvickly-katalog koster den
> 79,95...

Jeps:
http://www.minreklame.dk/Reklamer/Kvickly/imagepage13.htm#start

Er der nogen af jer der har købt den som kan bekræfte at det er USB2.0 Hi-
speed og ikke bare USB2.0 som jo er det samme som USB1.1?

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-08-04 11:59

> Er der nogen af jer der har købt den som kan bekræfte at det er USB2.0 Hi-
> speed og ikke bare USB2.0 som jo er det samme som USB1.1?

Jeg har en Kennex USB2.0 købt sidste gang den var på tilbud (ca. juni i
år) - det er desværre kun USB2.0 og ikke Hi-Speed

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-08-04 16:57

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in news:2o69k5F5vvsgU1@uni-
berlin.de:

> Jeg har en Kennex USB2.0 købt sidste gang den var på tilbud (ca. juni i
> år) - det er desværre kun USB2.0 og ikke Hi-Speed

Ok, jeg synes det er pænt træls at de har fundet på at omdøbe USB 1.1 til
USB 2.0. Man kommer ofte i tvivl om det er annoncen der mangler lidt tekst
i eller om det er rigtigt det der står.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-08-04 17:06

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> wrote in message

> Ok, jeg synes det er pænt træls at de har fundet på at omdøbe USB 1.1 til
> USB 2.0. Man kommer ofte i tvivl om det er annoncen der mangler lidt tekst
> i eller om det er rigtigt det der står.

USB 1.1 er ikke det samme som USB 2.0.

--
-Jens B.

Fra : HKJ

Dato : 14-08-04 17:12

> "Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> wrote in message

> USB 1.1 er ikke det samme som USB 2.0.

Men så lang tid der ikke står noget om HiSpeed kan de nøjagtig det samme.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-08-04 17:31

In article <cfld9c$1n5s$1@news.cybercity.dk>, Jens Bruun wrote:
> "Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> wrote in message

> USB 1.1 er ikke det samme som USB 2.0.

Og USB 2.0 er ikke nødvendigvis andet en 4Mbit (Det der også kaldes
USB 1.0). USB 2.0 er en parablybetegnelse for 4, 12 og 480Mbit.
Og bare udstyr understøtter en af disse hastigheder kan man skrive
USB 2.0 på det.

Men Hi-Speed må du først skrive når det kan køre 480Mbit.
Full Rate / Full Speed = 12 Mbit.

SIPPhone: 1-747.NOT.BYYI (668.2994) - Free Internet Phone

Fra : Morten Wartou

Dato : 14-08-04 17:40

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> USB 1.0). USB 2.0 er en parablybetegnelse for 4, 12 og 480Mbit.
> Og bare udstyr understøtter en af disse hastigheder kan man skrive
Næsten korrekt - det er dog 1,5 Mbit i stedet for 4 Mbit.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-08-04 20:48

In article <411e3f1b$0$73939$14726298@news.sunsite.dk>, Morten Wartou wrote:

> Næsten korrekt - det er dog 1,5 Mbit i stedet for 4 Mbit.

Nå ja, det er en Intel standard, så man kan alligevel ikke stole
på tallene. De 480mbit er også bare et tal de satte på for at
få det til at se hurtigere ud end 400Mbit FireWire, selvom det
er noget langsommere.

SIPPhone: 1-747.NOT.BYYI (668.2994) - Free Internet Phone

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-08-04 08:11

Povl H. Pedersen skrev:

> [...]
> USB 1.0). USB 2.0 er en parablybetegnelse for 4, 12 og 480Mbit.
> Og bare udstyr understøtter en af disse hastigheder kan man skrive

Jeg har ikke set det som paraplybetegnelse i formen "2.0" før - det
plejer kun at være "USB2" som kan være en paraplybetegnelse, og så endda
kun af plattenslagere (det kalder jeg det når man bruger en betegnelse
som kraftigt frarådes af brancheforeningen fordi det er at vildlede
forbrugerne).

> Men Hi-Speed må du først skrive når det kan køre 480Mbit.
> Full Rate / Full Speed = 12 Mbit.

- og det forhindrer til gengæld ikke nogen forhandlere i at skrive "USB
højhastighed" på en pakning til USB1.1 - kortlæsere - som fx. den Mr
Platinum der lige har været i KvicklyX.

Min konklusion: glem de mærkelige betegnelser som er svære at skelne
imellem på engelsk og umulige på dansk, se efter overførselshastigheden
(og evt. det tofarvede hisghspeed-certified logo).

Jeg har købt et par stykker af Kennex-læseren til 100 kr (til venner),
de er USB 2.0 480mbps.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-08-04 17:30

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in

> [...]
> kun af plattenslagere (det kalder jeg det når man bruger en betegnelse
> som kraftigt frarådes af brancheforeningen fordi det er at vildlede

Den findes skam, dette er sakset fra USB.org

"USB Naming and Packaging Recommendations

The USB-IF would like to emphasize the importance and value of using the
Certified USB Logos and clear, consistent messaging on USB product
packaging, marketing materials and advertising. Because the USB 2.0
Specification encompasses all USB data transfer speeds, low (1.5Mb/s), full
(12Mb/s) and high (480Mb/s), it is important that vendors clearly
communicate the type of product on packaging and in marketing and
advertising materials. Inconsistent use of terminology in combination with
the existing general misconception that USB 2.0 is synonymous with Hi-Speed
USB and/or failure to display the Certified USB logo on qualified products
creates confusion in the marketplace. The correct nomenclature for high-
speed USB products is "Hi-Speed USB." The correct nomenclature for low or
full-speed USB products is simply "USB." This should be taken into
consideration for product naming."

Med andre ord er USB 2.0 ikke nødvendigvis high-speed - der skal være et
logo eller en tekst hvor der står at det er Hi-speed USB før man kan
forvente at det er USB 2.0 Hi-speed.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-08-04 19:35

Flemming Joensson skrev:
> [...]

> packaging, marketing materials and advertising. Because the USB 2.0
> Specification encompasses all USB data transfer speeds, low (1.5Mb/s), full

Det står der minsanten - tak

Et andet sted på sitet har de en længere smøre om at man endelig ikke må
kalde andet en "high speed" for "USB 2.0", det vil være at vildlede
forbrugerne. Hvilken erkendelse det vidner om, hos organisationen selv,
vil jeg lade være op til den enkelte læser at bedømme

> Med andre ord er USB 2.0 ikke nødvendigvis high-speed - der skal være et
> logo eller en tekst hvor der står at det er Hi-speed USB før man kan
> forvente at det er USB 2.0 Hi-speed.

- og med de muligheder der er for at dække sig ind under
fejloversættelser osv, i et land som vores hvor der ikke er engelsk
standardsprog, vil jeg så gentage min opfordring til at se efter
480mbps-deklarationen. Uden den kan man efter min mening ikke henvende
sig nogen steder med fejlagtig produktdeklaration

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-08-04 21:22

> [...]
> 480mbps-deklarationen. Uden den kan man efter min mening ikke henvende
> sig nogen steder med fejlagtig produktdeklaration

Nej, jeg tror også den organisation kom lidt for sent i gang med sit
arbejde eller ikke tænkte sig godt nok om da de fandt ud af at USB 2.0 bare
skulle dække det hele.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Bo Andersen

Dato : 15-08-04 13:03

> Jeg har en Kennex USB2.0 købt sidste gang den var på tilbud (ca. juni i
> år) - det er desværre kun USB2.0 og ikke Hi-Speed
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

Kig i manualen på side 1, der står 480Mbps.
-Bo-

Fra : Bo Andersen

Dato : 15-08-04 13:01

> Er der nogen af jer der har købt den som kan bekræfte at det er USB2.0 Hi-
> speed og ikke bare USB2.0 som jo er det samme som USB1.1?
>
> Mvh.
> Flemming

Iflh. Manualen er Transferrate: 480Mbps....
Har ikke efterprøvet endnu, men synes det går markant hurtigere
end kortlæseren i min HP-printer...
-Bo-

Fra : Bo Andersen

Dato : 15-08-04 13:19

> Iflh. Manualen er Transferrate: 480Mbps....
> Har ikke efterprøvet endnu, men synes det går markant hurtigere
> end kortlæseren i min HP-printer...
> -Bo-

Har overført 250.000.000 Byte på ca.97 sec,
det giver 2577320 Byte/s eller
20618557 bit/s som igen er ca. 20Mbit/s
Heri er så ikke medregnet overhead.

Kortet var et Kingston 256 MB CF kort, IKKE ultra.

Konklusionen må være at kortlæseren kan overføre
mere end de 12Mbps som alm. USB 1.1.

-Bo-

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-08-04 19:34

"Bo Andersen" <boing@tele2adsl.dk> wrote in

> [...]
> Heri er så ikke medregnet overhead.
>
> Kortet var et Kingston 256 MB CF kort, IKKE ultra.
>
> Konklusionen må være at kortlæseren kan overføre

Tak for info, sådan en fætter tror jeg da lige jeg vil kigge efter på
mandag.

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-08-04 08:26

On Sat, 14 Aug 2004 07:28:04 +0200
"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@mail.dk> wrote:

> fks. www.danskdatasalg.dk

jeg kan ikke finde nogen der til 100kr som kan tage xd kort.