Foto
IBM760 5420
Teil 3020
stof til hjemmelavet diffuser skærm
Fra : Peter Holm

Dato : 13-08-04 08:04

hejsa
nogen der kender en shop i århus der sælger transparent diffusionsstof, som
anvendes til gennemlysningsskærme/diffuser skærme?

Mvh
Peterfusiopnsstof

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 13-08-04 08:42

Jeg bruger en rulle tyndt, så tyndt som muligt, glasfibervæv
fås i en farve/tapethandel

billigt og kan ikke brænde

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

Fra : Peter Holm

Dato : 13-08-04 09:39

complex-fjernes-@pc.dk wrote:
> Jeg bruger en rulle tyndt, så tyndt som muligt, glasfibervæv
> fås i en farve/tapethandel
>
> billigt og kan ikke brænde

ikke en hel dum ide, men er det ikke extremt træls at røre ved - jeg
errindrer at sådan noget væv drusser med glasstøv??

Mvh
Peter

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-08-04 10:05

Peter Holm wrote:

> ikke en hel dum ide, men er det ikke extremt træls at røre ved - jeg
> errindrer at sådan noget væv drusser med glasstøv??

Ikke hvis det er låst med et tyndt lag klar lim...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Holm

Dato : 13-08-04 10:14

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Ikke hvis det er låst med et tyndt lag klar lim...

men så er det ikke specielt godt at folde. Ideen var at fabrikere min egen
folde-reflektor.

Mvh
Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-08-04 00:49

På ejendommeligvis fremsatte Niels Riis Ebbesen følgende påstand:

> Ikke hvis det er låst med et tyndt lag klar lim...

Man skal lige være opmærksom på, at næsten alle limtyper brænder
fortræffeligt, selv når de er hærdet.

Claus

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 13-08-04 12:38

4 halogen arbejdslamper fra byggemarkedet + en rulle glasvæv
samlet pris under 200kr nogle gange på tilbud med stativ

du kan også købe glasvæv hos Hother til en mindre formue

eller gå ind til Neye eller Magasin og køb en hvid nylonparaply ca
98kr

Med hensyn til glasstøv når det bliver for ringe, smid det ud og skær
en meter af rullen, den varer længe

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

On Fri, 13 Aug 2004 10:39:01 +0200, "Peter Holm"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-08-04 00:22

På ejendommeligvis fremsatte Peter Holm følgende påstand:

> ikke en hel dum ide, men er det ikke extremt træls at røre ved - jeg
> errindrer at sådan noget væv drusser med glasstøv??

Nej, det er ganske nemt at have med at gøre. Men der er forskel på,
hvad man bruger. Der er både glasvæv og så glasfilt. Væv har en helt
anden struktur, og jeg synes, at det tager for meget af lyset. Derfor
bruger jeg filt.

Farvehandlerene har det i flere tykkelser, jeg bruger det helt tynde,
som er beregnet til at reparere lofter med. Men ulempen er bare, at
det meget nemt går i stykker. Derfor kan man altså heller ikke folde
det ret mange gange, som du er inden på i et andet svar. Men prisen er
jo kun ca. kr. 7,- per meter, så det er jo til at overkomme.

Jeg har lynskudt et stykke filt her: www.tersgov.dk/gallery

Claus

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 16-08-04 16:21

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

>nogen der kender en shop i århus der sælger transparent diffusionsstof, som
>anvendes til gennemlysningsskærme/diffuser skærme?

Prøv C/AV www.cav.dk eller Gobo Lighting http://www.gobo.dk/ - og
spørg efter "spun". Det er et diffusionsmateriale, der sagtens tåler
at blive foldet/kryllet, og som ikke brænder. Fås i flere tykkelser.

--
Kåre

Fra : Peter Holm

Dato : 16-08-04 16:31

Kåre Nejmann wrote:

> Prøv C/AV www.cav.dk eller Gobo Lighting http://www.gobo.dk/ - og
> spørg efter "spun". Det er et diffusionsmateriale, der sagtens tåler
> at blive foldet/kryllet, og som ikke brænder. Fås i flere tykkelser.

tak *s*
Peter