Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
reducere billedstørrelse i phtoshop
Fra : Lene Kring Lorentzen

Dato : 13-08-04 07:11

Er det muligt at reducere billedstørrelsen til f.eks. ca. 10x15 cm på
en hel stak billeder på een gang?? Jeg bruger photoshop 6.0.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 13-08-04 08:08

"Lene Kring Lorentzen (slet HZQIU)" <lenekringlorentzen@HZQIUprivat.dk>
wrote in message news:10923776000.477042741860963@dtext.news.tele.dk...
> Er det muligt at reducere billedstørrelsen til f.eks. ca. 10x15 cm på
> en hel stak billeder på een gang?? Jeg bruger photoshop 6.0.

Ja du skal optage en makro hvor du ændrer størrelsen på et billede, derefter
kan du lave en batch af flere billeder, desuden kan Irfanview gøre det
hurtigt og nemt og ret godt.

Mvh
Simon

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-08-04 08:10

Lene Kring Lorentzen (slet HZQIU) skrev:

> Er det muligt at reducere billedstørrelsen til f.eks. ca. 10x15 cm på
> en hel stak billeder på een gang?? Jeg bruger photoshop 6.0.

I filer-menuen er der en "automate" (ved ikke hvad der står i den
danske) hvor der er mulighed for det du vil. Hvis ikke du kan bruge
fotoalbum/webalbum-funktionen til det du gerne vil, så optag en action
som du så kan få batch'en til at køre på alle billeder der er åbne,
eller ligger i en given mappe...

Spørgsmålet er besvaret flere gange tidligere, vistnok både her og i
grafik-gruppen (hvor det sådan set hører hjemme så vidt jeg ved , så
du kan nok få gode uddybende detaljer hvis du søger lidt med
http://groups.google.com Tutorials til det samme kan du sikkert finde på
google også :)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-08-04 08:16

Lene Kring Lorentzen wrote:
> Er det muligt at reducere billedstørrelsen til f.eks. ca. 10x15 cm på
> en hel stak billeder på een gang?? Jeg bruger photoshop 6.0.

Spørgsmålet er stillet mange gange før :)
Men, prøv det her: http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/

// Hans
--
Gumminumser == Champignons