Middel mod ørebetændelse til kat?
Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 12-08-04 13:31

Hej Jeg har en kat som har fået ørebetændelse i den ene øre, og har haft
det et stykke tid.
Har så prøvet nogle øredråber Anotit vet. i 2 måneder, men det har ingen
virkning!

Kender du et andet middel som kan hjælpe, og om man så kan købe det i "løs"
vægt på fx apoteket?

Har din kat måske også haft det, og så kender en løsning.

MVH

Torben
Bornholm

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-08-04 13:44

"Torben V. Mogensen" <vesettvm@get2net.dk> wrote in message

> [...]
"løs"
> vægt på fx apoteket?
>
> Har din kat måske også haft det, og så kender en løsning.

Din dyrlæge kender svaret. Synes det er skræmmende at du søger efter noget
du kan købe på apoteket i håndkøb til at behandle din kat med.... og det har
stået på i mere end 2 måneder?
Det er yderst smertefuldt at have problemer med ørene. Det kan være et utal
af andre ting end betændelse, f.eks øremider og allergi.
Du kommer til at tage din kat til dyrlægen, så den kan få den rigtige
behandling.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : CC

Dato : 12-08-04 17:19

> [...]
"løs"
> vægt på fx apoteket?
>
> Har din kat måske også haft det, og så kender en løsning.

Øh! har man ikke dyrlæger på Bornholm eller hvad - i 2 måneder har du
forsøgt dig som heksedoktor, uden at det har hjulpet. Du tror ikke det er
ved at være på tide, at bringe din kat tilbage til civilisationen og en
rigtig dyrlæge, som vil være i stand til at kurere lidelsen på nogle få
dage.
Jeg tænkte også på, har du prøvet at have ørebetændelse - det har jeg og det
gør eddermukme ikke ret rart. Så er det blot jeg tænker - gad vide hvordan
katten har det med det??
I værste fald mener jeg det tangere dyrplageri.

Derfor venligst adsted til dyrlægen eller giv katten væk til en som holder
af den og køb en tøjbamse i stedet.

Claus

Fra : Denise

Dato : 12-08-04 17:39

Torben V. Mogensen wrote:
> [...]
> "løs" vægt på fx apoteket?
>
> Har din kat måske også haft det, og så kender en løsning.

Hej
Du kan læse lidt om øregangsbetændelse og øremider, som betændelsen kan
komme af på nedenstående link.
Hvis Aotit ikke virker, er det nok ikke det du skal have, så kan det måske
være noget andet galt, måske sår der ikke heler eller andet. Og det du skal
vide er, at der er prednisolon i og det er absolut ikke godt at få for meget
af, og det må absolut ikke bruges hvis øret er læderet eller trommehinden er
perforeret eller åbne sår. Da jeg i sin tid fik det til en af mine, så var
det altså kun i 1 uge jeg brugte det.
Så som de andre skriver, er det eneste fornuftige at tage katten til
dyrlægen, for øreproblemer er ikke til at spøge med og det er noget der gør
ondt, og forkert eller ubehandlet problemer kan måske føre til døvhed.

http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_oeremider.html

http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_oeregangsbetaend
else.html

--
Hilsen Denise

Fra : Pia Nave

Dato : 12-08-04 21:33

Hejsa

Var der i øvrigt ikke en bruger herinde, der fik sig en trist oplevelse
med et øre-præparat til kat.....det var vist noget med, at der i øret
var opstået en skramme (sår), og hvor præparatet endte med at gøre skade?

Håber nogen kan huske det, så Torben i det mindste er opmærksom på dét!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Allan

Dato : 12-08-04 21:48

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var opstået en skramme (sår), og hvor præparatet endte med at gøre skade?
>
> Håber nogen kan huske det, så Torben i det mindste er opmærksom på dét!

Var det ikke noget med noget anti loppe middel der blev hældt i øret. ?
Som engang var løsningen men gør mere ondt, og skade, en de midler der er
idag fra den dyre læge.

Jeg kan tage fejl. Det gør jeg ofte men jeg mener det var det.
Mvh Allan

Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 12-08-04 21:49

Hej svarer lige nedenfor til jer alle 3. Og speciel tak til Denise som
endtil videre har kommet med det mest brugbare.

> [...]
gør
> ondt, og forkert eller ubehandlet problemer kan måske føre til døvhed.

Hej Jeg kan se at det er "farligt" at gøre en lang historie kort, for kun
at spørge efter det relevante!

Men her kommer så noget mere, så I kan få ro på jer igen, og komme med nogle
mere saglige indlæg.
Jeg har været hos dyrlægen der for lidt over 2 måneder siden. Der blev
konstateret at der ikke var øremider, og at det "bare" var en almindelig
ørebetændelse, som kan opstå tilfældigt engang imellem. Så det blev lige
renset med ørepinde, og jeg fik så det Anovit vet. til at behandle den med i
10 dage. Der har jeg så nøje fuldt anvisningen hvad der skulle til og hvor
mange gange om dagen. Dog var der få gange hvor katten har ligget ude i
solen/naturen og ikke var til at finde. Så jeg har været tålmodig og forsat
behandlingen. Men det har altså ikke hjulpet, selvom det på nogle dage var
det bedre.

Var så forbi dyrlægen igen dag, uden katten, og forlagde det uvirksomme
middel.

Og næsten eneste kommentar var NÅ!
Så må du jo komme igen, og få en ny tid (igen kostbar konsultation) så må de
prøve noget andet, og hvis det ikke virker så noget andet igen, og noget
andet igen hvis det så heller ikke virker.... Sådan sagde hun og var
hendes holdning.

Og så derfor skrev jeg så her på NG, for det kan ikke være meningen! At
betale for noget som ikke virker!

Tænk hvis jeg var tømmer og lagde nyt tag på et hus, og det var utæt i
regnvejr, og kunden klager. Skulle tømmeren så bare sige, NÅ, så må du jo
have nyt tag igen, og igen betale for arbejdstiden. Der må åbenbart være
forskel på erhverv!

Hun sagde dog at der var 3-4 midler. Derfor var det nærliggende at bare få
et på apoteket, og evt med jeres hjælp og erfaring!
Jeg har haft katte over 30 år, og behandler dem godt, den her har endda fået
fløde. Den har det også godt og lider ingen nød, kun at den er lidt
irriteret på øret! Forståeligt, og derfor vil jeg jo gerne have det løst!

Hvad mener I så jeg kan gøre, og med den dyrlæge?
Håber I så nu har bedre grundlag for en vurdering!
Og det relevante spørgsmål er stadig som det oprindelige om at finde det
rigtige middel!

MVH

Torben

Fra : Pia Nave

Dato : 12-08-04 22:23

Torben V. Mogensen wrote:

> [...]
> prøve noget andet, og hvis det ikke virker så noget andet igen, og noget
> andet igen hvis det så heller ikke virker.... Sådan sagde hun og var

Hej Torben

Hvis jeg var dig, så ville jeg altså straks lede efter en ny (og mere
kompetent) dyrlæge, end den du bruger nu!
Det er muligt, at der er 3-4 øre-præparater på markedet, men jeg går
ikke ud fra, at det er helt ligegyldigt hvilket præparat der bliver
brugt til hvad?!
Og skal du alligevel (som din dyrlæge mener?) igennem alle 3-4 slags, så
vile det sk* være billigere (og aller vigtigst: bedre for katten) at
finde en anden dyrlæge, og så altså spendere det det koster for en
konsultation og en 'second opinion'!

Nu kender jeg ikke lige _så_ meget til Bornholm, men går da ud fra at
der er mere end én dyrlæge nogenlunde i nærheden?

Gid bedring til mitten!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia - som undskylder sin uvidenhed hvad Bornholm angår

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 12-08-04 22:37

Hej Torben

Jamen så er det jo slet ikke et nyt "øremiddel" du skal ha'
men en ny dyrlæge jeg har ingen erfaring med øre-problemer, så jeg
aner ikke hvad midler der er på markedet, men sådan en dyrlæge holdt ikke
længe hos mig.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 13-08-04 09:33

> Hej svarer lige nedenfor til jer alle 3. Og speciel tak til Denise som
> endtil videre har kommet med det mest brugbare.

Velbekomme

> [...]

> hendes holdning.
>
> Og så derfor skrev jeg så her på NG, for det kan ikke være meningen! At

Nogle dyrlæger kan altså være ret irriterende, især når man selv skal komme
og fortælle hvad man tror katten fejler, i stedet for at de selv lægger
hovedet i blød. Men nogle gange kan det altså ske, at man skal prøve
forskellige muligheder for at få bugt med et problem. Hvis de ellers er
dygtige nok må du nok bide i det sure æble og punge ud igen, selvom de
fleste har en billigere pris til efterbehandling, som man må sige det er -
har du spurgt om det ikke var en slags efterbehandling ?. Ellers, som de
andre siger, har du ikke mulighed for at prøve en anden dyrlæge ? Evt.
starte med at ringe og snakke med en anden dyrlæge om problemet og høre hvad
de siger - ja, jeg ved godt de altid ender med at sige, at de skal se
katten, men få så meget ud af dem som muligt før de siger det Og så kan
du måske danne dig et billede af en anden dyrlæges viden. For hvis
problemet skal kureres skal du nok afsted igen, og det kan også være der
skal tabletter til, hvis det er meget slemt. Har selv haft en inkompetent
dyrlæge. Iøvrigt er det altid rart med en andens mening.

--
Hilsen Denise