Hvalp og tørfoder = tynd mave ?
Fra : BP

Dato : 12-08-04 07:44

Vores hvalp får Hills Puppy feed (LB) hvilket er tørkost, men det lader til
at han spiser så hurtigt at han får dårlig mave (ellers er det alle de andre
spændende ting han spiser).

Hvis vi bløder foderet op i noget vand inden han får det lader det til at
maven har det bedre. Er dette normalt med hvalpe eller ?

Hvalpen er en Golden retriever/Labrador

Mvh
Bo

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-04 09:15

"BP" <bo_hoirup@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> at han spiser så hurtigt at han får dårlig mave (ellers er det alle de

Var det også Hills Puppy, han fik der hvor i købte ham ?
Hvis i skiftet mærke, uden gradvist, at vænne maven til et evt. nyt foder,
kan det godt give tynd mave.

> Hvis vi bløder foderet op i noget vand inden han får det lader det til at
> maven har det bedre. Er dette normalt med hvalpe eller ?

Vi har også lige fået en hvalp på 8 uger.
Jeg bløder stadig foderet op med vand, men bruger så alm. tørre piller, som
godbidder.
Jeg foder flere gange om dagen, med mindre portioner.
Har jeres hvalp fået ormekur ?
Vores hvalp fik sin tredie ormekur, lige før den flyttede hjemmefra og skal
have igen om nogle uger. Der var nemlig stadig orm i afførringen.

> Hvalpen er en Golden retriever/Labrador

Tillykke med den.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : BP

Dato : 12-08-04 10:14

Det var ikke Hills han fik der hvor vi købte ham, men vi fik noget af hans
oprindelige foder med da vi købte ham og skiftede så gradvist til det nye.

Vores halp har fået ormekur (ved dyrelægen) og der er ikke noget at se i
afførringen.
Vi fodrer også i mindre portioner 3x dagligt.

/Bo

Fra : Jimmy

Dato : 12-08-04 10:37

"BP" <bo_hoirup@hotmail.com> wrote in message
> Det var ikke Hills han fik der hvor vi købte ham, men vi fik noget af hans
> oprindelige foder med da vi købte ham og skiftede så gradvist til det nye.

Man siger normalt at man skal bruge 3-4 uger på tilvænningen.

Mvh
Jimmy

Fra : Karina.

Dato : 12-08-04 11:46

"BP" <bo_hoirup@hotmail.com> wrote in message news:<411b11c3$1@news.wineasy.se>...
> Vores hvalp får Hills Puppy feed (LB) hvilket er tørkost, men det lader til
> at han spiser så hurtigt at han får dårlig mave (ellers er det alle de andre
> spændende ting han spiser).

Hej Bo.

Giver i ham maden i flere må portioner (altså flere end 3-4 gange)..?
Det kan mange gange afhjælpe mave/fordøjelses problemer at give helt
små portioner med kun et par timers mellemrum...Jeg ved godt det kan
være svært hvis alle er på arbejde eller i skole, men så vidt det er
muligt (og så er retriver ofte lidt af nogle mad-glade grov ædere *G*)

Det kan også godt være selv foddret hans mave ikke trives på, jeg har
måtte skift 3 gange med min nuværende hund før jeg fandt det helt
rette for hende, men det er vist ikke så godt at skifte for meget når
de er helt små, hvis du gør, så husk at skifte over en lang periode
hvor du blander det gamle og det nye sammen. Måske også lidt A38 i
foddret kan hjælpe og så mindre potioner af maden..

Held og lykke med ham, jeg håber det går over snarrest og ja, det kan
jo også være alt det andet han finder og guffer i sig

Vh. Karina G.C.