Min kat slikker alt sin pels af???
Fra : Ronni

Dato : 08-05-01 22:16

Hej NG

Nu har min kat i lang tid - ca det sidste halve år slikket sig meget på
maven og fjernet faktisk alt pels.
Den er nu også begyndt at fjerne alt pels fra benene, samt begyndt
at få røde mærke/udslet på maven?
Jeg har givet den noget imod lopper (noget krads noget vist nok).
Den har fået 2 - 3 behandlinger med dette, men den har det stadig
og den slikker sig stadig meget.
Jeg tror det er noget der klør, for hvis man ager den på maven når
den slikker sig, holder den op og vender sig næsten helt om på ryggen.

Hvad kan dette være ? Orm, mider etc. ????
Og hvordan kommer man af med dette ???

Jeg har mulighed for at tage nogle billeder og smide dem på
nettet så man kan se det, hvis dette skulle være nødvendigt ?

Med venlig hilsen
Ronni Feldt og Tips (kat)
ronni1@ofir.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 08-05-01 22:34

Ronni <ronni1@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:LiZJ6.14035$T22.1364930@news010.worldonline.dk...
> Og hvordan kommer man af med dette ???

Gå til dyrlægen... bedste bud, han/hun kan checke for loppeallergi (ret
normalt forekommende) eller se om katten evt. skulle have hudsygdomme. Det
kan også være hormonelt, og skal således behandles med hormoner.

Men altså, en tur til dyrlægen - nu har katten vist haft kløe længe nok,
ikke?

Mvh. Camilla